-Thomas- 69 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Sliter veldig med s03 og s17.. S30 går fint da jeg bruker på den på DA maskin. Problemet jeg har er at det deiger og klumper seg i et sett. Har kun blå scholl pad, ellers har jeg prøvd med 3m og meguiars. 3m funker bra, men syns de blir for myke, spesielt de gule. Har også diverse uber pads, de har jeg ikke testa enda. Tips? Har prøvd på Ford, vw, jeep og opel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Hva er temperaturen der du polerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Før iallefall jeg kan svare noe spesiellt på dette, så er det en del ting jeg ville ha hørt svar på først, regner med det er med roterende problemene oppstår. 1. Temperatur der du holder på 2. Bruker du mye press? (Mye press utvikler mer varme, da tørker produktet fortere slik at det klumper) 3. Hvilken fart kjører du på? (Mye fart blir som på mye press, mere varme, fortere klumping) 4. Bruker du mye produkt? (Jeg bruker ca 3-4 små erter på paden, dette funker fint for meg uten at produktet tørker ut for fort) 5. Hvor lenge kjører du på hvert påfyll? (Lang kjøring kan ende i uttørking ved hard korrigering) 6. Primer du padden før bruk? (Jeg har begynt å prime med ett sprut CG Pad conditioner, og kan nå kjøre litt lenger pga. det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 3 April, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad Gleder meg til å høre hvorfor du mener dette Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Gleder meg til å høre hvorfor du mener dette Hehe Det er bare sånn jeg føler det.Sier ikke at orange og blå scholl pad er dårlig, men synes det skummet gir mere motstand i maskinen.Har overoppheta roterende maskin ofte med orange scholl når jeg har lagt på en del press. Sier ikke at sånn som jeg tenker er riktig jeg altså, men jeg liker ikke å bruke de på roterende. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Hmilset x2 - overoppheting Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 3 April, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Da gjør du ett el annet feil ihvertfall.. Det er vesentlig mer motstand i den gule Scholl paden.. Hvor mye produkt bruker du på? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Da gjør du ett el annet feil ihvertfall.. Det er vesentlig mer motstand i den gule Scholl paden.. Hvor mye produkt bruker du på? Jeg bruker kanskje 4 store erter S17 eller S30 på 40-50cm2. Jeg gjør nok ett eller annet feil ja, så har sluttet å bruke dem på roterende Hadde satt pris på om du kunne sagt litt om rpm og press.Jeg har valgt andre kombinasjoner fordi jeg har følt de andre kombinasjonene jeg bruker til vanelig eller hard korrigering virker bedre.går gjerne tilbake til blå og orange scholl på roterende om jeg får det til Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 3 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 Som nevnt så må pad rengjøres og overflødig produkt fjernes ofte men du jobber. Fortsetter man når paden her helt mettet så blir det bare kladdig. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Thomas- 69 Skrevet 3 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 April, 2012 (endret) Før iallefall jeg kan svare noe spesiellt på dette, så er det en del ting jeg ville ha hørt svar på først, regner med det er med roterende problemene oppstår. 1. Temperatur der du holder på 2. Bruker du mye press? (Mye press utvikler mer varme, da tørker produktet fortere slik at det klumper) 3. Hvilken fart kjører du på? (Mye fart blir som på mye press, mere varme, fortere klumping) 4. Bruker du mye produkt? (Jeg bruker ca 3-4 små erter på paden, dette funker fint for meg uten at produktet tørker ut for fort) 5. Hvor lenge kjører du på hvert påfyll? (Lang kjøring kan ende i uttørking ved hard korrigering) 6. Primer du padden før bruk? (Jeg har begynt å prime med ett sprut CG Pad conditioner, og kan nå kjøre litt lenger pga. det) 1. Ca. 20 grader. 2. Prøvd begge deler. 3. Sprer på 600. så har jeg prøvd 1000-1500. 4. Bruker lite. 5. Alt for lite iom at det deiger seg veeeeldig tidlig. 6. Nei. Så jeg skjønner det rett og slett ikke for når jeg bruker 3M sin serie funker det utmerket, spærs om jeg må holde meg til det da. Samtidig hadde det vært fint å knekt denne scholl koden. Hva slag scholl padder bør jeg kjøpe inn da? Endret 3 April, 2012 av -Thomas- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 4 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Jeg bruker nesten bare Scholl produkter til roterende, men varierer med scholl pads og uber. Kjenner fenomenet, men dette varierer fra bil til bil. Har ei stor kasse med ulike pads siden noe fungerer bra på ford og er ubrukelig på nissan f.eks. Min erfaring er at hvis du kommer ut for en bil med sticky lakk så fungerer blå scholl ofte greit ved lav rpm. Med da kan det også gå greit å korrigere med grov pute på en DA maskin isteden da den utvikler mindre varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Christian 26 Skrevet 4 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Bruk børste på paden etter hvert pass!Synes ikke blå og orange scholl pad er bra til annet enn DA maskin igrunn.altså, det fungerer, men ikke så god som med en lilla eller gul scholl pad.Eller orange Swissxax pad Haha, bra til annet en DA? Hva i alle dager... Få opp hastigheten til rundt 1800rpm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Haha, bra til annet en DA? Hva i alle dager... Få opp hastigheten til rundt 1800rpm Dette er min mening da, men kanskje jeg endrer mening etter aa ha stillt opp turtall i morgen Takk for tips. Har hatt en del aa svare for her i det siste, hehe.Men ser kun positivt paa det.Sier heller rett ut meningene mine og faar gode tips, enn aa aldri svare paa innlegg, fordi jeg ikke er 100% sikker.Er ganske sikker at flere andre har tenkt det samme om disse padene. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Thomas- 69 Skrevet 4 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Så det vil ikke bare deige seg enda fortere ved å kjøre opp til 1800rpm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 4 April, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Viktig å spre produkt ordentlig ut før man guffer opp farten.. Jeg opplever kun på sticky lakk at det kladder seg.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 April, 2012 Og aa bruke borste ofte,vaske paden eller ha en i reserve er vel sikkert greit. Gleder meg til aa faa til dette bedre i morgen.Har gitt alt for fort opp og bare begynt med andre pads og kombinasjoner Unnskyld skrivinga.Har irriterende tastatur paa jobb. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrMondeo 0 Skrevet 6 Mai, 2012 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2012 Har bestilt meg 15 Scholl pad's til roterende maskin, håper det funker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Thomas- 69 Skrevet 10 Mai, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2012 Kan informere om at det løste seg med mere turtall, 1500++ funker snus.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.