Gå til innhold

Toyota Yaris (Sølv)


AndreasDaaland

Recommended Posts

AndreasDaaland

Må vel få lagt ut min "første" jobb. Planen ble bare å fjerne de største ripene og det groveste arbeidet, da kunden liker å pleie med bilen selv. Og ville da ta shiningen selv :)

Beklager at kameraet ikke er av den største bildekvalitet. Men det var det jeg hadde fåreløpig.

Men dette er et ikke et forum enn blir kjefta ut i. Ihvertfall ikke som jeg har opplevd, så jeg legger ut de bildene som gikk ann å bruke :)

Flex PE 14-2 150 (steg1-steg6)

IMG_0493.jpg

Våtslipte det med 1500 papir og gikk over med Scholl S03 Gold på Gul pad (2 runder med "steg1" og avslutta 2nd runda med "steg6". Avslutta med Scholl S30+ på grønn pad.

IMG_0495.jpg

IMG_0498.jpg

Våtslipte her og, 2 runder S03 Gold + gul pad, 1 runde S30+ + grønn pad

IMG_0506.jpg

IMG_0510.jpg

Her gikk jeg over utallige ganger før jeg ble fornøyd. Valgte å ikke våtslipe, men hadde ihvertfall 3-4 runder med S03 Gold + gul pad, og et par runder med S30+ + grønn pad. Nå vet ikke jeg hvor lenge dere holder på, på hver runde, men jeg hold på til panelet ble så varmt at jeg ikke turte å holde på lenger. Lakken på denne bilen var like myk som en ost.

IMG_0516.jpg

IMG_0525.jpg

2 runder S03 Gold på gul pad, 1 runde S30+ på grønn pad

IMG_0536.jpg

IMG_0538.jpg

Tydelig en Hund som har vært litt ivrig her.

Våtslipte litt her, ikke over alt, men noen plasser det var veldig dypt. Så 3 runder S03 Gold + gul pad, 1 runde S30+ +grønn pad

IMG_0543.jpg

IMG_0551.jpg

Tok baklyktene også. Her gikk jeg 2 runder S03 Gold og 1 runde S30+

IMG_0561.jpg

etter:

IMG_0567.jpg

høyre side ferdig:

IMG_0575.jpg

Et par dårlige 50/50 bilder. Men de fleste som ser dette er jo Detailere, så dere ser vel hvor det skiller :)

IMG_0571.jpg

IMG_0572.jpg

IMG_0574.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Flott jobba dette! Jeg tør aldri å kjøre varme i lakken på fangere eller andre lakkerte plastdeler.Koser meg lenge med ullpad og noe grov polish, også går jeg over med noe finere etterpå.Ull tar mye og utvikler en god del mindre varme enn skum :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasDaaland

Flott jobba dette! Jeg tør aldri å kjøre varme i lakken på fangere eller andre lakkerte plastdeler.Koser meg lenge med ullpad og noe grov polish, også går jeg over med noe finere etterpå.Ull tar mye og utvikler en god del mindre varme enn skum :)

Jeg har stussa litt på det før, så nå fikk jeg endelig svar! :) må få kjøpt meg en ullpad, og se åssen det funker! :)

Bra jobba! Du fikk fjernet de groveste ripene bra, men hvordan var det med resten av bilen. Gikk du over hele bilen også?

Resten av bilen var ganske fin i lakken, bilen har bare gått 40 000km. kunden ville ta fin polishen selv, da han har biltema maskin og noen Megs produkter selv ;)

Endret av AndreasDaaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Resten av bilen var ganske fin i lakken, bilen har bare gått 40 000km. kunden ville ta fin polishen selv, da han har biltema maskin og noen Megs produkter selv ;)

Jaja, det er jo bra at eieren er engasjert og liker å holde bilen vedlike ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...