Gå til innhold

Våtsuger vs. Damprenser


iMAGINE

Recommended Posts

Heisann. Jeg lurer egentlig bare på hvordan det er å bruke damprenser i stedet for våtsuger. Vil damprenser ha mere effekt? Ser for meg at varm damp kanskje renser litt bedere, men jeg vet ikke... Noen med erfaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtsuger renser jo forsåvidt ikke, den bare suger opp det møkkete vannet fra stoffet etter at du og kjemikaliene har gjort jobben sin. Damprenser er en erstatning for kjemikalier, ikke for våtsugeren. Den trenger du vel egentlig uansett siden dampen kun løsner møkka og ikke fjerner den :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
19quiz76
Har rensemaskin og er godt fornøyd med den, selv om jeg ikke har prøvd noen andre. http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=457

Men en ting er sikkert, jeg kommer aldri til å gå tilbake til våtsuger ;)

Hvordan fungerer denne? Sprøyter den kjemikalier/såpe inn i tekstilene og suger det opp igjen, eller er det rett og slett en damprenser?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer denne? Sprøyter den kjemikalier/såpe inn i tekstilene og suger det opp igjen, eller er det rett og slett en damprenser?

Eg sprayer på Green Clean, venter litt og tar fram interiørkosten. So bruker eg rensemaskinen. (med vann på tanken)

Lar maskinen spraye på vann samtidigt som den suger. Går over nokre runder der eg skal rense. Skrur av vannet og bruker berre sugefunksjonen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer denne? Sprøyter den kjemikalier/såpe inn i tekstilene og suger det opp igjen, eller er det rett og slett en damprenser?

Den spruter vann eller såpe/kjemi og suger det opp igjen, siden man uansett må skylle godt med vann etter å ha brukt såpe bruker jeg den stort sett bare til rent vann. Påfører rensevæske med sprayflaske slik at den kan stå å virke litt, så går jeg over med rensemaskinen for å få skylt ut såpe og dritt. Må gjerne over noen runder med vann etter rensen, og da er det enklere og til en viss grad bedre å bruke rensemaskin, synes jeg ihvertfall. Den er også kjekk til å rense møbler,matter etc. hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rensemaskin og er godt fornøyd med den, selv om jeg ikke har prøvd noen andre. http://www.scandicsh...&product_id=457

Men en ting er sikkert, jeg kommer aldri til å gå tilbake til våtsuger ;)

Hei, hvor lenge har du hatt maskinen (sånn ca) og hvor mye bruker du den? Har hatt 2 engelske maskiner og begge gikk i stykker etter noen få mnd med bruk. Men det er ca 10 år siden, så det er jo svært mulig at teknologien og kvaliteten er blitt bedre (og mer robust)?

RaceMan

Drive Tastefully!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor lenge har du hatt maskinen (sånn ca) og hvor mye bruker du den? Har hatt 2 engelske maskiner og begge gikk i stykker etter noen få mnd med bruk. Men det er ca 10 år siden, så det er jo svært mulig at teknologien og kvaliteten er blitt bedre (og mer robust)?

Har vel hatt den i pluss-minus 2 år, bruker den ukentlig hjemme (har "hvit" leilighet og innekatter) også renser jeg egen bil 1-2 ganger i året, også hender det at jeg har hjulpet venner og familie med div. "oppdrag". Det har nok skjedd noe i løpet av de siste 10 årene, uten at jeg har noen utbredt kompetanse på utviklingen av slike maskiner. Men vi har jo forholdsvis gode rettigheter de første 2-5 årene på slike "proffprodukter", også er det vel litt sånn at man får det man betaler for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...