Gå til innhold

Bruke "buffeklut" til påføring?


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer
Core2Duo

Hei!

Jeg kjøpte en del sånne "buffekluter". http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=83

Vil det gå an å bruke disse også til påføring av voks og sånne ting, eller vil det gå veldig dårlig? :P

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Alt er mulig :) Men kjøp det noen aplikatorer isteden.Det aller,aller meste er mye bedre enn å bruke mikrofiber til dette.Eller legg noe inni og legg kluten rundt.ser det finnes mf aplikatorer så

:)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_30&products_id=25

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Ja, jeg har noen pads liggende. Ikke så mange, men.. Egentlig derfor jeg lurte på det :)

Ugunstig er det nok, ja. Matvarebutikkene har oppe til 16:00 i morgen, hva med Bilxtra og Torshov?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en slik for å legge nanolotus ruteforsegling. Var redd den bare skulle suge til seg alt produktet, men syns det funket utmerket. :)

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Til nød kan du jo bruke mye annet.Skjære opp en madrass eller noe :P Tipper plassene du nevner har åpent noen timer.Til og med butikkene her på bondelandet er åpne :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Brukte en slik for å legge nanolotus ruteforsegling. Var redd den bare skulle suge til seg alt produktet, men syns det funket utmerket. :)

Det jeg er redd for.. Å bruke mye produkt om kluten kommer til å suge til seg alt :P

Til nød kan du jo bruke mye annet.Skjære opp en madrass eller noe :P Tipper plassene du nevner har åpent noen timer.Til og med butikkene her på bondelandet er åpne :)

Bondelandet? Åndalsnes har jo Søndagsåpen bunnpris tilogmed :P

Og sinnsykt billig drivstoff en gang i blandt, hvertfall i forhold til andre steder! :ph34r:

Litt offtopic, men :P

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hehe,Er vel åpent på søndager i sommerhalvåret.Vel, det er jo litt å velge i her, men ikke mer enn at jeg handler 95% av bilpleiemidlene hos nettbutikker i Norge.Di får dra til Tess bak bunnpris en gang.Ikke så mye produkter der, men har enkelte ganger prickbort til 50kr literen.1250ink mva for 25 liter :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Spørs om jeg gidder å dra med meg en 25'liters dunk, men.. :P Var hvertfall ikke ille pris!

Skal se i Sverige i morgen om det er billig Prickbort der, som mange her har skrevet.. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Spørs om jeg gidder å dra med meg en 25'liters dunk, men.. :P Var hvertfall ikke ille pris!

Skal se i Sverige i morgen om det er billig Prickbort der, som mange her har skrevet.. :)

Der er det jo minst like billig :) Rundt 50 svenske kr literen var det i charlottenberg i fjor. Lykke til med å få tak i voks aplikatorer!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo
Rundt 50 svenske kr literen var det i charlottenberg i fjor. Lykke til med å få tak i voks aplikatorer!
Var det på ÖoB du kjøpte Prickbort?

Går disse padsene like greit å bruke? http://www.ebay.com/...984706892420013 Eller de fra Bilnerden?

Må jo kjøpe i morgen uansett, men det var jo veldig billig på eBay :D

EDIT;

Jeg har jo både lakkrens, polish og voks. Alt sammen går med sånne pad'er/applikatorer?

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De padsa du linker til er veldig tynne og jeg liker ikke å legge voks med de, men er du i nøden er det selvfølgelig fullt mulig, og de duger til mye annet så du skal bare bestille.

Da er til og med de gule appl.padsa fra turtle bedre til voksing, og de får du på statoil, evt. burde bilxtra ha de gule fra meguiars.

Skal du jobbe for hånd kan du bruke slike til lakkrens, polish og voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hehe,Er vel åpent på søndager i sommerhalvåret.Vel, det er jo litt å velge i her, men ikke mer enn at jeg handler 95% av bilpleiemidlene hos nettbutikker i Norge.Di får dra til Tess bak bunnpris en gang.Ikke så mye produkter der, men har enkelte ganger prickbort til 50kr literen.1250ink mva for 25 liter :)

Bilnerden selger PB på 10l dunker til 35kr literen (350kr for 10l). Vet ikke om tilbudet er enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Bilnerden selger PB på 10l dunker til 35kr literen (350kr for 10l). Vet ikke om tilbudet er enda?

Bilnerden har ikke 10'litere på sine nettsider lenger. Kun 1, 2,5 og 5 liter. 5 liter får du for 203,- (40,- literen) i påsken.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med Meguiars gule pads er at de spiser produkter.

Den følelsen sitter jeg også med! Føler at alt blir borte inne i det hulrommet som er inne i padden, og jeg synes alt av produkter jeg bruker på dem bare "forsvinner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Legg voksapplikatorer i en ziplock-pose fra gang til gang, så slipper dere at voksen stivner og at padden blir skitten.

Slipper også å "mette" padden fra gang til gang, slik at dere bruker mindre produkt. Dette funker dårlig om du bare bruker den hver sjette måned (tørket), men bruker du den oftere går det stort sett greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bilnerden har ikke 10'litere på sine nettsider lenger. Kun 1, 2,5 og 5 liter. 5 liter får du for 203,- (40,- literen) i påsken.

Ser ut som at jeg var en av de siste som fikk kjøpt 10L PB før de gikk tom.

40NOK er vel ikke langt unna 50SEK? (Har ikke regnet på det)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...