Skramstad 6 Skrevet 10 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 Halla. