Gå til innhold

Kjøpe webdomene?


Haakon O

Recommended Posts

Haakon O

Det er på tide å få opp en hjemmeside, med .no adresse (har orgnr så det skulle gå greit), men hvor kjøper man domenet?

Ser det er flere som tilbyr dette, men hvem skal man velge og hvorfor? :) Nytt for meg dette så tar i mot alle gode tips fra dere som har vært gjennom prosessen.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun domeneshop.no til domener. Liker administrasjonen godt og supporten er top notch. Får litt rabatt hvis du samler flere domener også.

Når det kommer til webhotell varierer det litt etter hvor de besøkende vil komme fra, men for Skandinavia og Europa er subsys.no og domeneshop.no i hvert fall gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har prøvd maaaaaange webhostingselskaper opp gjennom årene, og Domeneshop skiller seg ut positivt med lave priser, glimrende support, rask tilbakemelding og behandling av saker, samt høy stabilitet på tjenestene de leverer. Et oversiktlig og lettfattelig brukergrensesnitt for administrasjon av tjenestene er et stort pluss.

Alle domener jeg betaler for, har jeg hos Domeneshop. De jeg ikke betaler for har jeg hos gamlejobben (som er en konkurrent til Domeneshop), men hvis (når) de skulle ombestemme seg og ikke lenger la meg ha domener der gratis, flytter jeg alt til Domeneshop på dagen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Jeg satt og trykket litt innpå domeneshop,no og registerte meg likegodt der siden de fikk god omtale her. Måtte printe og fylle ut signaturskjema, og scanne det inn. Sto at det tok 1-2 dager fra det ble innsendt til det ble opprettet domene, men etter 15 min kom det ny mail om at det var opprettet, og tar 1-2 timer før det er oppe å går :) Så responstiden er det ingenting å si på iallfall :D

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har bare hatt mas med hostingen til Domeneshop, mens UniWeb har vært topp. Langt bedre service, og nå tilbyr de one-click-install av Joomla, helt nydelig.

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd maaaaaange webhostingselskaper opp gjennom årene, og Domeneshop skiller seg ut positivt med lave priser, glimrende support, rask tilbakemelding og behandling av saker, samt høy stabilitet på tjenestene de leverer. Et oversiktlig og lettfattelig brukergrensesnitt for administrasjon av tjenestene er et stort pluss.

Alle domener jeg betaler for, har jeg hos Domeneshop. De jeg ikke betaler for har jeg hos gamlejobben (som er en konkurrent til Domeneshop), men hvis (når) de skulle ombestemme seg og ikke lenger la meg ha domener der gratis, flytter jeg alt til Domeneshop på dagen.

Jobber du for domeneshop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå god for domeneshop jeg og, men det finnes kanskje andre hoster som har mer automatikk.

Hos domeneshop får jeg en god pris, og jeg får god kontroll på det jeg driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jobber du for domeneshop?

Nei, men med 50 domener å administrere de siste 15 årene har jeg vært innom de fleste aktørene i landet, og Domeneshop er den leverandøren jeg er mest fornøyd med.

Jeg jobber på IT-avdelingen i en lokalbank i Bergen :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare skal ha en enkel hjemmeside med noen få sider fast innhold og muligheten til å legge ut en nyhet i ny og ne kan det godt hende en bloggprogramvare som wordpress er egnet for deg.

Ellers, så må du se på CMS-systemer som f.eks joomla, men da blir det straks litt mer komplisert.

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med domener er ganske spennende. Pappa har en del domener, og for noen uker siden ringte en fyr og ville kjøpe det ene. Er 200 000 kr, greit spurte han.... :) Noen timer senere var 200 000 kr satt inn på pappa sin konto :) Han har aldri brukt det, så var en grei deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Dette med domener er ganske spennende. Pappa har en del domener, og for noen uker siden ringte en fyr og ville kjøpe det ene. Er 200 000 kr, greit spurte han.... :) Noen timer senere var 200 000 kr satt inn på pappa sin konto :) Han har aldri brukt det, så var en grei deal :)

Så heldig har aldri jeg vært :(

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ottesendesign.no/

Da eksisterer iallfall webadressen, nå er det bare resten igjen :D Noen som kan lage websider? hehe..

Det ble domeneshop ja... Godt valg! Websider kan du lage selv - Joomla CMS er ganske greit "rett ut av boksen", gratis og med et svært oppegående norsk forum.

Edit: Glemte lenke til norsk Joomla: www.joomlainorge.no

Endret av S320
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også domeneshop er veldig bra :) brukervennlig, gode priser, og ikke minst service!

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...