Gå til innhold

1992 Audi UrS4 2.2 20vT manual avant veteran


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Aldri handlet en bil så kjapt men sånn er det når man kommer over en S4 C4 og har lyst, samt ønsker å gi denne et nytt liv..

Bilen kjøres til Tyskland og Polen i morgen og planer er alt for store for å liste opp her og nå :)

Bl.a:
Først skal bilen til en kompis av meg for justering av motor osv. Det skal skje her:

corvette.vtg.pl

Så skal det settes inn nye bremser foran og bak.
Det som står på bilen fra før foran er:

198x198_1129_xyz-racing-bremse-kit-s3-06

Så skal bilen få seg ny 3" eksos hele veien hos en ny venn av meg som kan litt om eksos.
Dette skjer her:

mgmotorsport.pl

Tilbake til VTG for justering +++

Ellers nye karosserideler, samt ny lakk i samme farge Z6 Titan Met. Alt av gammel listverk skal ut og erstattes med nye..
Så blir det sanding av hele bilen og polering med Swissvax på toppen.
Bilen fortjener alt dette, mener jeg :)

Noen bilder av bilen her, disse fant jeg rundt på nettet..


1a8a8df417cdc0d6.jpg

2f8f38a179182596.jpg

fb43ee85c091e05e.jpg

5b07221de755a80c.jpg

5980fed33a301635.jpg

63cbb79a58967cae.jpg

c309f8a3f21f1ddc.jpg

3a2bb1cc5eb5c7c0.jpg

addb4c0c1df9b119.jpg

ebcb2da2f2f87525.jpg

8512aa90624e161a.jpg

72357b4080bc91f1.jpg

9c740cc6ec9cba91.jpg

7a0c1489b1bea7c7.jpg

6124f311238fe1f0.jpg

03a95e7805c1a5d1.jpg

849d2a8c7c95fa96.jpg


Denne har nå en S2 6 trinns kasse og S2 ratt.

Work logg, samt biler og video kommer..

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Dette blir spennende å følge med på :)

Har prøvd noen slike, både orginale og noen oppjusterte versjoner og det er mye moro B)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Dette er jo en riktig så fin klassiker! Er ikke så mange strøkne eksemplarer av disse, dog er det jo noen:) Lykket til med prosjektet, dette blir sikkert morro:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Spennende prosjekt du har her!

Veldig gode biler å kjøre, så turen nedover Europa kan jeg tenke meg blir helmaks :)

Følger med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Gromt Makki! Gleder meg til å ta denne i nærmere øyesyn! :) Velkommen i C4-klubben og forresten :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det første jeg hadde sikra meg her er ett par liter Leather Cleaner :thumbs:

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Takk gutta :)

Jeg er klar over potensiale her men har ikke tenkt å ta helt av. Det er jo en stasjonsvogn som for det 1 begynner å bli en klassiker og 2 veier jo sitt.

Først skal bilen settes i tip top stand sånn som jeg liker så får vi se hva slags effekt jeg bestemmer meg for.

Mandag den 11 skal bilen først benkes for å se hvor mye av denne er igjen..

Justering, bremser, coilovers, toppakning, olje samt alle filtere +++ neste uke.

Så eksos uke etter det.

19" TSW Catalunya felger skal av og sendes til den store felg fabrikken i Polen for total renovering da jeg allerede i går så noen sprekker i et par av eikene :(

Disse skal lakkeres i bilens farge.

Jeg har egentlig en større jobb å gjøre enn dette da fruen skal overtas til å slutte å være så sykt forelsket i Volvo merket å begynne å kjøre denne. Så ja, jeg bygger meg en litt kul konebil :-)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg er sugen på pris for restaurering av felger, da jeg har to som er litt kantkjørte, en som er litt eggeformet (selv etter retting, men mye bedre) og alle trenger egentlig en lakkeringsjobb. Hadde vært trivelig med samme farge på felgene som på bilen. Nå er det nesten match, men ikke helt...

...og jeg har faktisk samme felger, dog 18" :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Er kommet meg til Polen nå og bilen funker fortsatt :P

Har kjørt fra noen VELDIG dyre biler både i Tyskland og Polen og dette var faktisk veldig gøy :P

Mere enn 260km/h tør jeg ikke å prøve med bremsene jeg ikke stoler på enda, samt noen plastikk dekk.

