Gå til innhold

Scholl eller Uber pads til Kestrel Das-6?


Torstein

Recommended Posts

Usikker på om jeg skal gå for "Gul, orange og grønn uber" eller "lilla og orange scholl" pads til kestrel Das-6.

Polishen jeg skal bruke er S3+ gold, S17+ og S40

tenker da både på holdbarhet og hvor anvendelig det er. Polerer stort sett tyske biler med relativt hard lakk.

Også litt usikker på hvilke størrelser jeg bør ha på padsene med bakplatene på 120 og 150mm som følger med.

Takker så mye for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Jeg brukte mye Scholl pads på min DAS6 Pro tidligere og er veldig fornøyd med det. Har i det siste kjøpt Uber pads og fått testet de på en bil, jeg er også veldig fornøyd med de. Begge er kvalitetspads som er gode å jobbe med.

Har lest at Uber skal ha lengre holdbarhet sammen med DA maskin, men ellers kan jeg anbefale begge typer.

Jeg bruker stort sett 140mm pads(145?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg har ikke hatt mye problem med de "nye" padsa til Scholl og DA. Klart du ser f.eks mere slitasje på Scholl sine pada vs Uber etter bruk med DA.

Men tidligere har jeg opplevd at Scholl pad har faktisk tatt helt av og gikk sin retning ved DA rubbing. Det var ikke noe kul opplevelse.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakplatene som følger med på DAS-6 er av elendig kvalitet og går veldig fort varm. Denne varmen tar knekken på lim og skummet på pads. Tror jeg ødela 3-4 helt nye cutting pads i fjor pga dette. Jeg har en Lake Country 4" bakplate, og har aldri hatt tilsvarende problem. Jeg har kjøpt denne fra ebay:

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-W68DA-6-Inch-Dual-Action-Backing-Plate-/400149921189?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d2acb3da5&vxp=mtr#ht_500wt_922

Har ikke fått denne enda, men ser for meg at forskjellen er at dyrere bakplater har mere gummi mellom borrelåsen og maskina, som dermed forhindrer varmeoverføring til paden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg er for øyeblikket i samme situasjon som trådstarter. Synest ikke jeg ble så forferdelig mye klokere på svarene som har kommet i denne tråden, så tillater meg derfor å bumpe denne.

- Er det faktisk slik at de medfølgende bakplatene på DAS-6 (Pro) er av elendig kvalitet?

- Er Scholl sine pads det beste alternativet på DA ved bruk av S03/S17/S40?

- Hvilken pad bør i så fall benyttes på S03? White Spider? Spider Pad Black White Hybrid?

- På S17/S40 er det vell blå og oransj foam pad?

- Er det evt. andre pad alternativ som bør vurderes (tatt i betraktning pris, holdbarhet, bruk)?

- Hva er min/maks pad størrelse på 125mm / 150mm bakplater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke de aller fleste typer cutting-pads med S03. Jeg selv har brukt gul og lilla fra scholl, hvor den gule er litt finere og mykere enn den lilla. Blå pad passer også. Samme med S17, men der passer i tillegg kanskje orange. S40 er omtrent uten korreksjonsevne, så den er det finishingpads som gjelder på (som f.eks orange fra scholl ja).

Men du MÅ ikke bruke scholl sine pads, selv om poleringsmidlet du har er fra dette merket.

Dog, dette med bakplaten er et reelt problem (gjelder vel alle nybegynnermaskiner som brukes her), så om man kjører lange runder blir det fort varmt, så sørg for å ha flere pads du kan bytte mellom for hvert panel du tar.

Pads bør være større enn bakplaten for bedre kontroll, så på 125mm bakplate bruker jeg 140/150mm pads.

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke de aller fleste typer cutting-pads med S03. Jeg selv har brukt gul og lilla fra scholl, hvor den gule er litt finere og mykere enn den lilla. Blå pad passer også. Samme med S17, men der passer i tillegg kanskje orange. S40 er omtrent uten korreksjonsevne, så den er det finishingpads som gjelder på (som f.eks orange fra scholl ja).

Men du MÅ ikke bruke scholl sine pads, selv om poleringsmidlet du har er fra dette merket.

Dog, dette med bakplaten er et reelt problem (gjelder vel alle nybegynnermaskiner som brukes her), så om man kjører lange runder blir det fort varmt, så sørg for å ha flere pads du kan bytte mellom for hvert panel du tar.

Pads bør være større enn bakplaten for bedre kontroll, så på 125mm bakplate bruker jeg 140/150mm pads.

Da satser jeg på blå og oransje Scholl foam pad til S17/S40. Litt usikker på S03 enda. Nevnte White Spider og Spider Pad Black White Hybrid. Sistnevnte er i følge Shinearama "Designed for use with rotary polishers". Funker den like greit på DA? Eller bør jeg satse på White Spider? Evt. den gule foam paden?

Edit: Fant denne fantastiske tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/13619-scholl-traaden-erfaringer-tips-osv/

:thumbup:

Endret av MrA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Bakplatene som følger med på DAS-6 er av elendig kvalitet og går veldig fort varm. Denne varmen tar knekken på lim og skummet på pads. Tror jeg ødela 3-4 helt nye cutting pads i fjor pga dette. Jeg har en Lake Country 4" bakplate, og har aldri hatt tilsvarende problem. Jeg har kjøpt denne fra ebay:

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-W68DA-6-Inch-Dual-Action-Backing-Plate-/400149921189?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d2acb3da5&vxp=mtr#ht_500wt_922

Har ikke fått denne enda, men ser for meg at forskjellen er at dyrere bakplater har mere gummi mellom borrelåsen og maskina, som dermed forhindrer varmeoverføring til paden.

 

Tar denne opp litt.

Har selv akkurat kjøpt en DAS6 pro maskin. Har denne varmeproblem med bakplaten?

Eventuelt hjelper det å bytte bakplate?

Feks denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=273

Alfa Romeo 159 JTDm 2010

Fiat 850 Special 1971

Puch Maxi S 1972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...