Simen 1 329 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 God kveld! Pr. idag har jeg bare 50% jobb + jobb på biler jeg tar ellers, men det ser jeg ikke på som jobb. Jeg trenger en fulltidsjobb nå siden jeg skal "stifte familie" til sommeren og året som kommer. Faren min tipsa meg om en fulltidsjobb som bilklargjører i Haugesund... Link til annonse. "Arbeidet består av vask, polering og klargjøring av nye og brukte biler, og dekkskift. Må ha minimum førerkort kl. B." "Kompetanse: Bilvask" Dette ser jo ut som en jobb som hadde vært midt i blinken for meg. Det står at de søker en arbeidsvillig, nøyaktig og har interesse for bil. Jeg tørr å påsta at jeg er veldig nøyaktig med ting, men ser ikke for meg at "polering" er å sitte 10-20 timer og korrigere riper i lakken, tror det bare er å druse over for å "klargjøre". Men dette er hvertfall noe jeg kan, og kan forsikre dem om at de ikke selger masse biler med masse kjørespor. Jeg vurderer å dra dit med søknad imorgen og sende dem ett par linker til noen av mine beste S&S. Men hva tenker folket om dette? Er dette noe som kan ta livet av hobbyen min? Kommer jeg til å gidde å fortsette med dette på fritiden? Tenker at det blir annerledes som en jobb, og tror ikke de stiller så høye krav som jeg vanligvis gjør til meg selv når jeg tar biler, men går jo an å gå lei forde. Men dette er hvertfall en jobb som jeg virkelig kan, og dette er egentlig en gylden mulighet for å få meg fulltidsjobb, noe jeg trenger nå... Takker for innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 14 Mai, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Skeptisk til om du klarer å beholde gløden og interessen for hobbydetailing - med mindre du etterhvert får anledning til å benytte deg av lokaler på kveldstid og kan bygge et miljø rundt detailinginteressen din. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Er meget enig med "ØHN" her, jeg har vært inne på tanken og har det selv i bakhode: Jeg må ikke la dette gå over stokk og stein, for da blir det ikke noe gøy lenger, da blir det et must. Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Jobben i seg selv er du nok mer enn kvalifisert for, nesten litt for. Tror ikke det er dumt å vektlegge at du ikke må bruke lang tid, men kan være effektiv også Det vanskelige spørsmåler er jo om en dag på jobb er nok bilpleie for en dag. Er man etter endt arbeidsdag fortsatt klar for mer "orntli" polering og detailing? Det er jo lett å forestille seg at man kan bli litt utbrent her på sett å vis. Men på den annen side, har du så voldsomt mye å tape? Du trenger jobb, detta kan du, og selv om det kanskje kan stikke litt i detailersjela å måtte "sveipe over" disse bilene er det jo potensiale for masse erfaring her!? Ta sjangsen, prøv et halvår eller whatever, går du lei, så går du lei, da får du finne noe annet. Helt skremt vekk blir du nok ikke alikevel, selv om man kanskje i værste fall får en periode der man er litt mett på detta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BChris 30 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Anig med dei øve. Å jobba med hobbyen sin, funka nok ikkje. Va derfor eg fant ut at eg ikkje ville bli bilmekaniker, for då forsvant kosen med å skru på egen bil utenom. Ka har du gått på skulen og ka slags utdanning har du? Om du ikkje har noken spesiel utdanning utenom videregående så er det jo div. kurs du kan ta for å få god jobb Siter Kjøretøy: [ ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart. [ ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black... [X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475 [X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303 [X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer magne 665 Skrevet 14 Mai, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 (endret) Har selv jobbet som bilmekanikker, men ble drit lei av å jobbe med hobbyen min, og interessen forsvant helt en stund.. Ville aldri gått tilbake til å jobbe med bil nå. Er morro som hobby, men vil ikke jobbe med det. Endret 14 Mai, 2012 av magne Siter Toyota mr2 1995 mod BLÅ. + Lexus IS300h sølv. Min garasjetråd: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25973-magnes-garasje-20-dr%C3%B8mmegarasjen/ Min logg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/12454-magnes-logg/ Mine biler: https://www.detailersclub.no/forums/topic/9571-magnes-blå-mr2/ https://www.detailersclub.no/forums/topic/17643-magnes-lexus-is300h/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cane 5 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Vanskelig