Gå til innhold

Meguiars #21


ANM

Recommended Posts

Litt euforisk etter resultatet på påskeshinen av bimmern, må jeg bare si at Mg21 var en drøm å legge, en drøm å dra av og etterlot bare fryd. Så får jeg se om den holder sommern ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pros:

* lett å legge (hånd / DA)

* lett å buffe av

* varer lenge

* ingen svetting etc som med voks

* ei flaske (32oz) varer usannsynlig lenge :)

Cons:

* ingen egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :)

Hvordan er beading/sheeting egenskapene? (Litt viktig del for meg:P)

Så forresten at de hadde den på Sandtec like ved Ganddal, fikk ikke med meg prisen dog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt mulig når det ikke var hyllepriser :P

Litt fasinert egentlig av hva de hadde der. Både mg 105 og 205 i gallons, samt mg 21,20 16(tror jeg) og diverse andre småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at herdetiden til #21 er et lite con?

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Om noe er negativt, så er det herdetiden, men det er ikke denne sealeren alene om, det gjelder alle sealere jeg har prøvd. De sealere med kortest oppgitt herdetid fra produsent, holder også ofte kortest, er min erfaring.

Jeg bruker MG#21 på de fleste bilene jeg steller for andre. En allerede blank finish løftes ofte enda ett hakk med #21, og det samme opplever jeg ikke med f. eks DG 111 eller AG EGP, selv om de også er gode og holdbare sealere.

Unntaket, der jeg ikke bruker #21 er de som ber spesifikt om voks, da gjerne Swissvax, eller når jeg ser at LSP blir lagt på så sent før overlevering at den ikke rekker å herde og været er dårlig. ;)

Jeg kan anbefale MG #21 på det varmeste :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe er negativt, så er det herdetiden, men det er ikke denne sealeren alene om, det gjelder alle sealere jeg har prøvd. De sealere med kortest oppgitt herdetid fra produsent, holder også ofte kortest, er min erfaring.

Jeg bruker MG#21 på de fleste bilene jeg steller for andre. En allerede blank finish løftes ofte enda ett hakk med #21, og det samme opplever jeg ikke med f. eks DG 111 eller AG EGP, selv om de også er gode og holdbare sealere.

Unntaket, der jeg ikke bruker #21 er de som ber spesifikt om voks, da gjerne Swissvax, eller når jeg ser at LSP blir lagt på så sent før overlevering at den ikke rekker å herde og været er dårlig. ;)

Jeg kan anbefale MG #21 på det varmeste :)

Av ren nysjerrighet; Hva bruker du på egen bil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Av ren nysjerrighet; Hva bruker du på egen bil? :)

I vinter har to av bilene fått et mettet lag Swissvax Mirage i november (XTrail og E280 4Matic). LSP begynner å bli sliten på begge nå, men har holdt bra, siden jeg har vasket med snill kjemi, mest hjemme denne milde vinteren. I vaskehall har jeg medbragt SurfexHD 1:20 på lavtrykkkanne og påført Prickbort ca annenhver gang. Bedre tilstand på LSP denne våren, enn med #21 som har vært brukt på vinteren tidligere, men da har jeg brukt Thor Marcus-skum fra polettmaskinen i vaskehallen :)

Garasjedronninga (E240) hadde lakkforsegling og hybridvoks, samt nanoforsegling på vinduer fra forrige eier (husker ikke hva - men eier ga meg en svær uåpnet krukke Dodo Supernatural trekrukke som takk for handelen - jada jeg prutet på bilen. Jeg har tenkt at bilen skal fortsett å få Supernatural hvis jeg liker den voksen. Foreløpig har jeg kun gitt felger cf + Autobahn, vasket bilen og den har generelt bra vannskrekk. Bilen har bare gått 2-300 mil etter forrige eiers shine, og er ikke vinterkjørt i år.

Den 25 år gamle mersja får ingenting, og er på andre året uten LSP. Det er slit og sleng-bilen som koster 50 øre i vedlikehold pr måned. Hele poenget med den bilen er nettopp å slippe å stelle den. Skal man på handlesenter eller parkere utrygt, velges den bilen. Står det andre nyvaskede i garasjen, spares de i dårlig vær. Da må "gammer'n", som den heter, stille opp. Venner synes den er blank og fin likevel, når den vaskes en gang i blant. Den fikk full korrigering for et par år siden, og fargen Impala Metallic lakk-kode 441 (brun), er en tilgivende farge når det kommer til møkk og skavanker.

Et kort spørsmål som ble et langt svar. Beklager hvis det ble i overkant/Too much information, men vi er vel her for å dele erfaringer :D

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuratt passe info ;) Noen formening om hvordan mg 21 står opp mot f.eks sv mirage når det kommer til utseende/beading/sheeting ?:) (er fullt klar over at utseende er relativt subjektivt, men har hørt at mg21 visstnok gjør sort lakk "mørkere" som jo høres interessant ut :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG21 ser suveren ut på sort i allefall, en knall sealer det.. Den kan også legges på med roterende og beige meg pad / soft også.. Herdetid sa Meguiars var var 24 timer på denne innendørs, noe som er ganske normalt mht sealere..

Beading og sheeting på den er bra som det meste av sealere, den flater litt ut etterhvert, men holder bra lenge.. Er en av de mer holdbare sealere syntes jeg..

Utseendemessig ser den bra ut :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig mye av det som er nevnt over.

Pros:

-Lett å legge på

-Superlett å buffe av

-enkel og drøy i bruk

-passe med holdbarhet

Cons:

-min erfaring er at beading og sheeting dabber av relativt fort, men gir fortsatt beskyttelse som varer lenge.

-ikke så god mot bruk av sterke avfettinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

akkuratt passe info ;) Noen formening om hvordan mg 21 står opp mot f.eks sv mirage når det kommer til utseende/beading/sheeting ? :) (er fullt klar over at utseende er relativt subjektivt, men har hørt at mg21 visstnok gjør sort lakk "mørkere" som jo høres interessant ut :P )

21 ser minst like bra ut som Mirage når det kommer til blankhet. Beadingen på Mirage er flottere og tettere. Beadingen på 21 er bra de to første vaskene, etter det er det mest sheetingen som viser at LSP er tilstede. Begge har gitt meg 5 måneder før jeg har sett akutt behov for ny LSP. Men så vasker jeg en del og.

21 er kjappere å legge, hvis en f. eks bruker DA-maskin med liten bakplate og en hvit Cyclopad. Man kommer da til nesten overalt, og lett å legge fornuftig tynt.

Jeg er generelt ikke tilhenger av å legge LSP så tynt at det er vanskelig å se hvor man har lagt den, verken voks eller sealer. Litt svinn i mikrofiber etterpå, er prisen for å vite at lakken er godt mettet med LSP i alle porer.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, #21 er en finfin sealer! Kommer ikke til å gå vekk fra denne da den er så lett å bruke, samt gir et bra resultat!

Har i det siste brukt mye SV Shield da jeg har blitt så glad i den, men #21 blir fortsatt mye brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig mye av det som er nevnt over.

Pros:

-Lett å legge på

-Superlett å buffe av

-enkel og drøy i bruk

-passe med holdbarhet

Cons:

-min erfaring er at beading og sheeting dabber av relativt fort, men gir fortsatt beskyttelse som varer lenge.

-ikke så god mot bruk av sterke avfettinger

X2

Og den hever ihvertfall glansen betraktelig på ubehandlet bil ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...