Gå til innhold

Polish som klumper seg!?


Dahlsveen

Recommended Posts

Dahlsveen

Hei, jeg prøvde meg på litt polering igår med roterende maskin, Menzerna FG500; FF3000, blå og oransje über pads. Blå Über og FF3000 er jo som å smøre honning på en supermodell, men med FG500 fungerer ikke dette noe særlig på verken blå eller oransje pads. Det jeg opplever, til tross forgod og varm garasje og smøring på padden er at polishen klumper srg og blir liggende på lakken som en hvit klump. Forferdelig tungvint å fjerne.. Bruker jeg for mye produkt eller er det andre ting som gjør dette? Bilen er en sort Saab 9-5 med MYK lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hei, jeg prøvde meg på litt polering igår med roterende maskin, Menzerna FG500; FF3000, blå og oransje über pads. Blå Über og FF3000 er jo som å smøre honning på en supermodell, men med FG500 fungerer ikke dette noe særlig på verken blå eller oransje pads. Det jeg opplever, til tross forgod og varm garasje og smøring på padden er at polishen klumper srg og blir liggende på lakken som en hvit klump. Forferdelig tungvint å fjerne.. Bruker jeg for mye produkt eller er det andre ting som gjør dette? Bilen er en sort Saab 9-5 med MYK lakk..

Fjern restene med mikrofiber og alkohol etterpå.Altså wipedown.Sort 9-5 med roterende ja..Måtte gud være med deg :) Ta små områder i gangen og bruk børste på pad hele tiden.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en veldig god ide å bruke FG500 på MYK lakk, da denne blir omtalt som veldig grov.

Har du ikke noen mildere polisher (bortsett fra FF3000)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahlsveen

Fjern restene med mikrofiber og alkohol etterpå.Altså wipedown.Sort 9-5 med roterende ja..Måtte gud være med deg :) Ta små områder i gangen og bruk børste på pad hele tiden.

Wipedown testes ut imorgen. Blir skolearbeid idag :thumbdown: Fikk tak i sterilt vann på apoteket til 20 kroner og blåsprit hadde jeg stående i boden! Billig for to liter wipedown :fun:

Satser på at gud har en finger med i spillet imorgen ja..den lakken er nok et produkt av hans rake motsetning..det føltes hvertfall sånn ;)

Vet ikke om det er en veldig god ide å bruke FG500 på MYK lakk, da denne blir omtalt som veldig grov.

Har du ikke noen mildere polisher (bortsett fra FF3000)?

Jo det KAN være at det står noe rester i garasjen hos min far etter et sett med Scholl samples jeg kjøpte for en stund siden. Skal ta en tur dit i løpet av dagen og kikke litt. Hvis ikke får det bli en hastebestilling til Kristian hos Bilnerden igjen ;)

Ellers er jeg litt mer lysten på å ta egen bil. Koksgrå Passat 04 modell. Lakken på den var jo hard og fin! Prøvde ut en 50/50 på venstrespeilet igår og det gav mersmak! Blir en fin dag i garasjen imorgen tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hehe, det kan nok gå bra :) Sjekk tråden jeg la ut på show and shine om akkurat samme lakken.Jeg skulle brukt blå scholl pad på hele bilen og ikke bare delvis.De områdene jeg brukte det var ikke hologrammene så ille.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...