å si her hva som er riktig for deg, men jeg kan gi deg et innspill på veien. Generelt gjelder at folk som brenner skikkelig for noe (jobb, sport, hobby etc.) etter hvert blir svært flinke på sitt område. Hvis du får en skikkelig godfølelse av detailing så er det et godt utgangspunkt. Samtidig antar jeg det fortsatt er forskjell på ditt detailingnivå og normal klargjøring hos en bilforhandler. For mange år siden jobbet jeg selv som klargjører under et halvt år hos en BMW-forhandler. Fra det husker jeg spesielt tidspressen - og at kvalitet ikke nødvendigvis er det viktigste til en hver tid - dessverre. Forhandleren skal ha mest mulig inntekter og et resultat på 80% er ofte godt nok. Dette stikker hardt i et detailing-hjerte, men business er business. Den detailingen vi ser her på DCN tar mange timer og parkerer det meste. Hos en typisk bilforhandler er det nok en annen hverdag. Hvis du tar hobbyen et skritt videre kan det gå begge veier. Og hvis jeg skal gi deg et konkret tips: ta en prat med dem for å få vite mer stillingen. Få gjerne frem hvor stor kompetanse du har på området. Kanskje er du akkurat den type person de ser etter! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Jeg er joi den "bransjen" nå, men vet ikke om jeg fortsetter med det. Det store minuset er jotidspresset, og at langt under 80% er bra nok. Ofte iallefall. Samtidig får du jo erfaring, og gjør noe du liker. Det blir jo noe annet med de bilene du tar på privaten:) Skader jo ikke å høre hva de er ute etter.. Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigmund S Dy. 5 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Søk jobben! Kjekke folk og hva har du å tape på å prøve? Å bli lei av jobben kan skje alle. Men da sitter du ikke igjen med følesen av anger fordi du ikke prøvde når jobben var ledig i nærområdet :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Som cocos sier så tror jeg du vil få deg "en rett på tryne" når det kommer til nivå du skal jobbe med,kontra det du er vant med. Samt det og gjøre hobby om til jobb,så frykter jeg du vil ta livet av hobbyen din etter kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 (endret) Simen, go for it! Men jeg skal love deg at du skjelden kommer til å ta mere enn 1step på jobb. I den bransjen der, gjelder det biligst, kjapt og billig. MEN hvis du treffer på riktig avdelingsleder eller dagligleder som virkelig vet hva riktig bilpleie er så kan du komme langt ja. Og bilklargjøring hos de fleste i dag har lite med detailing å gjøre. Ta med masse bilder og dokumentasjon inni søknadet og nevn at du setter sikkerhet på 1 plass osv Du er jo løsningsorientert og økonomibevisst sant? Etterhvert kan du liksom prøve å komme med innspill på diverse kvalitetsprodukter, samt tester av diverse og tipse innkjøpavdeligen om nye og spennende produkter bla bla. LYKKE TIL Du kan sikkert sette meg som referanser. BTW: det er sånn ca 2% av bilkjøpere i dag som inspiserer bilene ved kjøp med ledlykt og lakkdybdemåler. Det skal være blankt, samme det! Endret 14 Mai, 2012 av _Makki_ Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmof 17 Skrevet 14 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Simen, Har prøvd å sette mine føtter i dine sko, men ble ikke stort klokere av den grunn. Jeg har lest igjennom de tidligere innleggene og ønsker å dele de synspunktene som jeg sitter på. Har du veldig stor lidenskap for faget så kan dette åpne nye dører for deg. Normalt sett kan du være heldig og få kollegaer med lang erfaring innenfor faget. Altså personer som sitter på mye kompetanse som du kan lære av. Dette gir deg stor mulighet til å bygge på hobbyen din. Om du er riktig heldig , så kan du kanskje benytte deg av forskjellige goder igjennom jobben. ( Rabatter, produkter , lokale –« you name it « Utifra hvordan du har formulert tråden din, får jeg ett stort inntrykk av at du har lyst å bytte beite og prøve noe nytt. Dette er noe du kan og det virker som om du har lyst. Men dette er noe du må bedømme. Lykke til Elmof. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 Mai, 2012 Admins Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Ville satset jeg også, en gifter seg ikke med en jobb uansett, så en kan jo bytte om men ikke trives etc etc.. Sikkert en fin læreplass, samt at du har såpass ballast (skada) mht bilpleie at du kan tilføre noe der også, og det liker ofte mange bedriftseiere, da stiger en ofte i gradene også Lykke til.