Gå til innhold

Scholl


-Thomas-

Recommended Posts

-Thomas-

Sliter veldig med s03 og s17.. S30 går fint da jeg bruker på den på DA maskin.

Problemet jeg har er at det deiger og klumper seg i et sett. Har kun blå scholl pad, ellers har jeg prøvd med 3m og meguiars. 3m funker bra, men syns de blir for myke, spesielt de gule. Har også diverse uber pads, de har jeg ikke testa enda.

Tips? Har prøvd på Ford, vw, jeep og opel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før iallefall jeg kan svare noe spesiellt på dette, så er det en del ting jeg ville ha hørt svar på først, regner med det er med roterende problemene oppstår.

1. Temperatur der du holder på

2. Bruker du mye press? (Mye press utvikler mer varme, da tørker produktet fortere slik at det klumper)

3. Hvilken fart kjører du på? (Mye fart blir som på mye press, mere varme, fortere klumping)

4. Bruker du mye produkt? (Jeg bruker ca 3-4 små erter på paden, dette funker fint for meg uten at produktet tørker ut for fort)

5. Hvor lenge kjører du på hvert påfyll? (Lang kjøring kan ende i uttørking ved hard korrigering)

6. Primer du padden før bruk? (Jeg har begynt å prime med ett sprut CG Pad conditioner, og kan nå kjøre litt lenger pga. det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad :)

Gleder meg til å høre hvorfor du mener dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Gleder meg til å høre hvorfor du mener dette :)

Hehe :) Det er bare sånn jeg føler det.Sier ikke at orange og blå scholl pad er dårlig, men synes det skummet gir mere motstand i maskinen.Har overoppheta roterende maskin ofte med orange scholl når jeg har lagt på en del press.

Sier ikke at sånn som jeg tenker er riktig jeg altså, men jeg liker ikke å bruke de på roterende.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hmilset x2 - overoppheting :)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da gjør du ett el annet feil ihvertfall..

Det er vesentlig mer motstand i den gule Scholl paden.. Hvor mye produkt bruker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da gjør du ett el annet feil ihvertfall..

Det er vesentlig mer motstand i den gule Scholl paden.. Hvor mye produkt bruker du på?

Jeg bruker kanskje 4 store erter S17 eller S30 på 40-50cm2. Jeg gjør nok ett eller annet feil ja, så har sluttet å bruke dem på roterende :) Hadde satt pris på om du kunne sagt litt om rpm og press.Jeg har valgt andre kombinasjoner fordi jeg har følt de andre kombinasjonene jeg bruker til vanelig eller hard korrigering virker bedre.går gjerne tilbake til blå og orange scholl på roterende om jeg får det til :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så må pad rengjøres og overflødig produkt fjernes ofte men du jobber. Fortsetter man når paden her helt mettet så blir det bare kladdig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Thomas-

Før iallefall jeg kan svare noe spesiellt på dette, så er det en del ting jeg ville ha hørt svar på først, regner med det er med roterende problemene oppstår.

1. Temperatur der du holder på

2. Bruker du mye press? (Mye press utvikler mer varme, da tørker produktet fortere slik at det klumper)

3. Hvilken fart kjører du på? (Mye fart blir som på mye press, mere varme, fortere klumping)

4. Bruker du mye produkt? (Jeg bruker ca 3-4 små erter på paden, dette funker fint for meg uten at produktet tørker ut for fort)

5. Hvor lenge kjører du på hvert påfyll? (Lang kjøring kan ende i uttørking ved hard korrigering)

6. Primer du padden før bruk? (Jeg har begynt å prime med ett sprut CG Pad conditioner, og kan nå kjøre litt lenger pga. det)

1. Ca. 20 grader.

2. Prøvd begge deler.

3. Sprer på 600. så har jeg prøvd 1000-1500.

4. Bruker lite.

5. Alt for lite iom at det deiger seg veeeeldig tidlig.

6. Nei.

Så jeg skjønner det rett og slett ikke for når jeg bruker 3M sin serie funker det utmerket, spærs om jeg må holde meg til det da. Samtidig hadde det vært fint å knekt denne scholl koden.

Hva slag scholl padder bør jeg kjøpe inn da?

Endret av -Thomas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten bare Scholl produkter til roterende, men varierer med scholl pads og uber. Kjenner fenomenet, men dette varierer fra bil til bil. Har ei stor kasse med ulike pads siden noe fungerer bra på ford og er ubrukelig på nissan f.eks. Min erfaring er at hvis du kommer ut for en bil med sticky lakk så fungerer blå scholl ofte greit ved lav rpm. Med da kan det også gå greit å korrigere med grov pute på en DA maskin isteden da den utvikler mindre varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad :)

Haha, bra til annet en DA? Hva i alle dager...

Få opp hastigheten til rundt 1800rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Haha, bra til annet en DA? Hva i alle dager...

Få opp hastigheten til rundt 1800rpm

Dette er min mening da, men kanskje jeg endrer mening etter aa ha stillt opp turtall i morgen ;) Takk for tips. Har hatt en del aa svare for her i det siste, hehe.Men ser kun positivt paa det.Sier heller rett ut meningene mine og faar gode tips, enn aa aldri svare paa innlegg, fordi jeg ikke er 100% sikker.Er ganske sikker at flere andre har tenkt det samme om disse padene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Viktig å spre produkt ordentlig ut før man guffer opp farten..

Jeg opplever kun på sticky lakk at det kladder seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Og aa bruke borste ofte,vaske paden eller ha en i reserve er vel sikkert greit. Gleder meg til aa faa til dette bedre i morgen.Har gitt alt for fort opp og bare begynt med andre pads og kombinasjoner ;) Unnskyld skrivinga.Har irriterende tastatur paa jobb.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...