Gå til innhold

Erfaringer med plast dip?


Meringdal

Recommended Posts

hmsilset

Synes produktet var dyrt jeg.Koster garantert 1/5 i USA..Bestilte alikevel 2 bokser til testing på en stygg frontfanger.Skal ha 2 tynne lag bare, så det holder i sommer :) Går jo an å maskere godt om en ikke vil ha nok lag til å få dratt av det overflødige etterpå.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Mulig jeg er dom, men hva betyr de to siste ordene ? ;o

Hei! Litt i overkant enkelt forklart så får verktøy o.l en selvlysende( glow in the dark) effekt. Det er to forskjellige måter og si det på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være spot on på topic, så traff jeg grillen min med Surfex HD, ved en uheldighet. Spylet av, og da var det JA mårna til det som var av plasti dip på det aktuelle området.

For å dra en konklusjon; Hold ALT av avfetting langt vekk fra plasti dip om du vil beholde den. Dersom tilfellet er det stikk motsatte, så er det bare å mate på med avfetting :)

Hmm, har gnikka dekksidene 2 ganger med surfex 1-10 og plastien på felgene viser ingen tegn til skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Ahh, tøft å ha det da sikkert :) men er 90 grader nok til å kunne bruke på felger? :)

Det er mer en nokk, du nærmer deg ikke 90 grader på en normal bil. Kan muligens tenke meg at de nermer seg 90 grader i racing, men det må bli med veldig mye bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har gnikka dekksidene 2 ganger med surfex 1-10 og plastien på felgene viser ingen tegn til skade

Jeg brukte riktig nok HT for å spyle av bilen, og tenkte ikke på at jeg hadde truffet grillen med Surfex. Så det var nok kombinasjonen av HT og Surfex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har brukt Plast-Dip på litt forskjellig på 240 (snow-caps, hjørnelister på taket og rundt ruter) nå og det fungerer knall. Syns det er et bra alt. i forhold til å måtte lakke som koster litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sikler på dette her nå, i stedet for hel/del-foliering av bil. Men du syke for noen priser i Norge kontra dipyourcar.com / ebay. 7-10 dollar pr spray-can der kontra 150,- (pluss mva = 187,-) på plastidip.no. Man tjener penger ved 60,- spenn burken, og når det tre-dobles så er det ren og skjær ran på høylys dag. Kit'et (large) koster ca 300 dollar i statene, da blir det sikkert rundt 5-6000,- i Norge.

Nei - lurer på om jeg skal shoppe et par slike kit da jeg er i Florida i sommer og sende hjem til meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betalte 159.- for en plasti dip spray hos en båtforhandler, så hvis noen hadde tenkt å bestille bare en boks eller to, kan det jo være en ide å sjekke på en tilsvarende plass først så kanskje man unngår frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte hele 278kr for en boks fra plastidip.no. inkl.mva og frakt

uh oh..

Det hadde jeg også tenkt til å gjøre, men jeg sjekket forhandlere på hjemmesiden og fikk opp en båtsjappe som lå rett borti gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen båt-sjapper i Oslo og omegn som fører Plasti Dip spray, så jeg skal teste først på Golfen med det. Tak og panser folieres i juli uansett

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen båt-sjapper i Oslo og omegn som fører Plasti Dip spray, så jeg skal teste først på Golfen med det. Tak og panser folieres i juli uansett

Det er veldig vanskelig å få store flater pene med sprayboks, og det kommer til å gå myye produkt, så det vil lønne seg å bestille fra utlandet selv om man får frakt i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor så Pro-kit'et ganske så fristende ut - 4-6 lag med det så blir det ganske bra tror jeg, selv om man ikke er like flink som dipyourcar-folka. Tror ikke Pro-kit'et er til salgs her i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Prokitet er ikke til salgs i Norge, men de kan ta det inn på spesialbestilling, antagelig da også til spesialpris (special price for you, my friend!).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jups - samme pris som i USA (pluss frakt seff) så kjøper jeg. Så lager jeg en heidundrandes showcase på en rød 98 MK4, og sørger for at halve detailer-Norge går mann av huse for å skaffe seg det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...