Gå til innhold

RD: Peugot 406


Roulund

Recommended Posts

Da hadde jeg inne en Peugot 406 til 2stegs behandling her i helga. Da dette var besteforeldrene mine sin så fikk de den ære å være første bil som har blitt detailet noensinne av Roulund Detailing.

Vask/Clay:

Biltema kaldavfettning (eneste jeg hadde tilgjengelig)

Ymse mitt

Chenille Mitt

CWG

Chemical Guys wash bucket

Oppvaskkost

SW felgkost

Meguiars felgbørste (kosten løsnet fra skaftet??)

Dehydrator Towel

Bilberry Wheel cleaner (1/4)

Chemical Guys agressive clay

Diverse Microfiber

Opt No Rinse lube

Polering/LSP:

Flex 3404

Scholl Cutting pad (blå)

Scholl Wool

Scholl Finish pad (svart)

Menz 85rd

Menz Powergloss Compund

Menz SIP

MASSE Microfiber

Opt No rinse Quick Detailer

Duragloss 111

DP MaxWax

Meg Trim Detailer

Bilen så helt forferdelig ut, mener jeg da.. Aldri fått noe kjærtegn denne nei. Hehe.. Tror Morfar har brukt kraftig avfettning for mye drit på clayen ble det ikke selv om jeg brukte agressice clay. Denne ble testet for første gang og personlig så likte jeg den ikke. La den i varmt vann for å mykne den opp litt, selv da var det porøs. Men den funket jo gull da. :)

Peugot406003.jpg

Peugot406004.jpg

Peugot406005.jpg

Peugot406006.jpg

Peugot406047.jpg

Felgene fikk seg en omgang med Bilberry Wheel Cleaner blandet ut til 1/4. Denne gir meg en wow opplevelse hver gang. :D

Peugot406013.jpg

Peugot406016.jpg

Prøvde meg først med Cutting pad og SIP på bakluka, men det tok ikke nok, så da ble det wool og PGC etterfulgt av finishing pad og 85rd. Noen plasser ble det brukt SIP og cutting pad. Opplevde at det ble en del kjørespor på Peugoten, noe jeg har ikke har opplevd før. De ble fjernet med en gang av 85rd, men morsomt å se hvordan det også funker. :) Lakken på Peugoten virket som om den var veldig variert. Noen plasser tok jeg alt med en runde og andre plasse tok jeg nesten ingenting. Noen som har vært borti dette før?

Peugot406020.jpg

Peugot406021.jpg

Peugot406026.jpg

Peugot406031.jpg

Peugot406045.jpg

På listverket brukte jeg Meguiars sin Trim Detailer, et produkt jeg er relativt godt fornøyd med. Eneste minus er at jeg føler den ikke vare så lenge. Må helst ligge på et par timer og med et par lag for at den ikke skal forsvinne i første vask. Kanskje Owatrol er noe å prøve siden mange anbefaler det så sterkt. :)

Peugot406038.jpg

Peugot406044.jpg

Hele bilen ble lagt med Duragloss 111 som lå over natta, og LSP ble denne gang DP maxWax. Denne voksen liker jeg jeg veldig godt for jeg føler den gir en god varme til lakken på en måte. :P

Peugot406040.jpg

Peugot406042.jpg

Peugot406049.jpg

Peugot406050.jpg

Peugot406051.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet dette her, keep up the good work...

Hehe, takkar og bukker! :D

Nydelig jobb Kjell! Bilen var rimelig dårlig til å starte med gitt. Ble litt av en turnaround.

Ja, det ble litt av en forandring. gjett hva jeg fant i vaskeboksen???? SALO!!!! FYSJ! Hev den rett i søpla. Haha.. Da de er i syden nå så tror jeg de får seg en rimelig grei overraskelse når de kommer hjem.

Wow.

Nice jobb.

Hva likte du dårlig med clayen? For hard?

