Gå til innhold

Scholl vs. Uber puter


Den9s

Recommended Posts

Meringdal

Har selv testa begge og synes at cutten er noe av den samme. Derimot så synes jeg scholl-padsa er tryggere i bruk. På uber-padsa så er feste til bakplata helt ut i kantene. Dette gjør det kan oppstå ulykker der du treffer lakken. Schollpadsa er avrundet i festet slik at feset faktisk er mindre enn selve padden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ingen av mine uber har velkroe helt ut til kanten.

Uber er litt mykere i skummet en scholl.

De er ganske like i cut. Gul er gul ca og orange uber er vel mer lik blå/lilla scholl

Bruker også mye grønn og blå uber samt sort til super finish spesielt på DA

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Scholl sine puter best, har begge typene, men liker at jeg bruke "fargekartet"(den runde plata) til scholl for å treffe noen lunde riktig på komboene når jeg begynner, har spart meg en del arbeid på medium og hard lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über har mykere skum og en ganske markert kant, der Scholl har en avrundet kant og litt hardere skum.

Personlig liker jeg ikke Über pga dette, spesielt ikke på DA da jeg opplever at pad'en "vrir" seg pga mykheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Uber puter i 160 mm strørelse, har avrundet kanter. :)

Jeg liker Uber putene veldig godt, synd att Uber i mindre str. ikke er avrundet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über-putene holder og holder og holder, mens Scholl fliser opp mye fortere. Har blitt bedre på Scholl, men fortsatt er det langt igjen til holdbarheten til Über-padsene. Gul, orange, grønn og blå Über har jeg en del av - og fungerer like fint på DA som på roterende.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...