Gå til innhold

Holos, noen som har bra bilde av dette?


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Jeg aner ikke hvordan dette ser ut, noen som har noen bra bilder og kan forklare litt? Gjerne også litt om hvorfor det dukker opp.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet under får du swirls med også, men alt det "hvite" du ser som stråler utover er hologrammer.

DSC_0017.jpg

Et annet eksempel, og her ville jeg vurdert å ringe Ghostbusters:

Hack2.jpg

Det er en del årsaker til at det kan dukke opp, men alle punktene under kan skape hologrammer:

  • Vaske bilen på bensinstasjon med børster.
  • Vaske bilen med vaskekost.
  • Vaske bilen for hånd med svamp og uten skikkelig pre-wash.
  • Polering med for grov kombo eller feil pute og/eller produkt

Andre som har mer peiling enn meg kan sikkert komme med et mer utfyllende svar her.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Det meste av det Geir nevner her vil jeg nok kalle swirls, det er også alt jeg ser på det første bildet. Det siste bildet er dog et ekstremt tilfelle av hologrammer. Hologrammer kommer av for grov kombinasjon av poleringsprodukter eller feil bruk av produkter. Hologrammer fremstår som "spøkelser" i lakken, og ofte som ringer pga bruk av roterende maskin. Hologrammer synes spesiellt godt i sollys eller ved bruk av en kraftig lykt (ikke arbeidslamper).

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Hologrammer som også kalles kjørespor, kommer som oftest, som mighty skriver, av grov polering med roterende maskin. Disse fjernes med en litt mildere poleringskombo.

Endret av Mossige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

aha da lærte jeg noe nytt i dag også :) Leser og leser til øyet blir stort og vått nå :)

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av det Geir nevner her vil jeg nok kalle swirls, det er også alt jeg ser på det første bildet. Det siste bildet er dog et ekstremt tilfelle av hologrammer. Hologrammer kommer av for grov kombinasjon av poleringsprodukter eller feil bruk av produkter. Hologrammer fremstår som "spøkelser" i lakken, og ofte som ringer pga bruk av roterende maskin. Hologrammer synes spesiellt godt i sollys eller ved bruk av en kraftig lykt (ikke arbeidslamper).

Du har rett i det, men jeg føler disse j*vla hologrammene har en farlig tendens til å dukke opp når det skapes swirls :)

Takk for korrigeringen uansett. Du har et poeng.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...