Jeg er sugen på pris for restaurering av felger, da jeg har to som er litt kantkjørte, en som er litt eggeformet (selv etter retting, men mye bedre) og alle trenger egentlig en lakkeringsjobb. Hadde vært trivelig med samme farge på felgene som på bilen. Nå er det nesten match, men ikke helt...

...og jeg har faktisk samme felger, dog 18" :)

ca 400PLN per stk 19" hos alucar.pl

Men da må du ha en inside man :P eller kjenne sjefen ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Noen bilder fra turen :)

Ellers står bilen trygt parkert og venter på mye kjærlighet fra mandag av. GPS tracker blir montert og på onsdag. Men så har jeg fått beskjed at de som sjeler slike biler har utstyr som koster noen kr og dreper GSP signalen på 1-2-3. Så om det er vits, vet ikke jeg men forsikring blir jo litt biligere i Norge :)

Hater alt av ferger, samme og det er Fjord1, Colorline eller Fjordline. Helst skal jeg stå der det er ingen på siden. Denne gangen og klarte jeg det :P

eea9264b12cedffb.jpg

Det er meget lurt å sjekke hva slags viskere man har på bilen før man kjører gjennom Tyskland og autobahn.. Denne gangen hadde jeg ikke tid til å kjøpe noe nytt så jeg kjørte nedover med noen shity greier.

Oh, ja det skjedde det jeg altid er redd for, knakk jo hele shiten i 2. De som har kjørt en del gjennom tyskland vet at uansett om man kommer til fint vær der nede så kommer det altid regn noen plasser....

21a1a1b5e8c539ca.jpg

:(

Har jo denne Sprinteren og som var egentlig ganske dårlig prosjekt. Selgeren har egentlig klart å lure meg da det er nesten ingenting som virker på bilen. Så for dere som liker å tro på finn.no annonsen skrevet av folk som ikke har peiling på bil, undersøk bilen 100% før kjøpet.

Her har vi jo gått 2 ganger tomt for diesel da det er noe veldig rart og merkelig feil på bilen.

Tråd om denne Sprinteren kommer en gang plutselig :P

e7f0cc5dae740868.jpg

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Får du sett noen EM kamper da?

260 på AB så siger du jo fra mye som er begrenset til 250 :)

Blir moro å følge med her., du er ikke en som gjør ting halvgjort Makki :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Får du sett noen EM kamper da?

260 på AB så siger du jo fra mye som er begrenset til 250 :)

Blir moro å følge med her., du er ikke en som gjør ting halvgjort Makki :)

Kamper er jo 1 prio her.. Er så sykt mye folk her at det er bare å glemme å bruke bil..

Bestemor som bor noen hundremeter fra stadion i Poznan flytta ut for EM. Hele huset rister under kampene! Ikke bra :)

Kjørte i dag på våt ifra en ganske så ny Dodge Challenger srt8. Om det var emblem tuning det vet jeg ikke men typen som kjørte bilen stoppa etterpå på bensinstasjonen og gratulerte meg :) Jeg hadde det ganske moro, han hadde ikke peiling hva slags bil jeg kjører.

Veldig moro prosjekt dette og synd at slike ting koster litt for mye i Norge. Det er så dyrt med slike prosjekter hjemme at det nesten ikke blir moro en gang. Men men..

Denne kommer til å være strøkken når jeg er ferdig. Og denne skal beholdes som morobil.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fortsatt skuffa over at du ikke ba meg med til Polen da, så jeg kunne sett EM og hatt tidenes "hva vet du om polen" på veien nedover :D

Am-Car er ikke noe på vått føre gitt, så den tar du med en S4 ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Heheh, jaja. Kan ta det neste gang :P

Har btw revet av S4 merket i dag.

Planen er å ha på A6 2.5TDI bak på :thumbs:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Deal....

Sleeper er alltid moro.. finne minst mulig motor og sette det på... vurderte det etter at en spurte om det var ekte Evo jeg hadde.. "nei, det er en 1.6 med styling" svaret var: ok, kult.... :blink:

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Da er eksosen avtalt med MG Motosport..

Satan så jeg gleder meg..

Denne var dagens altså, for en bil. Tror mange blir overrasket her..

[media=]

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Gratulerer med fet "kone bil", jeg regner med at S4 faller i smak. :thumbup:

Blir artig å følge oppdateringene på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...