Gå til innhold

holdbarhet GTechniq C4 Permanent Trim Restorer


Stig-Arne Haukebøe

Recommended Posts

Noen reviews av C4 fra detailingworld.co.uk finner du her :)

Trur ikkje da e så mange her inne på forumet som har prøvd den pga. pris eller andre ting, har sjøl utsatt å kjøpa denne fordi eg har et annet produkt stående som må brukes opp først. Tror folk flest bruker Owatrol Polytrol for trim her inne, da den er billig og varer lenge.

Evt. så jar sikkert Kristian hos Bilnerden sikker prøvd den ;)

  • DCN Poeng 1

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte denne på gummi og plastdeler på Golfen min for en uke siden. Resultatet ble bra, men skal vel sies at på en knapt et år gammel bil ikke var så stor fargeforskjell fra "gammelt" til nytt og behandla. Men litt moro å se beading på gummilistene da! :-) Brukte hjørnet på en nanosvamp ved påføring, fant ikke i farten noe annet å bruke. Gikk etter med en mikrofiberklut og tørka over etter å ha gått rundt bilen og smørt på det som var av gummi og plast. Men holdbarhet kan jeg ikke svare på ennå da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til påføring av slite midler anbefaler eg å kjøpe bomullspads på Body Shop (litt dyre, men loer ikkje sånn som first price). :) Anbefaler også slike pads til påføring av rute forsegling, interiør UV forsegling, veldig tyntflytene sealer (f.eks Body Wrap) og andre ting som er som vann/sprit å føre på bilen ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den på noen speil på Volvo 850en i fjor, de har plastikklist rundt speilene.

Ble veldig overrasket hvor bra den var, har ingen 50/50 bilder, men fikk en ordentlig wow opplevelse.

Men i det jeg var ferdig, så mustet jeg den lille flasken i grusen og 379kr gone :(

Nå, 8 måneder sendere, med X antall avfetninger osv.., mørkegrå (orginalfarge) enda.

Er et must og ha og er like bra som vises i videoen her:

Holdbarheten sies å være et par år, så gjenstår og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Til påføring av slite midler anbefaler eg å kjøpe bomullspads på Body Shop (litt dyre, men loer ikkje sånn som first price). :) Anbefaler også slike pads til påføring av rute forsegling, interiør UV forsegling, veldig tyntflytene sealer (f.eks Body Wrap) og andre ting som er som vann/sprit å føre på bilen ;)

Bilnerden selger ekstra påføringspads for Gtechniq-produkter til en slikk og ingenting for en 10-pack. Vet ikke hva Body Shop sine koster pr stk, men kåno kjøper noen Euroshopper eller StarPads eller hva de nå heter alle sammen til sminkeformål og er fornøyd med dem. Hun påstår de ikke loer når hun sparkler fjeset med dem; hvordan de vil oppføre seg på lakk er dog et helt annet spørsmål... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnerden selger ekstra påføringspads for Gtechniq-produkter til en slikk og ingenting for en 10-pack. Vet ikke hva Body Shop sine koster pr stk, men kåno kjøper noen Euroshopper eller StarPads eller hva de nå heter alle sammen til sminkeformål og er fornøyd med dem. Hun påstår de ikke loer når hun sparkler fjeset med dem; hvordan de vil oppføre seg på lakk er dog et helt annet spørsmål... :)

Ja, er klar over dette :) Fikk med sånne pads sjøl når eg kjøpte G1 :) Men om ein går tom før ein har brukt opp produktet, kan det være greit å ha alternativer liggende. Dumt å bestille kun sånne pads fordi du e tom, og kanskje du ikkje har penger til å bestille andre ting i sammeslengen. Eller kanskje du trenger det NO. Då er det greit å ha annet i bakhånd ;) Euroshopper og StarPads kan sikkert brukes også :) har sjøl erfaring med Body Shop sine fordi damo bruka desse når ho fjerner div. frå ansiktet på kveldstid, så stjal ein sånn når eg trengte for påføring av BodyWrap på MC tanken til bruttern, og dei fungerte gull uten å ripe eller loe ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det noe man bør gå over listene med før man bruker dette produktet ? (type rens.. ) :)

Man bør alltid vaske før påføring av plastfornyer, bruker som regel surfex og en børste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Eller om du gjør det i garasjen der du ikke kan spyle av så funker det bra å dra over med ren Surfex på en mikrofiberklut også. :)

Blir vanligvis ganske brun klut selvom det tidligere har blitt håndvasket på lik linje med resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Du kan bruke sterk blanding med Surfex til rens, som nevnt ovenfor. Pass på å få renset godt opp i porene om plasten er "mønstret". Du kan bruke en børste eller svamp til dette.

Ta også en kjapp avspyling og vask området for å sikre at rester fra Surfex er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Stig-Arne Haukebøe

Kjempeprodukt dette.. testet det på min egen bil

Men ett stort minus, og det er prisen.. 322 kr for en flaske hos bilnerden.no og det holdt ikke til min bil iallefall, selv om jeg forsøkte å være rask og spre det over stort område..

Så tror jeg satser på noe annet neste gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at prisen er ganske drøy, men til gjengjeld så synes jeg at det er veldig drøyt i bruk. Holder med 1-2dråper for

å dra på ei list rundt vindu som et eksempel.

Er veldig enkelt å bruke, slipper å maskere som med polytrol og bruker man fornuftig mengde produkt trenger man ikke bøffe etterpå. Bare fordele det helt jevnt og ta med evt. overflødig i puta over til neste overflate som skal behandles.

Men det er kanskje ikke produktet man bør benytte seg av på hele støtfangere av plastikk,

der er polytrol bedre egnet mtp. prisen.

GT C4 er derimot super for å gå over effektivt på listverk, gummilister utvendig, grill i plast osv

Endret av _€mil_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...