Gå til innhold

Diverse problemer med Kwazar flasker.


_Makki_

Recommended Posts

Mine har fungert helt fint opp ned, men hvis slangen er stiv slik som på bildet jeg har postet over her så kan det hende at du får knekk på slangen når du snur flasken 180 grader. Er slangen myk og fin og kan bøyes uten at du får knekk på slangen så burde flasken fungere fint oppned.

Hva legger du i at den fungerer fint, at de fungerer (tilnærmet) like bra som når de brukes "rett vei"? :P

Skal ta å sjekke flaskene i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
_Makki_

Jeg har en fin løsning for dere som har Kwazar Mercury Super 360 Pro+ sprayflasker og Kwazar Venus Super 360 Pro+ pumpeflasker.

Bygge om 360 versjon flaskene til vanlig flaske med plastrør, som gjør at Prickbort, sterk Surfex blanding, IronX, Korrosol osv kan brukes uten problemer :)

dsc09878small.jpg

dsc09877small.jpg

Kommer snart i salgstråd..

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fant ikke bedre tråd enn dette her så da kommer det litt info fra meg og Kwazar.

Nesten uke kommer lanseringen av nye sprayflasker fra Kwazar som skal tåle bl.a Prickbort, syrebaserte felgrens og tynnerprodukter.

Jeg har plaget livet av fabrikken og endelig skjer det noe! Meget spennende da pumpene, pakningene og diverse er bygd om for å tåle det meste :) Kwazar Corporation har ikke glemt oss ;)

Det er noen heldige som får disse flaskene til testing allerede neste uke :P

Stay tuned!

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det helt ny produkt eller revision av befintliga? Vart kommer dessa att kunna köpas, bara Norge?

Go Kwazar! :D

Det blir noen nye navn på flaskene ja. Jeg kjenner ikke til importøren i Sverige dessverre. Du skal greie å bestille flasker direkte fra nettbutikken til Kwazar. Dere er jo i EU så ingen problem.

Tåler ikke disse kwazar 0,5L flaskene prickbort?

http://www.detailersclub.no/forum/topic/21953-kwazar-sprayflaske/

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noen nye navn på flaskene ja. Jeg kjenner ikke til importøren i Sverige dessverre. Du skal greie å bestille flasker direkte fra nettbutikken til Kwazar. Dere er jo i EU så ingen problem.

Ok, låter super.

Har inte provat att handla direkt från Kwazar, däremot från Glossmatic. Galet bra pris jämfört med Sverige eller Uk :)

Då är det väl bara att vänta till de nya godbitarna dyker upp. Tack för tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

:thumbs: 2 nye pumpeflasker fra Kwazar endelig ute ;)

Foreløpig ute til test som 1,5l Venus pumpeflaske Acid og Solvent. Jeg er megaglad for at de har hørt bl.a på mine/våre tilbakemeldinger. Det er ikke bare bare å sette igang med produksjon av sånt..
Samme vil nok komme etterhvert for sprayflasker!

:thumbs:

kwazarvenusprohdacid.jpg

kwazarvenusprohdsolvent.jpg

  • DCN Poeng 2

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
overlay
1 minutt siden, arsalan88 skrev:

Jeg spør her, da jeg ikke vil starte ny tråd for kun et spm.

Hva er forskjellen mellom,

Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1 liter

og

Kwazar Mercury Super Pro+ 1 liter

Takk på forhånd

Den ene (360) har en myk gummi slange med lodd på enden som gjør at man kan snurre den rundt og man vil fortsatt få ut produkt. Hvorav tradisjonelle vil suge luft

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, 360'n tåler ikke prickbort. Da blir gummislangen stiv.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Kjøpte nettopp en kwazar orion pro+ super 9 liter, fylte den opp med vann for å teste den, fikk ikke bygget opp trykk viste null på måleren, så virket den noen pump å kom litt vann ut dysen men viste forsatt null på måleren. Og når eg pumpet kom det vann opp selve pump sylinderen og virket som det samlet seg trykk i sylinderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Jeg har to 6l pumpekanner, av forskjellig årgang, så de er ikke helt like. Men der er et par ting jeg irriterer meg over. (Jeg skal ta bilde av alle jeg har og legge inn i dette innlegget senere).

Den eine (nyeste) bruker jeg til Prick Bort, den andre bruker jeg til Surfex. Den som har PB har jeg bytta simringen rundt pumpa en gang da den til slutt ble treg og rivna. Tror jeg prøvde og smøre den med medfølgende olje, men mener å huske den ble ødelagt til slutt likavel. Fikk bytta den og alt var gull.
Men slangen fra kanna og til håndtaket har blitt helt stiv, den er bøyelig, men veldig stiv, den er ikke like stiv på den andre med surfex.

Et annet irriterende problem, som gjelder begge; om de har blitt brukt og står med trykk, drypper det ut av dysa hele tiden. Så etter bruk må jeg tappe ut lufta, holde håndtaket høyt opp i lufta så allt produktet renner ut av slangen og inn i kanna igjen. Da drypper det ikke. Kan dryppe litt selv uten luft, derfor tømmer jeg hele slangen. Den med PB har trøblet litt med selve håndtaket også, akkurat som den henger seg opp når jeg trykker litt inn med en gang jeg begynner og bruke den, må da trykke helt inn flere ganger før den retter seg.

