Gå til innhold

Maskingpolering for første gang! Rpm, pads etc


Guest kuttakmina

Recommended Posts

Guest kuttakmina

Hei. Jeg har fått bestilt og fått en del varer nå og kjøpt ny kestrel pro 6 da maskin. Det jeg trenger hjelp til er hvilken pads jeg skal bruke og hvlken hastighet? Jeg har følgende produkter jeg har tenkt å bruke etterr rn grundig vask av bilen. Scholl s3 gold i kombinansjon med meguiars ultimate compund. Hvilken pad vil dere anbefale her og hvor mye hastighet? Deretter tenkrr jg å fin polere bilen med scholl s30. Jeg har uber gul blå og Grønn . Scholl orange og svart laker pads. Etter alt dette tenkte jeg å ta voks med svart lakers pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke både scholl S3 og ultimate compound. Jeg har bruk verken nyere scholl eller über pads, så padvalg får andre svare på, men det er i allefall vanlig å kjøre på full guffe (5-6) under korreksjonen med das-6 pro, mens man gjerne kjører ned farten litt for avslutning/finpolering.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å ha et noen pads på bakhånda. Kjører du på full pupp kan papdsen fort gå varme og slippe i festet.

Vet at enkelte scholl pads har hatt dette problemet, men har du erfart det samme med über pads (altså at limet til borrelåsfestet slipper)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest kuttakmina

Ok. Hva er forskjellen på meguiars uc og scholl s3 gold? En annen ting jeg ser mange gjør feil er at de bruker for mye middel. Hvordan skal man vite hva som er for lite og mye? Noe tips/triks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Scholl S3 gold er først og fremst et poleringmiddel med endel slipemidler, noe som UC ikke har.

Du må ha såpass mye poleringmiddel slik at du ikke kjører det tørt, men heller ikke så mye at det spruter til alle kant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl S3 gold er først og fremst et poleringmiddel med endel slipemidler, noe som UC ikke har.

Da har jeg misforstått... Ikke slipemiddler i Ultimate Compound?

Trodde denne kunne korrigere nesten på linje med S3 gold, men avlutte finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at enkelte scholl pads har hatt dette problemet, men har du erfart det samme med über pads (altså at limet til borrelåsfestet slipper)?

Om du hodeløst peiser på med das6/pro og kjører lenge om gangen på samme pad vil limet løsne uansett merke. Padsa blir GLOvarme.

Bytter du ofte mellom to pads eliminerer du problemet. Bytt etter hvert panel og feks halve taket.

Scholl har ikke dårligere lim enn noen andre. Har også opplevd at über delte seg i skumgummien etter langvarig, hard rubbing på das6-pro.

Hvordan skal man vite hva som er for lite og mye? Noe tips/triks??

Ca 2-3 erter er normalt nok for et stykke panel på ca 40x40cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl har ikke dårligere lim enn noen andre.

Jeg skrev at de ihvertfall hadde det før, husker det var flere her inne (inkl.meg selv) som erfarte at de første cuttingpadsa til scholl skilte seg fra borrelåsen i fart med roterende og i vaskemaskinen, og hos meg var dette kun med scholl pads. Men dette skal visst ikke være et problem lenger :)

Btw. dette sier Mike Phillips om Ultimate Compound:

"This wasn't covered in our new product training class but my guess would be that it's between M105 and M205, how's that?

It's aggressive, it's called a compound. You would use it when you have serious defects to remove. It's very powerful and on some paints will need to be followed with a less aggressive product like SwirlX"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at de ihvertfall hadde det før, husker det var flere her inne (inkl.meg selv) som erfarte at de første cuttingpadsa til scholl skilte seg fra borrelåsen i fart med roterende og i vaskemaskinen, og hos meg var dette kun med scholl pads. Men dette skal visst ikke være et problem lenger :)

Som nybegynner tviler jeg på at han har liggende 3år gamle Scholl pads. ;)

Men ja, jeg er klar over at de hadde en tendens til å løsne i starten, men siste årene er det varmen fra das6 som løsner limet og ikke dårlig kvalitet på limet. Som du også skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har erfart er det i grunn snakk om de grovere padene. Blir nok mer friksjon i festet når stoffet ikke gir like mye etter som i de mykere. Aldri opplevd at myke padder slipper, ikke 4" heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...