Gå til innhold

Vinterdekk til 8x18


shiznit

Recommended Posts

Har 245/40 R18 (sommer) på 8x18 felg. Har planer om å legge vinterdekk på disse felgene, og kjøpe 19" til sommerbruk.

Så jeg lurer på hva som passer på 8x18?

Kom gjerne med anbefaliger og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

225/45/18 går fint og da blir det ikke så bredt heller :) Kjøp skikkelige dekk, feks Conti, Michelin el Nokian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Har sett på 225/45 Nokian HKPL R tidligere. Ser at disse ligger til 2300-2500 pr dekk, finnes det tilsvarende kvalitet til en billigere penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er det ikke greit å holde bilen på veien da :)

Det er jo en brøkdel av hva bilen koster:) Og ikke minst så er det enorm forskjell på kvalitetsdekk og budsjettdekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å få tak i slike dimensjoner til en billig penge..

Er ikke mange som har 18" på vinteren og lite volum betyr høy pris.

Du burde nok kontakte alle dekkforhandlerne i byen og spørre om pris, så får du sikkert en grei deal.

Gjorde jeg i fjor vinter og fikk bra pris hos Herodus (tror jeg det heter) på Lund.

Blir som regel like billig å kjøpe det lokalt med omlegging enn å kjøpe på nett og betale masser i frakt og etterpå koste på enda mer for omlegging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å få tak i slike dimensjoner til en billig penge..

Er ikke mange som har 18" på vinteren og lite volum betyr høy pris.

Du burde nok kontakte alle dekkforhandlerne i byen og spørre om pris, så får du sikkert en grei deal.

Gjorde jeg i fjor vinter og fikk bra pris hos Herodus (tror jeg det heter) på Lund.

Blir som regel like billig å kjøpe det lokalt med omlegging enn å kjøpe på nett og betale masser i frakt og etterpå koste på enda mer for omlegging..

Tipper du var hos Heros Dekksenter ;) En forhandler som forøvrig alltid har kommet dårlig ut i pris mot andre i området for min del.

Dekkbørsen på Rige er rimlige, da de direkteimporterer. Bare pass på å få vinterdekk beregnet til Nordisk bruk, noe de og har, men da ikke det rimligste allternativet. Ellers tar du en runde i sørlandsparken, hvor jeg og har fått greie priser hos enkelte.

Endret av Mcgyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å få tak i slike dimensjoner til en billig penge..

Er ikke mange som har 18" på vinteren og lite volum betyr høy pris.

Du burde nok kontakte alle dekkforhandlerne i byen og spørre om pris, så får du sikkert en grei deal.

Gjorde jeg i fjor vinter og fikk bra pris hos Herodus (tror jeg det heter) på Lund.

Blir som regel like billig å kjøpe det lokalt med omlegging enn å kjøpe på nett og betale masser i frakt og etterpå koste på enda mer for omlegging..

Høyeste prisen er hva du må betale er for og skifte ut opphengskuler++

Iallefall på vinterveiene her i Trøndelag.. :(

Endret av kobsar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Takk for svar :)

Har sett på 225/45 Nokian HKPL R tidligere. Ser at disse ligger til 2300-2500 pr dekk, finnes det tilsvarende kvalitet til en billigere penge?

Er livet så lite verd, at du ikke kan koste på deg noen tusenlapper ekstra, for skikkelige dekk?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte tidligere, skikkelige dekk er viktig og det er en ting jeg gjerne bruker 10 lapper på. Lurte bare på om det var noen gode alternativer jeg ikke visste om :) Takk for svar folkens :)

Det blir Hakkapeliitta R til vinteren :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka 5 og Michelin X-ice er alltid høgt oppe på tester.

Brukte X-ice var på Volvoen min når eg kjøpte den. (2 dekk på 4mm og 2 dekk på 5mm)

Dei fungerte kjempebra den første vinteren.

No har eg hatt Hakka 5 i 2 vintre og disse fungerer og kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Det går an å titte litt på www.dekkonline.com og sammenligne litt prisene der kontra de lokale dekksjappene. Prisene der er inkludert frakt, men omlegging må påregnes i tillegg til den prisen. I mitt tilfelle lønte det seg, i samboerns tilfelle kom det likt ut prismessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • Admins

Noen som har erfaring med å kjøre på vinterdekk i 225/40-18 ? Vinterfelgene jeg hadde er ødelagt samt helt slitte dekk, og er litt vanskelig å finne 17" felger som går over bremsene. Og når jeg i tillegg har 18" 8" felger liggende så vurderer jeg sterkt å bare kjøpe vinterdekk til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...