Gå til innhold

Vask av Microfiber


Rasmus/Nanolotus

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
  • 2 weeks later...
Ghostrider264

Har nå prøvd Milo, Chemical Guys Microfiber Rejuvinator, Chemical Guys CW&G og i ren desperasjon Vanish, både hver for seg og i kombinasjon. Fluffy allright, men ingen sigar - de blir liksom ikke helt rene. Microfiber-klutene er fortsatt litt gråaktige.

Jeg bruker både Autoglyms røde, Megs gule, Sonus Der Wunder Trio, ScandicShines gule og Cobra Guzzler.

I dag hadde jeg en anselig samling som skulle til pers i maskinen. Den mest utfordrende var en gul Sonus-pad som jeg brukte i sommer og som jeg ikke har klart å få ren i forrige vask. Den hadde flere måneders gammel polish i seg. La også inn en Megs Microfiber vaskehanske som var for jævlig møkkete etter at jeg hadde tatt to biler som jeg ikke har fått vasket på over 3 uker.

Best som jeg leter etter flaska med Chemical Guys Microfiber Rejuvinator, oppdager jeg Nylon-vask som dama hadde brukt til å vaske vinduene på kåken i dag. På tuben står det at du kan bruke den til å vaske alt mulig rart (inkl. bilen, men det er å gå for langt). Pytt, pytt, det kan ikke bli så mye verre, så jeg tok en god slump av stoffet i maskinen sammen med 8 korker Chemical Guys Microfiber Rejuvinator.

Suprise, suprise, den rød og samtlige gule Microfiber-kluter kom ut som nye. Den hvite fra Sonus har blitt litt gulaktig og Megs Microfiber vaskehanske var fortsatt brungrå. Imidlertid er Sonus-pad'en helt ren uten spor av gammel størknet polish! Den er bare farget oransje av Autoglym-kluten (faanskapet farger av selv etter 3. vask).

Konklusjon: Nylon-vask er det som for meg har fungert best på ikke-hvite Microfiber. Har en mistanke om at den røde Autoglym-kluten har farget litt av på den hvite Sonus-kluten og at det er derfor den nå er blitt litt eggeskallfarget (men er ikke sikker). Megs Microfiber vaskehandske var fortsatt litt gråbrun, men det skulle godt gjøres å få den helt ren.

Jeg la Megs'en og Sonus i bløt i Biotex så får vi se om det hjelper. Skal forsøke eddik neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har opplevd at du må bruke håndmakt for å få de rene... Bruker faktisk bare vanlig håndrens og knikker på de værste flekkene og deretter kaster jeg dem i maskina! Da blir de så godt som nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264
Har opplevd at du må bruke håndmakt for å få de rene... Bruker faktisk bare vanlig håndrens og knikker på de værste flekkene og deretter kaster jeg dem i maskina! Da blir de så godt som nye :)

Håndrens! Selvsagt, hvorfor tenkte jeg ikke på det? Kjempeidé!

Megs Wash Mitt er like god som Megs WM er dårlig. Trodde jeg måtte degradere Wash Mitt til felg og kanalvasker.

Tusen takk, gomega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ghostrider264
Liker du ikke megs washmitt?

Joda, Wash Mitt er et kjempeprodukt på alle sett og vis, som jeg sier minst like bra som Water Magnet er dårlig. Kan ikke annet enn å skryte av Wash Mitt. Det er også derfor jeg liker den hvit og ren. Men jeg var redd jeg hadde ødelagt den ved å vaske to griseskitne biler. Det er her gomega anbefaler håndrens. Skal nå hjem og ta Wash Mitt opp av Biotex-smørja og gni det inn med Fast Orange, så får vi se.

Ikke at kr 150 er den største kostnaden, men synd å ødelegge så gode produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg elsker WM'ene mine.. gamle og velbrukte er de, men har enda tilgode å finne noen som er mye bedre. Guzzler HD'en likte jeg i hvert fall ikke som "standalone" dehydrator, men kan tenke meg at å dra av det verste med den + ettertørke med WM kan funke..

Har dog en (ikke bevist) teori om at hardhet på vannet kan ha noe å si for hvor lett det er å tørke, men det gjenstår å teste.

Jeg har forøvrig testet (var det Chris's) tips her på forumet om å bruke UQD som drying aid, og det var imponerende bra. Mye lettere å tørke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...