Gå til innhold

Fuglemøkk-fjerner - nødløsning på spruteflaske?


Playmoon

Recommended Posts

Jeg opplever stadig fuglemøkk på bilen. Og som regel har jeg ikke tid til å vaske akkurat da...

Derfor kunne jeg tenkt meg å ha en spruteflaske med et-eller-annet liggende i bilen som en nødløsning for å få av fuglemøkka der og da.

Jeg har tenkt å bruke GTechniq Sprayflaske (http://bilnerden.no/...&products_id=84), vet ikke hva de tåler av sterke såper ol. over tid.

Forslag?

(PS: jeg trenger ikke påminnes om at jeg egentlig burde vaske...)

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Simen

    6

  • Roaas

    5

  • Knutis

    3

  • Christer

    3

Mest aktive i dette emnet

Har en flaske med ONR blandet ut til QD til samboeren som hun kan ta fuglebæsj med mens jeg er i nordsjøen. Spruter på og lar det trekke inn litt og så enten spyle av eller forsiktig med en mikrofiber. Sistnevnte er vel ikke helt stuerent men bedre enn at møkka står i 14 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å bland til Optimum no rinse 1:20 med batterivann :) så har du det i en sprayflaske og legger en mf i bilen

( I en plastikkpose eller lignende:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Innsektsfjerner + mf eller en QD + mf funker.

Har du ingen av de i bilen og får fuglemøkk, så spytt på de, det nøytraliserer syrene i fuglemøkka :) Bare gjør det når ingen ser deg, da ikke alle er klar over det trikset der ;) he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en flaske med ONR blandet ut til QD til samboeren som hun kan ta fuglebæsj med mens jeg er i nordsjøen. Spruter på og lar det trekke inn litt og så enten spyle av eller forsiktig med en mikrofiber.

Ta å bland til Optimum no rinse 1:20 med batterivann :) så har du det i en sprayflaske og legger en mf i bilen

( I en plastikkpose eller lignende:) )

Supert, da prøver jeg ONR i første omgang. Visste at noen hadde tenkt på dette før meg :-)

Ja, har mf og SV Quick finish liggende i bilen

Ok, skal vurderes

GTechniq Sprayflasken fungerer greit, men tåler ikke avfetting over tid. ( brukte den selv med surfex 1:20)

Godt å vite, vurderte nemlig noe sånt

Innsektsfjerner + mf eller en QD + mf funker.

Har du ingen av de i bilen og får fuglemøkk, så spytt på de, det nøytraliserer syrene i fuglemøkka :) Bare gjør det når ingen ser deg, da ikke alle er klar over det trikset der ;) he he

Har lest det et eller annet sted, ja. Man føler seg alt annet en opplyst når man spytter på sin egen bil..!

Så en QD vil også løse opp møkka?

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Løser nok ikke opp, men en må spraye på så det blir bløtt før en fjerner det med en mf forsiktig. Fuglemøkk kan inneholde sand, så det bør ikke gnis for mye.

En generell fluefjerner har egenskaper med at den løser opp proteiner, derfor den er såpass bra på fluer etc i motsetting til mange andre avfettinger, møkk har vel noe av det samme innholdet..

CW1:100 har en som er veldig god, den er i gelform. Uansett bør uansett ikke tørke på lakken. Vet ikke om den kan tynnes ut noe, men det kan jo testes, tror den er vannbassert.

Poorboys sin lagde merker i lakken min her på veldig kort tid, så den bør nok blandes ut en del for å ikke å sette merker etter seg.

Måkemøkk er værst, den har mest syrer i seg, samt at den er bløt og lager stor klase når den treffer, heldigvis mest kystområdene det forekommer, men en ser vel det snart over hele landet mht luftens rotter

Har du en sprayflaske med rent vann og har sprayer på den smaleste strålen kan du klare å spyle det av panelet også. Bruk gjerne vann som er filterrenset, kondensbeholderen på tørketrommel feks, den mener jeg er ren og uten kalk..

Sessongen er her snart nå, så det er greit å være føre var :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jkkarlsen

Har brukt 3M sin glassrens til dette, har løst det helt opp av seg selv og kan bare skylles av med vann fra flaske. Vet ikke hvor sunt det er for LSP eller lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å tråkke noen på tærne, men får jeg fugledritt på bilen, så gir jeg beng i om vannet jeg bruker til å fjerne griseriet er fra krana eller nærmeste bekk... Bare det gjør jobben :thumbup:

Man vasker jo ikke bilen med batterivann heller, eller?

Problemet er om det ikke går bort, og du står å gnir det utover panseret ;) Men for all del, kjøp en boks og be fuglene drite der, så har du plutselig en ny voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

I følge CG er dette også en løsningen =)

Han brukte hvertfall nok produkt på den andre runden. =)

Men hadde han brukt litt mer makt og sprayet nærme med litt trykk så tror jeg han nesten kunne fått det bort med flaska (forutset at det er fersk fuglebajs, og at det er beskyttelse på lakken). Husker jeg skulle spyle av noe fersk fugledritt på bilen her om dagen, brukte bare lavtrykkssprøyte men siden fuglebæsjen var fersk så løsna det og forsvant nesten helt av bare Surfex HD 1:50. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Kommer vel litt anpå hvor man bor ift. kalkinnhold. Men her på Karmøy er det hvertfall ikke noe problem, kalkflekker går utrolig lett bort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva innlegget mitt hadde med det jeg skrev..?

Altså, si at man velger å blande seg en QD av vann og no rinse, for å bruke til dette formålet: Det er fullt av syrer og sand i fugledritten, så jeg forstår ikke hvordan vanlig springvann kan gjøre saken noe verre.

Så du mener at det vil fjernes på lik måte uansett om det er springvann eller QD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tror han mener ting som blandes ut med vann, jeg tror heller ikke du vil merke forskjell på effektivitet om du bruker springvann eller batterivann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Jeg skjønte ikke helt hva innlegget mitt hadde med det jeg skrev..?

Altså, si at man velger å blande seg en QD av vann og no rinse, for å bruke til dette formålet: Det er fullt av syrer og sand i fugledritten, så jeg forstår ikke hvordan vanlig springvann kan gjøre saken noe verre.

Helt enig med deg, det samme ville jeg gjort og :) De fleste her inne vasker jo bilen sin ukentlig, så hvis QD/ONR blir liggende noen dager tror jeg ikke det er noe problem :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten han skrev det på fikk meg til å tro at han bare skulle bruke vann, og ikke utblandet til en QD. Jeg har aldri brukt batteri vann til å utvanne QD, er det noen her som gjør det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...