Gå til innhold

En åpenbaring ang surfex (for meg vertfall)


Daniel R

Recommended Posts

Daniel R

I går fant jeg ut at jeg skal begynne å vaske på en annen måte... Skulle ha en superhurtig "klargjøring" for salg på en pizzabil... (brukte kun 2 timer med maskin)

Diesel sådan, fyrt som faen på pumpa...

Hele bilen var dekken i et mørkt lag med sot, og jeg førte på som vanlig...

-Prickbort 5 min og toppet med surfex 1:5 i 5 min før jeg la på skum (CG cwg)

Spylte av og fyrte på med håndvask, (CG cwg i bøtta, mg wash mitt)...

Etter avspyling så jeg at den enda var full av sot... MYE sot...

Så jeg la på surfex hd 1:5 uten prickbort under, da begynte dritten å renne av som f*** med en gang, berørte ikke bilen, ventet bare 5 min så spylte jeg den gullren... (ironX fant jo fortsatt noe å leke seg på)

Såååååå, fremmover blir det...

prickbort

spyl

sufex

spyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyler alltid av prickbort før jeg legger på surfex. Det sier seg selv at petroleumsbasert og vannbasert ikke blander seg særlig godt :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Minner meg litt om selvvasken på Statoil her i går. Prøvde avfettinga der først for så å skumlegge bilen, noe som gikk drit :P Avfettinga fungerte som en form for voks og skummet bare rant unna. Utrolig beading der altså ;) Spylte av avfettinga og skumla bilen, fungerte mye bedre :)

Så, kan skjønne hva som skjer i nevnte tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var nytt for meg også, men har jo sett att det alltid ligger en litt grå film igjen på bilen etter kun spyling. Kanskje PB->Spyl->SurfexHD1:40-> Spyl er "The way to go"?

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt for meg også. Men jeg bruker som regel surfex først - spyling - prick bort - spyling - foam :) synes det funker ganske greit for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyler alltid av prickbort før jeg legger på surfex. Det sier seg selv at petroleumsbasert og vannbasert ikke blander seg særlig godt :)

X2 :)

Jeg følte egentlig at surfex dro av prikkbort istedet for å løse opp møkk.

Nytt for meg også. Men jeg bruker som regel surfex først - spyling - prick bort - spyling - foam :) synes det funker ganske greit for meg ;)

Det funker, men prikkbort er langt mer effektiv når den blir lagt på tørr bil, og etter prikkbort og surfex er vel behovet for skum diskuterbart :)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foam er vel mest for moro egentlig, også får alle naboene reaksjonen "wow, kult"!

At naboen synes du er kul har ingenting med detailing å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men som sagt, foam er gøy :) Det gjør det hvertfall ikke noe verre, så da kan man jo like så godt bruke det.

Så lenge det ikke gjør noe værre kan man like så godt bruke det?

Har du lyst til å tenke deg litt om å omformulere det innlegget litt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør hvertfall ikke noen skade å bruke det og det får jo evt bare blitt renere, var det jeg prøvde å få frem her :P

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det gjør hvertfall ikke noen skade å bruke det og det får jo evt bare blitt renere, var det jeg prøvde å få frem her :P

Hva tror du en sinna runde med autofoam gjør med LSP'en din etter at du allerede har kjørt på med Prickbort og Surfex? :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt med dette i det siste, og synes det drar mye mer dritt av lakken.

Så jeg spyler mellom PB og Surfex.

Men skal IronX etter håndvask (og tørk!) da det virker best på tørr bil, eller legger den igjen noe herk på lakken slik at jeg bør håndvaske enda engang? hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Chris

Alltid lagt PB for seg selv på tørr bil, og Surfex for seg selv etter avspyling av PB. Ikke mye effekt av PB'en på våt bil, og ikke mye effekt av Surfex'en oppå et lag PB. Trodde detta var "opplest og vedtatt" jeg :shocking2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt med dette i det siste, og synes det drar mye mer dritt av lakken.

Så jeg spyler mellom PB og Surfex.

Men skal IronX etter håndvask (og tørk!) da det virker best på tørr bil, eller legger den igjen noe herk på lakken slik at jeg bør håndvaske enda engang? hmm..

Vet ikke om det jeg gjør er rett eller galt, men jeg sprayer den etter jeg har spylt av Surfex. Bruker ikke Iron-X mens jeg har på LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...