Gå til innhold

Vask til BMW e46.


HenrikSkaug

Recommended Posts

HenrikSkaug

Hei :)

Jeg er nybegynner når det gjelder vask, voks, rubbing og polering.

Har dere noen tips til å ta en skikkelig shine på bilen før sommeren slår til for fullt?

Noen som har noen produkter og anbefale meg.

Kom gjerne med linker og priser.

Kan egentlig ta utgangspunktet i at jeg har høytrykksspyler

På forhånd, takk til alle henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du berre vaske, eller tenker du å polere også? Eg begynte med Meguiars produkter for et par år siden (du finner det på Bilxtra blant annet) og polerte for hand (uten maskin).

Men vil anbefale å gå til innkjøp av ei DA-maskin (f.eks slik, http://blankbil.no/d...products_id=786 ) - det er mye lettere, tar ripene mye bedre, og jobben blir MORRO!

Om du skal både vaske og polere så trenger du:

Avfetting (Prickbort og Surfex HD)

Vask (Bøtte + vaskehanske + såpe, velg og vrak i såper. F.eks Chemical Guys har mye bra)

Clay + speedwipe (clay er leire som man drar på lakken for å fjerne partikler man ikkje får bort ved vask. Speedwipe er "glidemiddel" til clay)

Poleringsmaskin + poleringsmiddel (eg anbefaler Scholl. F.eks Scholl S17+ og S30+. S17+ er grovere, S30+ er finish polish)

Poleringsputer (F.eks Uber medium polish og Uber Polish)

Voks (Mye å velge i, les deg fram :) )

+ du trenger mange microfiberkluter.

(om det ikkje er så mye riper, og du kun vil vaske så tar du bort alt bortsett fra avfetting, vask og voks :) )

Ang. prosess/teknikk står det mye om det på forumet her. Les i Guider, f.eks. Og "Bilpleie for dummies" :

Endret av DanielMK
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående polish og pad ville jeg anbefalt å gå litt grovere til verks enn s17 på en e46 (hard lakk) :)

Hvis du bestiller fra andre siden av "dammen" kan jeg anbefale Meguiars 105 på burgunder pute(meguiars) , etterfulgt av meguiars 205 på gul pute(også meguiars). God erfaring med disse komboene på min egen e46 :)

Hvis du vil holde deg til Scholl ville jeg ha gått for s03 + s17 troor jeg :)

Ta foresten gjerne en tur innom s&s i signaturen min :)

Her er det kun brukt nevnte meguiars produkter sammen med en das6 pro DA maskin :)

edit : skriveleif :P

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hei Henrik,

Jeg gikk nettopp til innkjøp av Kestrel DAS6 Pro som DanielMK linket til over her, bare at jeg kjøpte den på Shinearama. Det kommer på ca 1000kr inkl mva og fortollingsgebyr, og du har den innen 4-5 dager. Her burde du også kjøpe andre produkter mens du er i gang. Jeg snakket med kundeservice der, og de byttet ut et par av produktene i en pakke som var der (inneholdt Kestrel DAS6Pro og noen Scholl produkter), for at du får riktige produkter til BMWen. Sparte rundt 1000kr på hele kjøpet inkl mva og alt.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...