Gå til innhold

undestell behandling av bmw 118d 2006 mod.


dj john

Recommended Posts

dj john

hadde bmw min inn til full helsesjekk av motor,drivverk,eletrisk og karosseri på torsdag med over gjennom snittet gode resultater på alt unntatt rustbeskyttelsen.mekanikern hadde gjort en god jobb for å sjekke hele bilen over og under så det var hann som fant begynende rust i selve ramma på bilen bak ved diesel tanken.i sammråd med bmw mekaniker annbefalte de meg å undestellsbehandle bilen med voksbasert produkter...noe jeg bestilte time i dag(mercasol)for å sandblåse og vaske reint før behandling.men det jeg er redd for er jo bremmser,understell,hjul og lakk..dette er jo performance lakert gult..blir dette da sprøytet ned med denne guffa eller dekker de til?er det noen som har gjort dette med en bil som er jålet max opp som angrer?eler noen som vet om de er forsiktig generelt med slike ting?jeg er jo xtremt nøye med bilen.fikk også høre at import bmw,er er langt dårligere beskyttet enn norsk solgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Hvor gammel er bilen? Når det gjelder lakk og rust så tror jeg biler har samme garanti, selv om de er importert eller ei. Nybilgarantien får du ikke, men rust skulle man tro ikke under det samme.. .

Jeg vet hvertfall at når det gjelder lakk, så er lakkskader (røst og dritt som kommer fra undersiden) garantisak selv på importbiler.

Jeg vet ikke helt hva de gjør med bilen når den er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring selv, men det er jo vært endel skrekkhistorier om diverse understellbehandlinger.

Tror ikke det gjør noe å stille de disse spørsmålene, og si som det er, at du er litt pirkete og litt redd for ditt og datt.

Anbefaler også bruk av store bokstaver og mellomrom i ny og ne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Jeg mener rustgarantien ikke gjelder på overflate rust.Tror rusten må begyne innenfra og ut før det dekkes.Det er langs en sveise skjøt,jeg så det som sagt selv i dag på bmw.Ja det kan jeg jo nevne at jeg er nøye å håper de kan dekke til mest mulig synlig på bilen.

Har ingen erfaring selv, men det er jo vært endel skrekkhistorier om diverse understellbehandlinger.

Tror ikke det gjør noe å stille de disse spørsmålene, og si som det er, at du er litt pirkete og litt redd for ditt og datt.

Anbefaler også bruk av store bokstaver og mellomrom i ny og ne ;)

he he..så det nå ^_^

Hvor gammel er bilen? Når det gjelder lakk og rust så tror jeg biler har samme garanti, selv om de er importert eller ei. Nybilgarantien får du ikke, men rust skulle man tro ikke under det samme.. .

Jeg vet hvertfall at når det gjelder lakk, så er lakkskader (røst og dritt som kommer fra undersiden) garantisak selv på importbiler.

Jeg vet ikke helt hva de gjør med bilen når den er inne.

Det er en 2006 mod.når det gjelder Bmw import så er ikke det så populært for å si det slik,skulle tru den ikke kom fra Bmw fabrikken.De nevnte ikke no garanti til meg ihvertfall :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importbil har garantier som gis i landet bilen ble solgt ny.

Det vil si at kjøper du en bil som er importert fra Tyskland er det tyske garantiregler som er gyldige for denne bilen.

Kjøper du en bil som er kjøpt ny i Norge er det da norske regler som gjelder.

De norske bilene har ofte ekstra rustbeskyttelse fra importør da det er verre klima her enn sørover, de har også ofte spesifikasjoner for å klare seg i Norge enn tyske biler. F.eks. på norsksolgte Mercedes er dette standard: varmeseter, større batteri/dynamo for å takle kaldstarter og i tillegg oppvarmet spylervæske.

Kjenner ikke så godt til BMW men jeg antar det er tilsvarende der.

Alle kvitteringene mine som jeg får fra audi-sjappa står det også "bruktimportert" på, slik at det skilles nok litt der, selv om de virker å være veldig greie mot meg. (Burde de være mot alle A8-kunder selvfølgelig..)

Jeg kommer i alle fall ikke til å kjøpe meg importbil igjen med mindre det er noe veldig spesielt, eller at jeg henter bilen selv i utlandet.

Spesielt synd er det jo selvfølgelig å kjøpe en 2-3år gammel importbil som ville hatt garanti i Norge men som ikke har det fordi den er import. Det er nok veldig mange som ikke tenker på dette, og bruktprisene gjenspeiler nok ikke denne forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Importbil har garantier som gis i landet bilen ble solgt ny.

Det vil si at kjøper du en bil som er importert fra Tyskland er det tyske garantiregler som er gyldige for denne bilen.

Kjøper du en bil som er kjøpt ny i Norge er det da norske regler som gjelder.

De norske bilene har ofte ekstra rustbeskyttelse fra importør da det er verre klima her enn sørover, de har også ofte spesifikasjoner for å klare seg i Norge enn tyske biler. F.eks. på norsksolgte Mercedes er dette standard: varmeseter, større batteri/dynamo for å takle kaldstarter og i tillegg oppvarmet spylervæske.

Kjenner ikke så godt til BMW men jeg antar det er tilsvarende der.

Alle kvitteringene mine som jeg får fra audi-sjappa står det også "bruktimportert" på, slik at det skilles nok litt der, selv om de virker å være veldig greie mot meg. (Burde de være mot alle A8-kunder selvfølgelig..)

Jeg kommer i alle fall ikke til å kjøpe meg importbil igjen med mindre det er noe veldig spesielt, eller at jeg henter bilen selv i utlandet.

Spesielt synd er det jo selvfølgelig å kjøpe en 2-3år gammel importbil som ville hatt garanti i Norge men som ikke har det fordi den er import. Det er nok veldig mange som ikke tenker på dette, og bruktprisene gjenspeiler nok ikke denne forskjellen.

Det samme tenker jeg også ang import bil.Når jeg kjøpte min bmw 1 serie så tenkte jeg ikke no særlig over at den kom rett fra tyskland,bare at jeg falt for akuratt den bmw.iI følge Bmw så har er det kunn forskjell på voks laget under bilen. Endret av dj john
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...