Clayen i seg selv er veldig hard og virker veldig porøs som sagt. Legger man den i varmt vann mykner den opp litt, samt binder seg litt mer har jeg erfart. Clayen i seg selv er grei å jobbe med når man først får knadd en ut etter 15min, hehe, men den dag i dag så foretrekker jeg Riccardo Clay anytime! Den tar kanskje ikke så mye som Chemical Guys agressive (denne tar ALT), men den funker til 99% av alle biler. :)

Bra jobba Slime :thumbup:

Takk ska du ha Dennis.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe jobb dette her :) Herlig 50/50 bilde av bagasjelokk ;) Nå tenker jeg besteforeldrene dine blir overrasket :D

Ja, det tipper jeg de blir. :) Må jo glede de gamle av og til. Har fått et inside tips om at de skal selge bilen og da tenkte jeg at de ikke kunne selge den slik den var. Hehe..

Var det kaldt ute når du skulle claye?

Ja, eller nei, var vell rundt 13-15grader. Har hatt det problemer en gang tidliger når jeg bare skulle kjenne på clayen. Hehe. Da funekt det helt greit med Riccardoen. Clayen ble kontinuerlig knadd hele tiden for å få opp mykheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er hardere en Riccardo, det skal være sikkert. Men har ikke strevd så mye med den, hehe. Men så har jeg den inne i 22 grader + da.

Tror jeg skal legge den på golvet på badet før neste gang jeg skal bruke den.. Hehe.. :P Clayen er ikke strev å jobbe med når jeg først har fått den konsistensen jeg vil ha. :) Da er den nydelig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble knall den der, bare å legge fakturaen på setet til han henter bilen da..

5000,- kr -10% familie rabatt = 4500,- thankyouverymuch

Benytter NoRinse her om dagen og blander den m\ut emd lunka vann, det er snadder for både fingre og claybaren..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobb, det var litt av en start!!

På listverket brukte jeg Meguiars sin Trim Detailer, et produkt jeg er relativt godt fornøyd med. Eneste minus er at jeg føler den ikke vare så lenge. Må helst ligge på et par timer og med et par lag for at den ikke skal forsvinne i første vask. Kanskje Owatrol er noe å prøve siden mange anbefaler det så sterkt. :)

Hvis Owatrol holder lengre på vinylen enn TD kommer jeg til å føle et visst behov for å spise hatten min. Du får kjøre test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble knall den der, bare å legge fakturaen på setet til han henter bilen da..

5000,- kr -10% familie rabatt = 4500,- thankyouverymuch

Benytter NoRinse her om dagen og blander den m\ut emd lunka vann, det er snadder for både fingre og claybaren..

Haha, ja ikke sant.. ;) Tror han hadde strøket av hjerteinfarkt da. Tåler ikke så mye når de kommer opp i årene vettu.. ;) Skal prøve med lunka vann neste gang. :)

Bra jobbet! :)

Rart du ikke fikk til med SIP. :huh:

En del fikk jeg jo vekk, men kresen som jeg er så fikk jeg jo ikke vekk nok, og da ble ull og PGC eneste løsningen. :)

Dette ble veldig bra! Hadde du noe varme på i garasjen når du jobbet?

Hadde en varmeovn på ja, men trakk en god del da det ikke er den garasjen jeg pleier jobbe, så det holdt rundt en 12-15grader.

dæven, det var litt av en makeover! dødsbra jobba :)

Tusen takk for det. B)

Nydelig jobb, det var litt av en start!!

Hvis Owatrol holder lengre på vinylen enn TD kommer jeg til å føle et visst behov for å spise hatten min. Du får kjøre test ;)

Takk for det. Kommer sikkert til å kjøre noen tester etter hvert ja. :)

Flott jobb :)

Takk. ;)

kjempe bra jobbet.

Ikke mange slike biler som skinner slik nå;)

Thanks.. ;) Håper det blir flere.. Hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...