Gå til innhold

Produkter man ønsker å finne på en bensinstasjon?


Haakon O

Recommended Posts

Haakon O

Her har jeg en situasjon litt utenom det vanlige, men som kan bli et spennende prosjekt å få til.

Det har seg sånn at min søster er daglig leder på en bensinstasjon her, som er styrt sentralt og gir lite spillerom for å gjøre noe som helst med produkter i hyllene og slikt. Men det bygges nå en ny stasjon som blir den største mellom Kristiansand og Bergen for dette firmaet, og denne blir lokalstyrt der en kan ta inn produkter som ikke er "standard vare" (turtlewax og slikt).

Stasjonen blir ganske stor som sagt, med bl.a trippel selvvask, maskinvask, lastebilvask etc, og de har gitt uttrykk for at bilpleie kan være et satsingsområde siden ingen av konkurrentene har det. Stasjonen blir også døgnåpen, og på idestadiet har de en "vaskeklubb", gjerne et slags medlemskap som gir rabatter på bilpleieprodukter eller lignende. Ennå litt sånn på ide-stadiet dette, men jeg synes iallfall det virker spennende at de vil ta tak i dette :)

Jeg har fått spørsmål om jeg kan komme med en liste over produkter, gjerne slike "musthave" produkter som Prickbort, Surfex, P21S/Rim7 etc etc. Trenger litt hjelp med denne listen, og gjerne feedback fra leverandørene også om de er interesserte i å gi litt input på et slikt prosjekt?

Har gitt beskjed om at en eventuell vaskeklubb/og satsingsområde på bilpleie generelt bør gi rom for at folk tar seg god tid i selvvasken osv. Det at den blir trippel letter litt på trykket, spesielt her som de andre stasjonene kun har en hver.

Kom gjerne med innspill på hva en slik klubb kan innebære utenom rabatter, sikker på at det er massevis av gode ideer her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Spennende prosjekt! :)

DCN holder jo nå på å kåre DCN-Approved produkter.. Disse burde jo vert vurdert, sammen med gode alternativer..

En ny mellom Kristiansand og Bergen sier du? Er det hemmelig hvor den kommer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordne det slik at oss DCN VIP medlemer før rabatter da ;)

Litt CG og Mg pro produkter hadde noke ikkje vore feil ;) Evt. litt div inne pads og påføringsputer ;)

Om denne blir på D (StorD) så passe jo dette meg ypperlig ;)

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide vil kanskje være å ha en "ekspress"-vask hvor bøttevask er forbudt og to båser hvor det tillates.

Har mer enn en gang stått i 45 minutter å venta på en vaskehall hvor jeg trenger 2 minutter til å spyle av bilen fordi folk driver med gud-vet-hva-for-noe der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Det er ikke hemmelig, den kommer her på Stord, skal stå klar til åpning i sommer. Det er en Shell-stasjon av den største typen med truckstop, oppholdsrom og dusjmuligheter for lastebilsjåfører etc. Greit for de som bor i bilen i ukesvis å kunne slappe litt av i oppholdsrom og få tatt seg en dusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide vil kanskje være å ha en "ekspress"-vask hvor bøttevask er forbudt og to båser hvor det tillates.

Har mer enn en gang stått i 45 minutter å venta på en vaskehall hvor jeg trenger 2 minutter til å spyle av bilen fordi folk driver med gud-vet-hva-for-noe der inne..

x2

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft. Som Stordabu er dette gledelige nyheter. Blir det "vaskeklubb" blir jeg med i alle fall.

Hvis de tok inn produkter til omtrent samme pris som hos de andre forhandlerene, så handler jeg lokalt, garantert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god avfetting (PB, Surfex etc), en god QD/sprayvoks, noen/en typer MF, wash mitt's og tørkehåndkle i tilfelle man har glemt det hjem, div børster etc..etc..

Greit å ha slikt "småtterier" tilgjengelig om man eventuellt har glemt det hjemme eller er i nøden og ikke har tid til å vente på bestilling fra nettbutikker.

Synes dette høres ut som ett kjempe prosjekt! :)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Regner ikke nødvendigvis med at prisene er på linje med nettbutikkene til importørene som kjøper inn i pallevis og selger direkte til kunde, men det vil vise seg først når de eventuelt får avtaler med leverandørene av det som skal tilbys. Først og fremst må det lages en liste over aktuelle produkter og presentere dette til ledelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Jeg ser for meg at de viktigste produktene vil være:

Prickbort/Surfex HD

Vaskemitt/hanske

Clay

Såpe

Tørkehåndkle

Enkle MF

Kanskje en billig, men god voks/QW/QD

Ser ikke for meg at hvermansen som er innom en bensinstasjon ønsker å bruke veldig mye penger på bilpleie, de mer interesserte havner vel gjerne her inne etter noen søk og bestiller på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

x3 mht expressvask, stod 30 min å venta på å få spylt over bilen..

Vedr utvalg så ville jeg gjort det enkelt med "ready to use" produkter som er enkle å bruke

Prickbort

IronX

P21s Power gel

CarPro Washmitt

Gritguard bøtte

Duragloss 901 såpe

Duragloss 101 Cleaner

Duragloss 111 sealer

Tørkehåndkle

Div mikrofiber

Feks

Nå har vel ikke alt dette HMS blader, noe som er et must for en bensinstasjon å ha..

Pris er jo også et tema, så det må jo komme frem at det er produkter som gjenbrukes samt at kvalitet koster...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...