Gå til innhold

MG#26 eller #16?


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Tenkte det snart var på tide å kjøpe seg en eller flere litte bedre vokser enn den jeg har nå! Har sett litt på Megs Meguiar's#16 og Meguiar's#26. Noen som har testet disse som kan si hvem som ser best ut, holder lengst osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG16 er tung å jobbe med, men varer greit og gir nydelig finish.

MG26 er egentlig en "oppgradering" av denne, og er iblandet syntetiske polymerer. Den er også lettere å jobbe med.

Har inntrykk av at 16 er best på dybde, 26 best på refleks. Men har ikke sammenlignet godt nok til å garantere dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG16 er tung å jobbe med, men varer greit og gir nydelig finish.

#16 er ikke tyngre enn andre vokser og jobbe med.

Hvis du syntes #16 er tung og jobbe med har du lagt på for mye.

Når du tror du ikke legger på noe,legger du nok.Skal være så lite på at det så vidt synes på lakken,det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Følgte rådet du ga meg om voksen, da var den helt vanlig.. Den skal heller ikke ligge på bilen lenge før den skal av

Men ja, MG26 i flaske ER lettere å buffe vekk, men er ikke vanskelig med 16 hvis det blir riktig gjort

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo utallige typer carnauba, kan være at de definerer carnauba annerledes nå.. ikke vet jeg heller :P

trodde det bare var 2 typer carnuba jeg. Hvit og gul,eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jeg ble fortalt av Norsk Prol at den inneholder Carnauba..

Hehe ser jo at det står skrevet på boksen,så der er vel det de forholder seg til,og det gjør de rett i og,men spør du Mike Phillips så benekter han at det er carnuba i boksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at #16 er forferdelig lett å jobbe med, vil anbefale den for min del.

Mine erfaringer er at man skal legge den på så tynt, at det nesten ikke ser ut som om at det er noe der.

Og husk, lite produkt går langt :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det bare var 2 typer carnuba jeg. Hvit og gul,eller tar jeg feil?

Det finnes i utgangspunktet bare én type "rå" carnauba, men det finnes mange varianter alt etter distriktet den er høstet. Men videre i foredlingsprosessen blandes den (uten unntak såvidt jeg vet) med forskjellige andre vokser (f.eks bivoks) og den ferdige blandingen er det de kaller carnaubavoks.

Det ligger litt i tiden å flashe hvor mange prosent carnauba det er i et produkt, men det er som regel bare juks. Ren carnaubavoks kommer i harde brune klumper og flak så det må blandes mye ut for å brukes til noe som helst "mykt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

jeg synes at Meguiar's#16 har lengre holdbarhet, men gir ikke like mye glød, men jeg mener at skarphet kan være minst like pent jeg da.. :)

Jeg kan garantere at du blir mer enn fornøyd med Meguiar's#16,hvertfall i henhold til prisen !

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har 26 i flaske, og er like enkel å bruke som DC3, altså barnemat til beinet! Første voksen jeg kjøpte meg fra autogeek, kosta 60kr eller noe :) hehe.. Har ikke brukt halve flaska enda, men har brukt den på mange biler.. Men som sagt, bruker heller #16 enn #26, men det er jo smak og behag :)

lykke til med vokskjøp :) alltid like gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...