Gå til innhold

poleringsmaskiner roterende/DA/Ocilenrende


Rematch

Recommended Posts

ok nå har jeg prøvd og søkt litt her men har ikke funnet en guide eller hva den store forkjellen er på disse maskinene.

jeg er helt fersk sånn sett når det kommer til polerings maskiner. jeg har sett på flex 3403 maskinen og har blitt mer og mer usikker på om dette er noe og satse på som første maskin?

har dere noen anbefalinger til en bra maskin som er lett og jobbe med som en nybegynner på dette feltet? og som gjør en bra jobb

leste att du kan brenne gjennom lakken vist du er uerfaren? og det vil jeg nå helst slippe :).

har og hørt att dette er ganske vanskelig vist du har en roterende maskin?

jeg har en "polerings" maskin fra biltema nå og denne er etter mi mening søppel mat.

så har jeg ett til spørsmål, det er alle disse polerings putene, vil disse her passe til alle typer maskiner? eller er noen laget til det type merke osv? og hva slags pute er bra til polering/voksing o.l?

all hjelp til dette gir jeg en stooooor takk til =)

MvH: uerfaren poleringsmaskin mann :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DA maskin er tryggere fordi den utvikler mindre varme og friksjon. Den er også mye enklere å bruke. Til gjengjeld korrigerer en roterende maskin raskere. En DA maskin bør man ha uansett om man har roterende eller ikke, så det er greit å starte med det. Kestrel das-6 pro er en populær maskin som jeg lett kan anbefale.

Skal du ha roterende maskin så gå for en nyere og bedre maskin enn 3403. Den er bråkete og blir fort varm i forhold til den nyere pe 14-2 150 og andre alternativer.

Dette med pads om hva man bruker til forskjellige ting er noe som blir tatt opp nærmest daglig, så det er jeg sikker på at du finner et svar på :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:) det er med roterende maskin det er l"lett" å brenne igjennom. Med Da-maskin er det vel ganske vanskelig. Med roterende får du varme ettersom du kjører, det kan bli veldig varmt etterhvert. Det er ikke samme varme med en da-maskin, selv om det blir litt.. Det er forskjellig pads, det som skiller er stort sett hvor harde de er, hardeste til grovpolereing og myk til finpolering, voks osv.. Jeg ville kjøpt meg en das6-pro maskin. Den er ganske billig, og samtigig ganske kraftig og har lang ledning. Du kan fåtil mye med denne:) Dette ble rablet ned fort, da jeg skal på påskemiddag til svigers... Lykke til:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DA maskin er tryggere fordi den utvikler mindre varme og friksjon. Den er også mye enklere å bruke. Til gjengjeld korrigerer en roterende maskin raskere. En DA maskin bør man ha uansett om man har roterende eller ikke, så det er greit å starte med det. Kestrel das-6 pro er en populær maskin som jeg lett kan anbefale.

Skal du ha roterende maskin så gå for en nyere og bedre maskin enn 3403. Den er bråkete og blir fort varm i forhold til den nyere pe 14-2 150 og andre alternativer.

Dette med pads om hva man bruker til forskjellige ting er noe som blir tatt opp nærmest daglig, så det er jeg sikker på at du finner et svar på :)

tusen takk får informasjon =). da tror jeg att jeg kjører på med kestrel das-6pro, var fin pris og på denne iforhold til flex sin.

så hvilke puter bør jeg kjøpe med nå da? da tenker jeg på polering/glazing og evnt voksing

ah sweet der var der endel go stoff og lese på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som vet hvilken butikk som selger dette merke MERKE ULTIMATE DETAILING MASKIN

Leste en artikkel i dagbladet. Der står denne nevnt, kan ikke finne denne noe sted.

Mvh Torbjørn Rudi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hei.

Noen som vet hvilken butikk som selger dette merke MERKE ULTIMATE DETAILING MASKIN

Leste en artikkel i dagbladet. Der står denne nevnt, kan ikke finne denne noe sted.

Mvh Torbjørn Rudi

Vet ikke hvem som selger den, men hva er det som er så fantastisk med den maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Den ble sterkt anbefalt av Brynjar, mener jeg. Han har en svart volvo ??

