Are G

Kjøre Stavanger --> Bergen

Lurer på om vi skal kjøre en tur til Bergen i løpet av sommeren.

Hvordan er ruta fra Stavanger til Bergen ?

2 ferjer?

Mye bommer?

Hva koster en slik tur sett (ferjer og bommer)?

Alternativet er å kjøre til Sandefjord og ta fly derfra men det koster jo fort litt med billett, parkering osv.

Pluss at det alltid er deilig å få trimmet bilen litt, kjøreturen er vel ikke så verst heller? Sett fra turist-perspektiv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 ferjer på ca 45 min pr ferje og prisen med Bil og en person er ca 270.

så er det noen små auto bommer på 12 kr elns og en på 85 kr om du ikke har autopass :)

er vel ca en 5 timers tur med ferje og venting o.l

-Christian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre fra Kristiansand, kan du jo kjøre Hovden-Haukeli-Odda-Bergen. En ferje, Utne-Kvanndal, koster ca 121,- for bil/fører, voksen, og et barn(to men en under4år).

Fin tur, er ca 7 timer kjøring, men du har vel barn, så du må jo regne inn noen stopp :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fergene koster 171 og 203 kroner for bil m fører. Kun kjøretid er ca 4 timer, men du er fort oppe i fem med venting sov.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over haukeli er en fin tur ja hvis det er aktuelt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja det er jo en ide.

Kanskje en tur av hver? :)

Kjekt å kjøre litt forskjellig, men er det 400kr i ferje og gode 100 kr i bommer slår det fort beina under at det blir billigere med bil enn med fly..

Selvfølgelig er det deiligere med bil enn med fly når man har små unger. Tror ikke det er mye tid å spare når det er 3 timer å kjøre til flyplassen heller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal kjøre fra kr. sand så må eg støtte Mcgyver i hans forslag. Kjør over Haukeli, fin ferie det egentlig :) Kjørt Bergen-Kr.sand utallige ganger og haukeli tar litt lenger tid, men er billigere har eg opplevd.

Har også kjørt veldig masse Stavanger-Bergen og dette suger. Er svin dyrt... :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferje nr. 1 tar ca. 20 minutter. Nr. 2 ca. 40. Jeg regner ca. 1000lapp tur-retur Stavanger-Bergen når jeg besøker søs.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør over fjellet en vei, og kysten den andre. Da får du mest ut av turen. Begge veier er verdt å oppleve :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir vel til det om det blir noen tur.sinnsykt dyrt det skal være også, ikke rart nordmenn flyr mye :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 på Stig, worst case så har de ikke gassferjene i omløp, da snakker vi om rett over 30 på den første ferjeturen. Fløy over fjorden for noen dager siden, og da var det tre ferjer i omløp, så det blir ikke alverdens med venting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive