Gå til innhold

Vaska noen biler idag, mangler lube..


kris1986

Recommended Posts

Som sagt så vaska jeg fire biler idag, med forskjellig sjampo og vaskeredskap på hver sin bil. Alle bilene jeg tok har ett nokså bra LSP lag på seg, så oppførsel av vann er ganske så likt.

Brukte dette:

Kangoo (official DCN car??? :) ) = DP skumsjampo med SVAMP

Mondeo = Megs Microfiber handske med Soft Wash Gel

Focus = Vaskepuddel med Chemical Guys Citrus wash

Min egen = Megs ullmitt med Sonax glanssjampo

Ble veldig overrasket over ullmitt med Sonax, veeeeldig mye skum og flott gli' :) 1l for 50 spenn eller.no, men når jeg har brukt den puddelen, så virker det som jeg ikke får nok skum på bilen.. Prøvde å blande litt ekstra soft wash gel i den, men hjalp lite. Noen andre som har det problemet? den fyller seg godt med vann, men blir liksom "flatt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ikke noe problem med min puddel her, passer du på å løfte og vri, løfte og vri, løfte og vrei da... da brar du opp mer skum i bøtta...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ullmitten er ren er det ikke den som er problemet...

Ullmitten er god som gull den! digg å vaske med.. Er bare den puddelen som er litt "tam"

ikke noe problem med min puddel her, passer du på å løfte og vri, løfte og vri, løfte og vrei da... da brar du opp mer skum i bøtta...

Hmm... har dyppa puddæ'rn i bøtta, som det er mye skum i, men får liksom ikke noe særlig "såpevanneffekt" på bilen.. Skal prøve det du nevnte neste gang :) (tar "varmt" vann og putter nedi ht-dysa for å få mer "suds")

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig mye skum når jeg bruker puddelen + citrus wash eller optimum. Spørs om du er gjerrig på såpa, hehe.

Brukte CW+G senest i dag, og den skummer vannvittig bra :) Da med en blå Cobra-mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig mye skum når jeg bruker puddelen + citrus wash eller optimum. Spørs om du er gjerrig på såpa, hehe.

Tro meg... er ikke gjerrig :) ble kjempeflott med det andre, skal ut å ta den daglige vasken nå, så får se hvordan det blir nå..

Brukte CW+G senest i dag, og den skummer vannvittig bra :) Da med en blå Cobra-mitt..

Er ikke noe problem når jeg bruker den såpa med megs sin ullmitt eller Microfiber mitt, men virker som at ikke puddelen klarer å skumme på bilen?? som sagt, skal dobbelsjekke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ser her :)

Det jeg sier er sånn ca;

dobbel dose av Chemical Guys citrus OG en goood clæsh av Meguiar's soft wash gel, da skumma det se! men skal jo ikke være nødvendig! her er bildene :)

Etter jeg spylte den

DSC00198.jpg

Varmt vann i bøtta, spylte med hard stråle for at ting skal blande seg maks

DSC00197.jpg

Noodle poodle doodle...

DSC00199.jpg

Sånn er lakken/skummet etter at puddelen har tråkka over kjærra

DSC00200.jpg

DSC00201.jpg

Er fornøyd med skummet på bilen nå, men stripper voksen omtrent direkt med så mye såpe, spesielt cirtus såpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Så bra ut detta men synes det er rart du trenger å bruke så mye såpe ja...

Synes det er veldig rart selv.. Men puddelen fyller seg opp med mye mer vann enn det en mitt gjør, så hvis jeg vrir den opp over bilen gang på gang, da blir det nok greit med skum hvis jeg bruker normal såpemengde..

Bruk høytrykk når bøtten er så å si full... Då skummer det meget bra uansett såpemengde

:)

Jupp, gjør det ofte, men er ikke alltid jeg gidder å hente spyleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...