Han sa at dette var den beste DA maskinen han hadde vært borti.

Det er dette jeg vet.

Mvh Torbjørn Rudi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du noen erfaringer med den.

Jeg har selv en roterende og en DA TO HODER fra biltema.

Tenkte jeg skulle kjøpe en som var solid og ikke bråker, har ingen garasje.

Virker iallefall veldig bra det som er beskrevet om maskinen, teknisk data.

Mvh Torbjørn Rudi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da bler det das-6pro sin,

så blir det hva slags produkter jeg bør bruke?

har lest litt om scholl sine og di virker nå ganske bra, men det virker som det var svært utvalg av dette så ble litt firkantet hva min bil trenger av alle disse varene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76
ok, da bler det das-6pro sin,

så blir det hva slags produkter jeg bør bruke?

har lest litt om scholl sine og di virker nå ganske bra, men det virker som det var svært utvalg av dette så ble litt firkantet hva min bil trenger av alle disse varene?

Svar fra nesten-fersking som har gått gjennom den samme researchen du er på vei inn i ;)

Landet også på Das-6 pro, den er bankers!

Etter å ha trålet maaaange poster her inne, kan jeg med sikkerhet si at med Scholl sine produkter vil du aldri trå feil. Deres S17 virker som det beste 1-stegs-alternativet, men kan være greit å bruke det først med en grov pute (type lilla Scholl / orange Uber) for å fjerne mest mulig riper og skraper (rds), og deretter en finere pute for å få frem glans (sort scholl / blå Uber).

ScandicShine.no og bilnerden.no har det meste du trenger, ellers kan du sjekke engelske sider som cleanyourcar.co.uk og shinearama.co.uk hvis du skal gjøre storkjøp. Husk norsk mva på 25% ved utenlandskjøp ;)

Lykke til - mye moro i vente for deg!

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du noen erfaringer med den.

Jeg har selv en roterende og en DA TO HODER fra biltema.

Tenkte jeg skulle kjøpe en som var solid og ikke bråker, har ingen garasje.

Virker iallefall veldig bra det som er beskrevet om maskinen, teknisk data.

Mvh Torbjørn Rudi

Har ikke erfaring med "ultimate detaling machine" men utifra linken skal denne være samme som meguiars G220

Knutis har testet G220v2 i tråden som Øyvind G linket til.

Der har han også testet Das Pro.

Das Pro har sterkere motor og begge maskinene bråker like mye ca.

Selv har jeg Das Pro og biltema 2 hodet. Das er i en helt annen klasse og jeg er veldig fornøyd med denne maskin. Dette er også en meget populær maskin som stort sett bare får skryt.

Jeg vil tro at Das er like god som ultimate detaling og anbefalte denne fordi den er lett tilgjengelig både her på bjerget og i england med 220v :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra nesten-fersking som har gått gjennom den samme researchen du er på vei inn i ;)

Landet også på Das-6 pro, den er bankers!

Etter å ha trålet maaaange poster her inne, kan jeg med sikkerhet si at med Scholl sine produkter vil du aldri trå feil. Deres S17 virker som det beste 1-stegs-alternativet, men kan være greit å bruke det først med en grov pute (type lilla Scholl / orange Uber) for å fjerne mest mulig riper og skraper (rds), og deretter en finere pute for å få frem glans (sort scholl / blå Uber).

ScandicShine.no og bilnerden.no har det meste du trenger, ellers kan du sjekke engelske sider som cleanyourcar.co.uk og shinearama.co.uk hvis du skal gjøre storkjøp. Husk norsk mva på 25% ved utenlandskjøp ;)

Lykke til - mye moro i vente for deg!

har handlet endel fra shinearama og er fornøyd med denne siden.

så da vil jeg starte med scholl sin s17 og avslutte med s40? også hive på en voks? er det andre polerings produkter fra scholl jeg kan og bruke får ekstra fin finish? =) tenker og prøve ut chemical guys sin lava voks

vil orange poleringspute fra uber fungere bra med scholl s17? og orange pute igjen med s40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...