Gå til innhold

Hva gjør jeg galt? Sykt hard lakk på BMW 520?


geir__

Recommended Posts

Hei

Har prøvd å polere en BMW520D i Carbonsvart metalic nå. Bilen har få dype riper, men har en del fine vaskeriper. Har prøvd litt forskjellige produkter, men sliter med å få korrigert dette.

Har prøvd:

gul 3M polish med gul og oransje pad

Scholl S03 gold med gul Scholl pad og Scholl ullpad

S03 + ullpad på de verste ripene og gul 3m + oransje pad funket ok, men var ikke helt fornøyd likevel (var noen litt større riper + noen vaskeriper som ikke forsvant).

Spredde på lavt turtall 2 pass. Gikk deretter opp til ca 1500-1800 rpm (prøvde begge deler) 3-5 pass. Gjorde dette noen ganger. Brukte en billig (FLAK) roterende med 3m bakplate

Har Scholl S03 gold, gul 3M, blå 3M. Har også div. tilhørende pads.

Har en mistanke om at lakken er rimelig hard, men er nok forbedringspotensiale ifht teknikken også:) Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2010 modell E61.

Mengde produkt varierer litt etter hvor stort område jeg tar, men ca 2-4 litt store erter tenker jeg :) Ble litt hologrammer etter jeg hadde brukt ull, men ikke noe etter gul 3m + oransje pad. Var riktignok igjen noen riper da.. Tok forresten IPA wipedown og brukte lykt (Brinkmann) for å sjekke når jeg hadde tatt et felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press? :)

Mulig jeg ikke legger på nok vekt? :P Har vært litt redd det skal bli for varmt.. Men har prøvd å legge på en del press på 2-3 pass, deretter kjørt et par pass uten press. Hvor varmt kan det bli uten at det er problematisk? Sånn at man kan legge baksiden (den siden som ikke er inni håndflaten. Hvis det var en grei forklaring? :) ) av fingeren på lakken uten å brenne seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Når du sier at du har brukt en billig maskin, er det slik at turtallet synker en del når du legger press på?

Da får ikke produktet den optimale hastigheten for å korrigere riktig.

Om du daffer på for lavt turtall får du ikke maks resultat av produktene.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du har brukt en billig maskin, er det slik at turtallet synker en del når du legger press på?

Da får ikke produktet den optimale hastigheten for å korrigere riktig.

Om du daffer på for lavt turtall får du ikke maks resultat av produktene.

Den har elektronisk turtallsregulering. Det er mulig hastigheten synker noe når padsen legges mot lakken, men virker ikke som det er så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hvor varmt blir det på panelet du jobber med?

Noen av disse krever at det blir godt med tempratur før det skjer noe... (type ubehagelig å ta på minimum)

Prøv litt mer turtall og press å se hva som skjer.

Eller så er det ikke uvanlig å måtte ta både 2 og 3 runder med grov korrigering før alt er borte...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor varmt blir det på panelet du jobber med?

Noen av disse krever at det blir godt med tempratur før det skjer noe... (type ubehagelig å ta på minimum)

Såpass ja. Har ikke vært noe problem å ta på lakken, men det har blitt varmt (trolig ikke varmt nok). Da har jeg trolig litt mer å gå på når det gjelder press på maskinen :)

Endret av geir__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...