Gå til innhold

TEST: Sonax felgrens (minitest)


Dr_S

Recommended Posts

Kjøpte en 5l med Sonax felgrens ifjor høst. Synes denne er et greit alternativ til f.eks P21S og Rim7 hvis man ikke vil sløse bort godsakene på venners biler osv.

IMG_8788.jpg

Testfelg ble ene bakfelgen på mammas Opel Vectra.

Slik så den ut før påføring, på tørr ekstremt skitten felg:

F479D0B4.jpg

Sprayet så på ren Sonax og ventet ca. 10 minutter. Da så felgen slik ut:

07A94295.jpg

Brukte ikke felgbørste, kun avspyling med høytrykk. Da så felgen slik ut:

3ECD6780.jpg

Konklusjonen min må være som flere her inne mener altså, at Sonax felgrens er absolutt godkjent og tilfredsstiller en kresen detailer :)

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Bra test! :) Viser godt at dette faktisk er et produkt som er "up there" med renseeffekt.

Fikk du kjøpt den kanna på Clas Ohlson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Clas selger ikke denne i annet enn små flasker, så den er nok ikke kjøpt på clas

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Det ser ut som om Sonax gjør en veldig bra jobb.

Fin liten test dette.

Greit å vite att man trygt kan anbefale Sonax felgrens til personer som har angst for å handle på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er literspris på dette da? Ser ut som en fin rens dette her. Fin test!

780 for 5 liter på Mekonomen...så da er det billigere å kjøpe 7x750ml på Clas

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg synes sonax in rens er meget god, selv om jeg ikke har brukt den mye. snes ikke rim7 var noe wow, men gjør jo joben da, og berøring må jo til om det skal bli skikkelig rent.. Det virker som om sonax sin er en del dyrere, og da er jo for min del valget enkelt, blir rim7. Men man får jo sonax på felleskjøpet og div andre steder, så ikke noe problem å raske med seg, om det er tomt. Også er det jo en drøss med andre gode felgrenser for en hver smak.

Har testet litt Deironizer, ikke så mye men noe.. Foreløpelig synes jeg det er et godt produkt, men det tar litt tid før det begynner å virke på lakken, så god tid er alfa, og rens er omega:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med Sonax Felgrens, og synes denne river skikkelig godt, i både nese og felg! Har lenge hatt lyst til å kjøpe ett større kvantum med denne, så den kanna så bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne er et greit alternativ til f.eks P21S og Rim7 hvis man ikke vil sløse bort godsakene på venners biler osv

Hva er egentlig poenget med å bruke 780.- for 5 liter felgrens, slik at man slipper å bruke "godsakene" til 500.- for 5 liter på andres biler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke betalt fullpris da :P

Nei selvfølgelig ikke, men det er fortsatt ikke en genrell logisk anbefaling/teori ;)

Men selve testen var bra den, felgrensen er et kjempeprodukt som er lett å få kjøpt over disk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har testa den litt selv, og brukte den litt før jeg ble bitt av basillen.

Har ennå en flaske av den også, men står å støver desverre. Mener den ikke kan måle seg med VP Bilberry safe wheel cleaner, som for tiden er favoritten.

Endret av Martin.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa den litt selv, og brukte den litt før jeg ble bitt av basillen.

Har ennå en flaske av den også, men står å støver desverre. Mener den ikke kan måle seg med VP Beilberry safe wheel cleaner, som for tiden er favoritten.

Skal selvfølgelig ikke nekte deg å ha Billberry som felgrens favoritt, men den har absolutt ikke gjort noe godt inntrykk på meg. Felgrenser som Sonax og P21S er adskillige hakk foran. Det som skiller Billberry fra disse, er de to sistnevnte ikke trenger børste for å gjøre rent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig ikke nekte deg å ha Billberry som felgrens favoritt, men den har absolutt ikke gjort noe godt inntrykk på meg. Felgrenser som Sonax og P21S er adskillige hakk foran. Det som skiller Billberry fra disse, er de to sistnevnte ikke trenger børste for å gjøre rent :)

Hva var blandings forholdet ditt når du brukte Bilberry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilberry var den første "skikkelige" felgrensen jeg brukte, og jeg ble heller aldri imponert. Har prøvd den i alt fra 1:1 til 1:10. Jeg synes disse felgrensene som reagerer med metallet fungerer mye bedre.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...