Gå til innhold

BMW 5-serie 2012 tåkelys


Jozinho

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle få byttet ut tåkelyspære på BMWen, og håper noen her har et godt forslag til en pære som matcher LED angel eyes?

De ser jo bare ikke pent ut med de kritt hvite rundingene og helt gule tåkelys..! :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tottomann

Jeg skal ikke være skråsikker men jeg vet faktisk ikke om det er lov med hvite grøftelys. Eller om dette kun gjelder xenon på grøftelysene. Veit at biltilsynet i Ålesund ikke er "spesielt begeistra" for xenon i grøftelysene. Er flere her som har blitt stoppa av biltilsynet i ålesund å har fått besked om at det er ulovlig og har måtta vist bilen at den har riktig lys i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusjelig

så lenge det ikke er xenon, så kan man fint bytte til look a like xenon pærer å ha i spredere/tåkelys.

Mener å huske at reglen for lys fremover lyder slikt :

KURVE-/TÅKELYS 1. Bil kan ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kurve-/tåkelys.

Kilde : http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-028.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tottomann

Jo men en fra biltilsynet klarer ikke skille mellom lookalike og xenon så det kan jo fort by på problemer når man blir eventuelt stoppet i teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang slike fra litt dyr leverandør på nettet. Men fant ut at jeg kom best ut av det med de tilsvarende pærene fra biltema.(faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Ikke for å være furten, men lurte ikke på om det var lov eller ei.

Det er vell forsåvidt også lov å ha xenon der så lenge de ikke brukes, da tåkelys ikke er påbudt for biler i norge?

Aaanyways, tror noen at denne hadde funka? : http://store.ijdmtoy...hyper_white.htm

Er ikke påbudt, men alle lys som er montert på bilen skal være godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Er ikke påbudt, men alle lys som er montert på bilen skal være godkjent.

Og de skal virke og ha enten egen bryter eller være tilkoblet en av bilens originale brytere. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Om du går inn på dealextreme.com så har de LED etter hva enn du enn måtte ønske :P Men du bør ha litt tålmodighet...kan ta ifra 7 til 30 dager å få det hit på berget.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...