Gå til innhold

Mercedes C-klasse


Colli

Recommended Posts

Jada, fattern så hvor pen bilene jeg hadde tatt ble, så han ville ha en shine av Mercen sin. Jeg hadde selvfølgelig lagt merke til noe rennemerker under speilene, swirls og en ripe på bakskjermen. Dette var ikke noe stas, så han gav meg nøklene og 2 dager.

Siden jeg hadde et lass med Megs liggende, brukte jeg det.

1: HT-vask + NXT med 2 bøtter og WM

2: Clay med Megs QD og Clay

3: MG80 på gul pute

4: Scratch X på ripen + rennemerkene (dette produktet er ikke noe å anbefale, MG80 tok mye bedre)

5: NXT Tech Wax (Grei sak, men skulle helst vært foruten rensen + litt bedre holdbarhet)

6: MG21 (Brilliant)

Jeg tok ikke før bilder, men syns nå etter bildene taler for seg selv! :D

MercedesFrontSladd2.jpg

IMG_1387.jpg

IMG_1377.jpg

IMG_1376.jpg

IMG_1375.jpg

IMG_1373.jpg

MercedesFrontSladd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ble helt vill han! :P Lurte på hvor dyrt det ble... Hehe! Er alltid like morro når folk blir fornøyde med biler man har tatt. Det jeg liker aller best med min egen bil etter polering er å kose med den. Kjenne hvor sykt glatt den er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker aller best med min egen bil etter polering er å kose med den. Kjenne hvor sykt glatt den er. :D

Velkommen i klubben for de bilgale :lol: Vi er en gjeng syke,syke personer som gjerne sitter i timevis og stryker bilene over lakken :lol:

Endret av Speilblank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben for de bilgale :lol: Vi er en gjeng syke,syke personer som gjerne sitter i timevis og stryker bilene over lakken :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:He he he :lol: :lol: :lol:

Godt det ikke bare er meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så prima ut det der......bør betale godt nå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne bilen var ikke helt ny og hadde faktisk en del swirls og riper fra idiotiske ting som handlevogner og klær. Hadde en stygg stripe på bakskjermen også. Jeg er Swissvaxært skuffet over kvaliteten bilklargjørere leverer på nybiler. Virker som de bare sprayer over en voks + sealent og tørker av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klargjørere i dag har ikke veldig god tid til å stå å legge på flere lag med polish på nye biler.

men jeg tørr påstå et lag med vanlig polish fra auto glym eller lignende er jo mere en godt nokk for mannen i gaten som kjøper en ny bil :)

faktisk så er det mange bilforhandlere som leverer nye biler som ikke er polert i det hele tatt...

på nye biler jeg tar legger jeg bare på en enkel voks, og så bruker jeg heller lengre tid og flere lag på brukte biler B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

På nye biler så pleier vell forhandlerne bare fjerne transportfettet og legge på et helt enkelt lag med voks, etter hva jeg har hørt.. Bilen er jo nylakkert og så og si aldri vært utenfor, så en stor jobb skal heller ikke være nødvendig.

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt lag med voks ja. Det er her problemet ligger. De sprayer sikkert på Turtle Wax Spray Wax og tørker av med papir. De burde bli levert med skikkelig voks og sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg har vært så var det avfetting også 1 lag med Meguiar's # 21 eller 2 lag med en annen som jeg ikke husker i farta, på nye biler. Som vi tok av med microfiber:) Så de eneste ripene som kom der var da den ble tørket med møkkete pusseskinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mats900SQR

er ingen forhandlere i dag som bruker turtle wax produkter..

bruker heller ikke noe sprayvox eller lignende, men skikkelig dyr voks, som ofte ikke fåes kjøpt i butikker. men det sier jo nesten seg selv at man ikke kan stå å legge på flere lag med polering på en ny bil. men visst en kunde absolutt vil ha det så klart at vi gjør det da.

men i såfall er vel heller teflonbehandling det riktige

er heldigvis ikke alle biler som kommer med transportfett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD
er ingen forhandlere i dag som bruker turtle wax produkter..

bruker heller ikke noe sprayvox eller lignende, men skikkelig dyr voks, som ofte ikke fåes kjøpt i butikker. men det sier jo nesten seg selv at man ikke kan stå å legge på flere lag med polering på en ny bil. men visst en kunde absolutt vil ha det så klart at vi gjør det da.

men i såfall er vel heller teflonbehandling det riktige

er heldigvis ikke alle biler som kommer med transportfett ;)

Ikke alle biler som jeg tror får så mye som en voksdråpe en gang. Reis innom en Mitsubishi forhandler og du forstår meg.

Skikkelig dyr voks som ikke fåes i butikker? Det var interessant.. Hva slags vidundermiddel kan dette være tro? :unsure::P

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...