Gå til innhold

Vaske Pads


MBarne

Recommended Posts

Etter å ha vaska padsa, kan jeg hive dem noen minutter i tørketrommel, eller skal de lufttørkes?

Og en annen ting, hvilket nivå på en DA-maskin er vanlig? Jeg polerte med DA-maskin for første gang i helga, og ble aldri helt sikker på hvilket nivå jeg skulle gå for. Jeg fordelte polishen med hastighet 1 og polerte med hastighet 4, men den har jo 6 hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å la mine lufttørke på noen aviser, syns det funker bra. Holder lenge gjør de også.

Når det gjelder hastighet kommer det helt an på hvilket panel du jobber på, polish du bruker, teknikk ellers osv.

Med grov polish sprer jeg gjerne på 3-4 og så suser opp på 6 umiddelbart for å korrigere.

På finere polish bruker jeg gjerne lavere fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaska dem i maskin på 40 grader med litt milo og lot dem tørke inne. Ser ut som det funka bra.

DA type?

Kestrel DAS-6 Pro

Tror nok kanskje jeg skulle brukt nivå 5 og 6 under korrigering etter å ha sett en del YouTube videoer. men men, man lærer så lenge man lever ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tørketrommel kan limet til borrelåsen ta kveld og det er ikke så veldig praktisk, jeg legger de på tørkestativ etter en runde i maskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte også på 60 grader i vaskemaskin og 400 omdreininger på sentrifuge. Tørket raskt i friluft. Padene ble fine.

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg dynker mine pads i surfex og lar de ligge en stund bløte før jeg knar de rene under rennende vann. Legger de så inni en hånduk og tråkker på de for å få ut mesteparten av vannet, resten lufttørker :fun:

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkild

Jeg har til nå vasket mine pads i maskin på 40°, og når jeg tenker meg om, med 1200 rpm sentrifugering.

Deretter luft tørking, har funket greit så langt. (Ble plutselig noe usikker på om 1200 rpm er heldig over tid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Jeg dynker mine pads i surfex og lar de ligge en stund bløte før jeg knar de rene under rennende vann. Legger de så inni en hånduk og tråkker på de for å få ut mesteparten av vannet, resten lufttørker :fun:

Hva er en stund ? 3 min eller 30? eller mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...