Gå til innhold

[ LØST ]Problemer med Karcher høytrykk kondensator


elmof

Recommended Posts

Hallo folkens.

Min høyt elskede 7.200 maskin fikk store hjerteproblemer da jeg vasket bilen i går kved :(

Hadde akuratt testet ut skumpistolen fra karcher og komt 5 min inn i vaskeprosessen da høytrykks spyleren tok kvelden.

Akuratt nå så står den i garasjen og freser. Jeg får ingen høytrykk ut av dysen, men kun vanlig vann stråle blandet med såpe fra beholderen.. ( Jeez ,life sucks :thumbdown: )

Maskinen er 3-5 år gammel og er kun brukt i 7 timer totalt. Pumpehuset samt motor skal være produsert i full messing og er dermed ingen LAV kvalitetsmaskin.

Noen som vet hvor jeg kan sende den inn på reperasjon i bergensområdet?

Takker for alle svar :)

Elmof.

Edit: Endret tittel til Problem Løst.

Endret av elmof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om den starter i det hele tatt? Min tok kvelden her for litt siden også. Da var det trykksensoren som var full av rust (fikk ikke kontakt). Spyleren fikk da aldri beskjed om att det var vanntrykk, og startet dermed ikke. Åpnet den opp og pusset ren sensoren så var den gulle god igjen.

Om du har samme problem (att den ikke starter) så prøv samme som meg før du sender den på rep, sparer noen kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen fikk også trøbbel med sin for en stund siden, husket ikke helt hva som skjedde, men den stoppet bare plutselig tror jeg. Han opna den opp og det viste seg at kondensatoren hadde smelta, han tok nummeret på den og fant den på nette til 150 kr tror jeg. Bytta den og den funker fjell igjen! :) Tror denne var bare plugga inn med kontakt, så enkel og bytte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens.

Min høyt elskede 7.200 maskin fikk store hjerteproblemer da jeg vasket bilen i går kved :(

Hadde akuratt testet ut skumpistolen fra karcher og komt 5 min inn i vaskeprosessen da høytrykks spyleren tok kvelden.

Akuratt nå så står den i garasjen og freser. Jeg får ingen høytrykk ut av dysen, men kun vanlig vann stråle blandet med såpe fra beholderen.. ( Jeez ,life sucks :thumbdown: )

Maskinen er 3-5 år gammel og er kun brukt i 7 timer totalt. Pumpehuset samt motor skal være produsert i full messing og er dermed ingen LAV kvalitetsmaskin.

Noen som vet hvor jeg kan sende den inn på reperasjon i bergensområdet?

Takker for alle svar :)

Elmof.

Her http://www.proffia.no/?gclid=CJKgsOzYtLACFUM4cgodiGE8TQ Holder til på Damsgård.

Hadde samme problem som deg, dog er spyleren min under et år og derfor garantisak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for alle svar,

Skal demontere maskinen i nærmeste fremtid når ting roer seg litt.

Utifra lydene så mistenker jeg at motoren henger fast. Har også registrert at det kommer delvis mye luft ut gjennom dysen når jeg oppererer med vanliglavtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo muligens være litt vanskelig i.fht reklamasjon hvis de ser at du har skrudd på spyleren selv?

Støtter den, jfr forbruker loven. Tingen er vel ment å vare i 5 år. Dersom den ikke er kjøpt av bedrift, da er det vel 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... viste seg at kondensatoren hadde smelta..

Må si at jeg ble veldig overasket over hvor lett Karcheren er å demontere / montere.

Det var riktignok kondensatoren som hadde tatt kvelden.

Tok en tur innom Proffia ved Puddefjordsbroen og fikk kjøpt ny.

Ny kondensator kostet ca 340,- tror jeg.

Takker for god hjelp. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...