Gå til innhold

Voks Collinite 915: Når skal det buffes/tørkes av?


Tonyl

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer på hvor lenge lar dere voksen stå før dere buffer av produktet (tid fra påføring til buffing)?

Etter at produktet har stått på i 5 minutter så tørker jeg det av med en microfiber klut (Chemical G Fluffer fra parts&retards). Men jeg syntes etter 5 minutter er det "tungt" å buffere det av. Da lurer jeg på om det skal rett på og rett av. Og er det nødvendig å bruke QD f.esk carpro reload rett voksen er tørket av for å fjerne smøremerket fra voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tror ikke du skal tørke det av med en gang nei. Den trenger jo å "haze". Det står på boksen "let dry to haze", det vil si at du skal vente med å buffe til den har tørket. Gjør fingertesten ved å sveipe forsiktig over, om den er tørr vil du se det. Hvis den ikke er tørr vil du bare "dra" voksen slik at det er oljete der du har dratt fingeren. Skjønner?

Angående "etterbuffing" så kom Mighty med et nyttig tips der; buff med litt vann/fukt tilslutt for å ta de siste restene av voksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om det ikke føles slik, så legger du alt for tykt ! har selv erfart det samme med collinite 915. tynt tynt tynt er stikkordet her. og varm opp voksen litt under en halogenlampe et par ganger. da blir den fin og jobbe med, samtidig som den er lett å buffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Collinite sine vokser skal ikke ha så lang hazetid. Jeg fant noe info om det og det ble anbefalt ca 5 minutter (legg på ett panel, fortsett til neste, buff det første og så det andre; repeat).

915 har rykte på seg for å være litt luggete på buffingen, men en fuktig mikrofiberklut til å buffe med hjelper godt på. Gå over med en tørr klut etterpå "to polish to a shine".

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, før 5 minutter har gått syntes jeg voksen har tørket godt. Kjente med fingerene, ja... Mulig jeg ikke hadde vosen tynn nok. Som det ble nevnt, siste rest fra panelene var verst... Så jeg fuktet mc kluten like godt med carpro reload for fjernet siste rest voksen...

Hadde ikke regnet med å få svar så kjapt midt på natta. Dere er vel ikke oppe forsatt midt på natta for å pleie bilen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Hadde ikke regnet med å få svar så kjapt midt på natta. Dere er vel ikke oppe forsatt midt på natta for å pleie bilen... :-)

Jo seff. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 915 nå, og ja det er utrolig lite om å gjøre. 5min blir alt for mye hos meg. Da klarer jeg rett og slett ikke å ta den av.

Brukte en fuktig pute til å legge på, og fjernet den etter ca ett minutt. Nå har jeg hatt en skikkelig dårlig opplevelse med 915 før, og endte opp med å skrape voksen av bilen (ja, hadde lagt på alt for mye)

Vokset hele bilen i dag med ett minutts leggetid, så vi får se hvor lenge den varer. Kanskje jeg drister meg til 2 min neste gang...

Og ren Surfex HD tok ikke å strippet 915 her... Snakk om holdbar voks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...