 

Jeg har også en sånn 360 dobbeltvirkende kanne, som jeg hadde PB på, der har slangen inni blitt helt stiv. Kom plutselig til og tenke på det da jeg så den var stiv, og kunne banne på at den hadde vært helt myk tidligere.. Og det står 360 på og at den kan brukes alle veier osv, men det kan jo ikke denne nå.. :P Så jeg fikk ikke det helt til og stemme. Kjøpte meg ei samme kanne til og der var slangen myk og slang rundt inni der.. Da gikk det opp for meg at noe hadde skjedd. Så for meg ser det ut som PB virker negativt på flere av disse..

Godt mulig det er brukerfeil inn i bildet her også altså, det skal jeg ikke påstå at det ikke er.
Men dette er hvertfall mine erfaringer. :)

Bortsett fra det, er jeg veldig fornøyd med 6l pumpekannene, kjøpte de for og kunne legge på avfetting fort, og det funker som bare det.
Var dritt lei av og slite ut hånda og pumpe i evigheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrsnipe

Hei
Har hatt noe problemer med Kwazar Venus Super Pro+ 2 liter.
3 kanner er sprekt.

De har en tendens til å sprekke i skjøt, det vil si den kanten i horisontalt retning på kanne.
Da har jeg brukt prickbort på kanne.


Kwazar Venus Super Pro+ 1 liter kanner er det ikke noe problemer med å bruke prickbort på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan [emoji4] Har en Kwazar Orion Pro+ Foamer 6 liter som var spukket i håndtaket. Virker som om det kan være en svakhet rundt plastsveisen. IMG_1061.thumb.JPG.a33f72d2484cf3f5f865db7f4188dfc1.JPG

 

Den var sånn da jeg fikk den i posten, fikk tilsendt ny med en gang. Har autofoam på nå, fungerer veldig bra når jeg må på selvvasken [emoji4][emoji1360]

 

Kan sies at jeg var VELDIG forsiktig når jeg monterte det nye håndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay

Opplevd at en 1,5 liter sprakk når jeg skulle bygge opp trykk. Det var ikke spesielt deilig når man skulle ta en kjapp vintervask.

Noen triggere som blir mindre responsive etter en tid. Har også en 6 liter som står med prickbort hvor produktet lekker ut av pistolen om man ikke slipper opp alt trykk med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tåler Kwazar dual action Felgenblitz om man fjerner metalloddet på slangen i 360 flaskene? Og silikonfjerner fra Koch Chemie?:)

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Olausse
5.3.2017 - 12.03, Himate skrev:

Heisan emoji4.png Har en Kwazar Orion Pro+ Foamer 6 liter som var spukket i håndtaket. Virker som om det kan være en svakhet rundt plastsveisen. IMG_1061.thumb.JPG.a33f72d2484cf3f5f865db7f4188dfc1.JPG

 

Den var sånn da jeg fikk den i posten, fikk tilsendt ny med en gang. Har autofoam på nå, fungerer veldig bra når jeg må på selvvasken emoji4.pngemoji1360.png

 

Kan sies at jeg var VELDIG forsiktig når jeg monterte det nye håndtaket.

Ser at dette er en gammel tråd, men prøver alikevell.

 

Jeg har samme kanne bare uten foamer dyse. Og håndtaket har sprekt 2 ganger. Første gangen kjøpte jeg nytt, men nå har den andre sprekt. Så da blir det ikke noen flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Bringer opp denne tråden igjen, jeg! Jeg har kun brukt Kwazar siden jeg begynte med pleie av bil. Kjempegode flasker, men jeg sliter alltid med felgrens og petrokjemi... Pumpehodene fungerer glimrende de første gangene, men effekten taper seg fort. Jeg skyller gjennom flaskene med jevne mellomrom for å forlenge levetid, men de taper seg allikevel fort. Med petrokjemisk, så løser plasten seg opp inni pumpehodet. Dette er forsåvidt godkjent, da jeg ikke bruker hode for petrokjemi, men de lyseblå sprayerne. De er ikke lagd for dette, men har foreløpig ikke funnet petrosprayere jeg kan bruke.

 

Med felgrens, så slutter den bare å spraye etter kort tid, til tross for skylling med vann. Double Action-funksjonen er det første som ryker. Kjøpte fem alcaline-sprayhoder for å bruke til felgrens. Ved ankomst, så var 3 stykk defekte, én virket litt 50/50, mens den siste var fin... Denne er nå redusert, og jeg må kjøpe nye... Jeg burde reklamert og sendt dem inn, men gadd ikke bruke tid på det, så de ble kastet. Det ble et dyrt sprayhode med andre ord, men det var min feil.

 

Syntes dette var kjipt, og har lyst til å kjøpe noe helt annet, men problemet er at jeg da har en haug med Kwazarflasker (uten pumpehoder, for de har jeg stjålet til felgrens og petrokjemiflaskene) som jeg ikke får brukt. Er det noen andre som opplever det samme? Fungerer Atomiza sine hoder på kwazarflasker? Er billigere å erstatte disse når de ryker.

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...