Gå til innhold

Foam Lance til Alto Nilfisk, anbefalinger ?


SF AutoSpa

Recommended Posts

SF AutoSpa

Er det noen som har erfaring med Foamlance til Alto Nilfisk 145.2 ?

Ser det er flere som har hatt problemer med lekasjer osv.

Har sette på SS sine, finnes der andre alternativer ?

På forhånd takk :-.)

Endret av RS246
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Lekkasjer har normalt skyldtes at de ikke er monterte med gjengetape eller tetningsmasse.

Enkelte selger kanonen i deler, andre selger ferdig montert.

Kvaliteten er nok mye den samme, uansett hvor du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min i fra Exint av min samboer. Har også Nilfisk 145.2 spyleren. Som nevnt over, jeg måtte bruke gjengetape, men det er null stress. Helt normalt på slike gjenger hvor det er litt trykk. Koster ca 10kr eller noe på biltema. Etter det er min potte tett. Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnerden sin fungerer veldig bra, men jeg måtte gjøre to ting. Selv om den kommer ferdig montert, måtte jeg skru av koblingen, surre på mer gjengeteip og file ned litt på de to tappene på koblinga med en Dremel-maskin. Min var veldig vond å få på, så modifiserte litt på koblinga og vips, null problem. Og ingen lekkasjer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calavera

Skulle teste bilnerden sin på Nilfisk E 140.2 i går, men var ikke mulig å få koblet på fordi mellomstykket var for kort (plasten på vaskerhåndtaket butta i messingen og fikk dermed ikke vridd den rundt). Sendte melding om dette til bilnerden og fikk svar om at de hadde fått nye mellomstykker som var noe kortere enn de gamle og dermed fått problemer med noen vaskere. De skulle få inn igjen de gamle og ettersender mellomstykke med en gang det kommer. Så da slapp jeg dremelen ;)

Antar 145.2 og 140.2 har samme kobling så om du bestiller fra bilnerden, husk å si at du må ha det gamle mellomstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn L

På den forrige spyleren min Nilfisk c115.3 måtte du dele lansen i 2, fordi den ytterste delen hadde "click&clean" kobling.

men på P150 settes den der dysen er ja :)

Vet ikke hvordan det er på E serien dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Jeg har bestilt sett fra Bilnerden til P 160.2-15 X-TRA. Blir spennende å se om det går rett på eller ei :)

Vi får inn de nye mellomstykkene sammen med skumkanonene, så den skal gå rett på ;)

Om det er flere som har problemer med for kort mellomstykke er det bare å sende oss en mail så ordner vi opp så snart vi får de inn til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er det noen som sliter med at koblingen er for kort, så kan du/dere prøve å gjøre sånn som Knutis sier. Sett kanonen der selve dysa står og ikke rett på håndtaket sånn som på bildet over. Sånn er det hvertfall på P160.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Er dette mye bedre enn den orginale "såpebeholderen" som følger med nilfisken?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Da spørs det nok om jeg ikke må shoppe litt til min lille søte nilfisk også hehe

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Den orginale til nilfisk er helt tragisk og kan ikke sammenlignes på noen måte.

Så ikke dette blir missforstått av noen. Tenker du på Nilfisk sin "kanon" som du setter på enden av pistolen eller på tanken som sitter innebygget i noen spylere?

Nilfisk sin kanon er tragisk ja. Tanken kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har testet den

(har sånn tank på min nye spyler, men har ikke hatt behov for den da jeg har såkaldt skumkanon)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...