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 14 Mai, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Jeg er joi den "bransjen" nå, men vet ikke om jeg fortsetter med det. Det store minuset er jotidspresset, og at langt under 80% er bra nok. Ofte iallefall. Samtidig får du jo erfaring, og gjør noe du liker. Det blir jo noe annet med de bilene du tar på privaten:) Skader jo ikke å høre hva de er ute etter.. Hvor lang tid har du på deg for å klargjøre en bruktbil for salg? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 14 Mai, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2012 Jeg kan si så mye som at jeg aldri har drevet så lite med IT og teknologi og "leking med hardware og software" på hobbybasis som etter at jeg begynte å jobbe som IT-tryne. For min del ødela det for hobbyen min å plutselig skulle ha hobbyen min som jobb. Jeg ser også for meg at å ha jobb som klargjører for en "vanlig" bilsjappe hadde ødelagt interessen min for detailing, men om det var for en spesialbilsjappe type Ferdinand Motor som har masse kule biler og ikke voldsom gjennomtrekk av kjøretøy, så kunne jeg nok fått bruke 20-30 timer på en bil for å få den til å se best mulig ut. Uansett, du trenger en jobb, du har en idé om hva du går til, du kan godt det de vil du skal kunne. Det eneste problemet ditt er at du er hysterisk overkvalifisert for stillingen og kommer til å gråte deg i søvn hver kveld fordi du ikke fikk gjort det bare litt bedre... ...så etter en uke kommer du til å snike deg inn der om natten og ninjapolere alle bilene du ikke fikk tatt skikkelig om dagen bare for å få tilfredsstilt deg selv. Ring dem og hør litt mer rundt stillingen, send dem bilder fra jobbene du har gjort, og si at du gjerne kan stille med maskin og utstyr og gi dem en demonstrasjon. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 15 Mai, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2012 (endret) Takk for tilbakemeldinger folkens! Men på den annen side, har du så voldsomt mye å tape? Du trenger jobb, detta kan du, og selv om det kanskje kan stikke litt i detailersjela å måtte "sveipe over" disse bilene er det jo potensiale for masse erfaring her!? Ta sjangsen, prøv et halvår eller whatever, går du lei, så går du lei, da får du finne noe annet. Helt skremt vekk blir du nok ikke alikevel, selv om man kanskje i værste fall får en periode der man er litt mett på detta? Har ikke så mye å tape nei, trenger jobb. Tror jeg prøver på dette, så kan jeg heller se etter en annen jobb om det blir kjedelig etterhvert. Ka har du gått på skulen og ka slags utdanning har du? Om du ikkje har noken spesiel utdanning utenom videregående så er det jo div. kurs du kan ta for å få god jobb Bare vanlig VGS ja, media & kommunikasjon med påbygg (har derfor generell studiekompetanse). Har bestemt meg nå, drar innom der imorgen tidlig med søknad. Kommer til å gå med Swissvax genser og bruker Mercedes'en jeg tok sist som et eksempel på arbeidet mitt. Det bør kvalifisere. Cocos: Jeg lurer også på det samme som Bernhard Endret 15 Mai, 2012 av Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 15 Mai, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2012 Søknad skrevet og sendt pr. e-mail... Drar også innom en tur imorgen/idag tidlig for å levere den personlig og evt. snakke litt med dem. Men nå må jeg få meg litt søvn først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 15 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2012 Som cocos sier så tror jeg du vil få deg "en rett på tryne" når det kommer til nivå du skal jobbe med,kontra det du er vant med. Samt det og gjøre hobby om til jobb,så frykter jeg du vil ta livet av hobbyen din etter kort tid. X2 Men som truhaa sier, du gifter deg jo ikke med jobben så det skader jo ikke å prøve Du kan nok sikkert møte folk med lang erfaring, men at du lærer noe av dem tviler jeg sterkt på, kanskje du kan lære dem et triks eller to istedet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 15 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2012 Jeg har faktisk fått tilbud om klargjører selv, men jeg tenkte som så; Jeg har en utdannelse innen bygg, og jeg får sikkert ikke være så nøyaktig som jeg vil.. Jeg skal søke på noen andre jobber først, men jeg kommer til og ha dette som en backup hvis jeg ikke klarer å få en jobb innen min utdannelse i høst! Men det skader jo ikke å prøve! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 15 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2012 Kollegaen min skrøyt av 4biler på en dag i forrige uke. kjørespor er ikke et tema:-Q Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.