Gå til innhold

Polere vekk lakkstøv, og riper etter katt?Våtslip?


Marius Engen Skinnes

Recommended Posts

Marius Engen Skinnes

Hei!

Dette er min første post her, så jeg håper jeg poster riktig :-)

Først og fremst, bilen er en rød 1998 mod BMW E36 3 serie, veldig fin i lakken bortsett fra noen skavanker.

Tok litt steinspruter etc på bilen for noen helger siden, og ser det nå at det er lakkstøv noen steder på bilen! Er det mulig å polere vekk dette?

Også spant selvfølgelig katten over taket på bilen her om dagen.......

Må jeg til med våtsliping, eller får man noen produkter som kan få vekk dette?

Hadde vært kjekt med en liten diy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Fult mulig å korrigere vekk lakkstøv fra en bil med overspray f.eks.

Har en show and shine på hånden som tar for seg akkurat dette, men her er det HELE bilen med lakkstøv/grunning............

Korrigere er ikke noe problem, du kan også våtslipe men da må du også korrigere vekk pusseripene så hadde uansett prøvd å korrigere vekk først.

Det er selvfølgelig da en stor fordel med litt erfaring fra før av med maskin..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hei og velkommen hit.

Når det gjelder overspray/lakkstøv kan du klare å fjerne dette med en clay av den litt harde typen om ikke lakken har fått ligge så lenge og det ikke er veldig mye det er snakk om. Evt er det som Tyggern sier, korrigering som gjelder. Du kan nok ta en god del av det bare med maskin også før du evt må over på våtsliping om det er mye.

Kattemerkene får du i beste fall bort med maskin, i verste fall er det igjennom lakken. Da er det værre.

Et bilde av begge skadene hadde hjulpet å si hva som må/bør gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engen Skinnes

Fult mulig å korrigere vekk lakkstøv fra en bil med overspray f.eks.

Har en show and shine på hånden som tar for seg akkurat dette, men her er det HELE bilen med lakkstøv/grunning............

Korrigere er ikke noe problem, du kan også våtslipe men da må du også korrigere vekk pusseripene så hadde uansett prøvd å korrigere vekk først.

Det er selvfølgelig da en stor fordel med litt erfaring fra før av med maskin..

Kan like gjerne ta hele bilen? :) Kan stå en uke.. Du mener polere/rubbe etc med korrigering? Jeg er ganske noob på det her. Har stor tilgang på Autoglym produkter hvertfall.

Hei og velkommen hit.

Når det gjelder overspray/lakkstøv kan du klare å fjerne dette med en clay av den litt harde typen om ikke lakken har fått ligge så lenge og det ikke er veldig mye det er snakk om. Evt er det som Tyggern sier, korrigering som gjelder. Du kan nok ta en god del av det bare med maskin også før du evt må over på våtsliping om det er mye.

Kattemerkene får du i beste fall bort med maskin, i verste fall er det igjennom lakken. Da er det værre.

Et bilde av begge skadene hadde hjulpet å si hva som må/bør gjøres :)

Takk! :) Hvor bør man kjøpe clay'en? Igjen, korrigering, er det med feks lakkrens?

Skal prøve å få tatt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags Autoglym produkter er det snakk om?

Du må nok bruke poleringsmidler med maskin for å ta vekk ripene. Test først med eit mildt poleringsmiddel og pad. Hjelper ikkje det må du bruke grovare middel.

Lakkrens er håndprodukter som vanligvis ikkje skal køyrast med maskin (men kan brukes med DA maskin) og som vanligvis ikkje har slipemidler. Ved bruk av maskin, er det bedre å bruke produkter som er beregna på dette.

Clay kan du kjøpa hjå nettbutikkene som er her på DCN.

Kan kjøpes i nokre butikker og, men siden du ikkje har skrevet bosted, so er det litt vanskeligt å vite om det finnes butikker i nærheiten av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Som Todleif sier er det best å kjøpe clay fra en av sammarbeidspartnerne til DCN. Der er du sikker på at du får en clay som faktisk funker, og ikke er overprisa til di grader.

Med korrigering tenker jeg på å bruke poleringsmidler som har slipemiddler i seg, da gjerne med maskin. Men igjen, om oversprayen ikke har ligget for lenge kan du klare å fjerne en del for hånd med en kjemisk rens. Har testet dette så vidt med Megs Scratch X, og det ble mye bedre enn utgangspunktet. Men maskin er nok å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...