Gå til innhold

Vask av Microfiber


Rasmus/Nanolotus

Recommended Posts

Rasmus/Nanolotus

Jeg ved at dette emne har været diskutert før men nu har jeg testet gennem lengere tid selv.

Det beste resultatet fik jeg ved vask på 60 gr. uten nogen form for vaskemidl.

Microfiber holder sig myk og fin meget lengere. ( ved bruk av både uld vask og vanlig blev fibrene stive )

Er dine klute veldig skidtne, vasker du dem bare i lengere tid.

Det er også lurt hvis du har masse bilpleie midler på din klut at legge den i blød i varmt vand med en gang du er ferdig.

Det skal dog siges at jeg bare testede dette på 3 forskellige Microfiber ( Meg, Nanolotus og en billig type )

Nogen der har samme el. andre erfaringer vil jeg gerne høre

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Pleier å kjøre mine på ull programmet på vaskemaskinen. Da med 40 grader og 1600 på sentrifugen. Bruker da en liten dasj med omo for hvit tøy og bittelitt Chemical Guys W+G. Er de veldig møkkete vasker jeg dem for hånd med lano håndskum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mange plasser at man kan bruke 1 teskje eddik, pr klut man har oppi.

Neste gang jeg skal vaske skitne kluter, blir det Chemical Guys Microfiber Rejuvinator, og eddik :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket mange Microfiber på 30 og 40 graders kortprogram, med litt omo color uten tøymykner, uten å bli helt fornøyd. I går vasket jeg et par Microfiber som var veldig møkkete på 40 grader fullt program (2 timer og 10 min.) med litt omo color, og de kom ut 98% reine og like fluffy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Bruker Neutral uten noe parfyme og greier, 30 grader, forvask, høy vannstand og 800 på sentrifugen.

Bruker ikke tørketrommel.

Gode som nye etter flere år.

Fjerner ikke de verste flekkene, men det brytes ned uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

40 el 60 c på meg her, enten med Chemical Guys mikrofiber vaskemiddel eller milo, men mye vpoks og bøss blir borte bare ved varmt vann også. men den mest holdbare voksen/sealeren henger ofte godt på om den blir sittende for lenge, så en bøtte med vann du kan slippe de oppi når du er ferdig med de er nok ingen dum ide, samme gjelder pads, legg de i vann rett etter bruk

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 40 grader, kjapp vask (54 min istedet for 2t og 2 min) og 500 omdreininger med DP (Detailer's Pride) Microfiber Cleaner når jeg tar mine. Spesielt Cobraklutene ser ut til å like denne comboen godt :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mange plasser at man kan bruke 1 teskje eddik, pr klut man har oppi.

Neste gang jeg skal vaske skitne kluter, blir det Chemical Guys Microfiber Rejuvinator, og eddik :)

Du er ikke den eneste som har hørt dette. Jeg fikk dette tipset av en eldre dame jeg kjøpte bil av på mandag ;)

Prøvde 40 grader og Milo i starten, men dette skuffet.

Chemical Guys Microfiber Wash imponerer med skremmende fluffy kluter etter vask!

Har også lagt virkelig skitne kluter i bløtt (utblandet Chemical Guys Microfiber wash) over natta, før normal maskinvask med samme middel på 40 grader, men det blir fortsatt ikke helt rent, optisk sett. Tviler ikke på at de blir "klinisk" rene, dog ;)

Får vel prøve 60 grader på noen kluter som ser ille ut neste gang, pluss dynking først, og se om det blir noen forskjell.

Skal du ha virkelige myke kluter etterpå, anbefales Chemical Guys på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
General Lee

Da har jeg testa Chemical Guys Microfiber Rejuvenator og det er gode greier. Fluffy og som nye.

Ellers har jeg lært at en kun skal bruke flytende vaskemiddel, da det ikke er sikkert at alt pulveret løser seg opp og da blir med på bilen neste gang du bruker kluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Chemical Guys Citrus wash'n'gloss og en god miele vaskemaskin gjør underverker. Som mange andre nevner blir ikke "missfargingen" helt borte, men det er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa Chemical Guys Microfiber Rejuvenator og det er gode greier. Fluffy og som nye.

Ellers har jeg lært at en kun skal bruke flytende vaskemiddel, da det ikke er sikkert at alt pulveret løser seg opp og da blir med på bilen neste gang du bruker kluten.

Har nå kjøpt denne da jeg gikk tom for den andre jeg hadde, og jeg kan bekrefte at klutene blir fluffy :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvot kjøper dere vaskeball hen? Jeg har ikke funnet det og Rejuvenatoren renner ut av kammeret før jeg får sagt smurf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Før så fikk du vertfall vaskeball i de fleste matbutikker og sånn.

Men virker som de har slutta med det etter at produsentene av vaskemidler slutta å anbefale det.

Men du får sende en mail til Lilleborg og høre om de har en gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det sto i den linken du la med at de ikke hadde noen å sende ut... Er det noen her som har en til overs som de kunne tenkt seg å sendt meg, mot betaling såklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...