Gå til innhold

Fjerning av "techtyl"


Tommy

Recommended Posts

Va er det beste og mest skånsomme (vet at ikke de ordene passer bra sammen) middelet til å fjerne "techtyl"? Har tilgang til varmtvannssteamer.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har noe svar til deg Tommy, men er du i gang med et nytt Tommyprosjekt nå??

Dersom du klarer å få den nye bilen din til nivået på gamlebilen skal du få opp til to klapp fra meg.. Sinnsykt!!

Satser på å få se bilen til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vet han som la på tectyl på kangoon, benyttet parafin til å fjerne med igjen, ellers har du Autoglyms tar remover, men da er det på med hel drakt, dykkebriller og svamp og arbeidslyst, men det tar bra. et alt er prickbort, og varmtvann også, men vet ikke hva det tar..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har noe svar til deg Tommy, men er du i gang med et nytt Tommyprosjekt nå??

Dersom du klarer å få den nye bilen din til nivået på gamlebilen skal du få opp til to klapp fra meg.. Sinnsykt!!

Satser på å få se bilen til våren :)

Bilen kan faktisk sees utstilt på en bilutstilling i hegrehallen lørdag og søndag.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bilen i dag..........

Hekkan!

Ettersom jeg kunne se var bilen strøken innvendig og utvendig. Skal jeg være latterlig prippen var det noen små swirls i lakken (lyset på utstillingen var veldig avslørende), men det er jo noe som lett poleres bort til våren.

Synd dere andre ikke kan få med dere denne bilen da bilder ikke kan rettferdiggjøre finishen..

Flott bil, Tommy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bilen i dag..........

Hekkan!

Ettersom jeg kunne se var bilen strøken innvendig og utvendig. Skal jeg være latterlig prippen var det noen små swirls i lakken (lyset på utstillingen var veldig avslørende), men det er jo noe som lett poleres bort til våren.

Synd dere andre ikke kan få med dere denne bilen da bilder ikke kan rettferdiggjøre finishen..

Flott bil, Tommy!

Takker, ja lysene i hallen er utrolig avslørendes, men det kan sies at jeg har ikke polert bilen etter at jeg hentet den for 14 dager siden, å den skal få en skikkelig behandling i løpet av vinterlagringen. Jeg fikk en tlf sent på fredagskvelden, om jeg kunne komme med bilen, for de manglet 2-3 biler, så det ble en kjapp vask, og litt Meguiars #7 show car glace på bilen, før den ble satt i utstillingen. Men jeg mener jeg har et bra utgangspungt før vinteren, å det kan også nevnes at det er original lakken fra 1987 som er på bilen.

Her er et bilde fra utstillingshallen.

tn_hegrehallen%20006.jpg

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy, ta en tur/telefon til Nærbø antirust og spør hva de bruker.

De fjerner nokk ofte slitt/dålig understells masse. De leverer ofte med et produkt til å fjerne rennemerker med. kansje du kan få kjøpe noe av det.

Ellers er vell håndvask med løsemidel baserte produkter etter fyldt av spyling med varmtvannspyler det som ble brukt når jeg jobba som bil mekanikker, da var jo alle biler tectylert.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy, ta en tur/telefon til Nærbø antirust og spør hva de bruker.

De fjerner nokk ofte slitt/dålig understells masse. De leverer ofte med et produkt til å fjerne rennemerker med. kansje du kan få kjøpe noe av det.

Ellers er vell håndvask med løsemidel baserte produkter etter fyldt av spyling med varmtvannspyler det som ble brukt når jeg jobba som bil mekanikker, da var jo alle biler tectylert.

Nærbø antirust sa jeg skulle bruke White sprit.

Men jeg fikk anbefalt av en annen å blande white sprit og lampeolje, å spraye på, la det stå 5-10 min, å så steame det av. Regner med at dette "tørker" ut lakken, så jeg må nok til å polere undersiden etterpå, men det er jo bare en kosejobb :lol:

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærbø antirust sa jeg skulle bruke White sprit.

Men jeg fikk anbefalt av en annen å blande white sprit og lampeolje, å spraye på, la det stå 5-10 min, å så steame det av. Regner med at dette "tørker" ut lakken, så jeg må nok til å polere undersiden etterpå, men det er jo bare en kosejobb :lol:

Jepp du Tommy du har jo god erfaring i understell polering og grom shine, så det har vi alle tro på vil bli bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da tror jeg at jeg hadde vurdert parafin i stedet, den tørker ikke ut lakken som white sprite...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...