Gå til innhold

Vask av pads. Hvordan?


petterw

Recommended Posts

hmsilset

Min siste metode er å spyle dem lett(legg litt trykk på så det går litt i dybden) med hageslange rett etter bruk.Fungerer utmerket :) Blir helt rene uten å kna eller bruke såpe av noe slag.Om de ligger å tørker utover dagen med produkt som tørker i, så blir det fort vanskeligere å få de rene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Jeg bruker Zalo spray, lar det virke 5-10 min og så skyller jeg de godt i vann og klemmer ut polish restene og såpa. Fungerer veldig bra på 3M pad hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Meguiars paddene mine liker å bli vasket i vaskemaskinen på 40 grader, UTEN skyllemiddel.

Samme gjør jeg med microfiberklutene mine.

Vaskes seperat fra klær.

Hvaaa ??? er det ikke digg med litt detailer lukt på klæra da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay! Kjekt å vite, Har bare polert 1 bil foreløpig (panther black mondeo), brukte da wurth sine pad`r, men greit å få di rene til neste bil, evt vite hvordan jeg skal få di nye rene om di jeg har brukt og ikke vaske enda er ødelagt! :-)

Endret av petterw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Zalo spray, lar det virke 5-10 min og så skyller jeg de godt i vann og klemmer ut polish restene og såpa. Fungerer veldig bra på 3M pad hvertfall :)

+1 på den. Synes det fungerer greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • Forhandlere
Concker

Hvordan vasker dere tørkefibrene da?

Kjører microfiber og tørkehåndkler i vaskemaskin ved 90C UTEN skyllemiddel og med noen få topper med CG microfiber rejuvenate eller åssen det nå staves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker dere tørkefibrene da?

90 grader i vaskemaskinen med Chemical Guys Microfiber Rejuvenator som vaskemiddel <3

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg vasker putene på denne måten:

Legger de først noen timer i varmt vann og Stjärnagloss Foam Pad & Microfibre Cleaner eller SurfexHD (har også brukt zalo i noen tilfeller, men synes de andre produktene her har hvert mer effektivt). Lar det ligge i noen timer før jeg skyller ut såperestene sammen med polishrestene i springen under lunket vann.

Med Schollproduktene holder det i mange tilfeller å bare vaske de i rent vann under springen.

Etter dette legger jeg de til tørk oppå et tørkestativ. For å få de til å tørke enda fortere kan du kjøre de med litt skikkelig turtall på maskinen. Her er DA faktisk mest effektivt.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian911

Kjører microfiber og tørkehåndkler i vaskemaskin ved 90C UTEN skyllemiddel og med noen få topper med CG microfiber rejuvenate eller åssen det nå staves

Oi, jeg fant nemlig en vaskelapp på den ene mikrofiberen fra MG. Der står det max 90 F! På tørkehåndklærene står det ingen ting. Redd for å ødelegge hele sullamitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis du skal safe kan du vaske tørkehåndklær på 60 grader. Under 40 anbefales ikke, da vil ikke fibrene åpne seg og slippe ut eventuell dritt de har tatt med seg.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprayer på surfex... lar det trekke i 5 min, skyller rent :-) HT på microfiber pads, og håndvask på skumgummi.... sentrefugerer dem på poleringsmaskinen etterpå

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Pads skyller jeg bare under springen i rent vann.Bruker ikke noe såpe.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaprer tråden litt jeg :ph34r:

Hva med vaskehanke i mikrofiber, samme dealen? Kan jeg slenge hanske, tørkehåndkle, og MF-buffcloth i samme maskin, på 60 grader vanlig program, med Milo? Og da, med eller uten sentrifugering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjører alltid alt med sentrifugering...

Men jeg har vaskehansker i ull, så de skylles nøysomt for hånd og henges til tørk. Sist jeg vasket ullvaskehanske ble den for liten selv for jentungen på da 4 måneder.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vask underveis er jeg veldig glad i å blåse rent paddene med trykkluft. Tar som regel og blåser dem rene for vær gang jeg trenger og ha på mere produkt.

Etter bruk pleier jeg og la de ligge i en bøtte med varmt zalovann en stund før jeg skylder/vrir de opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...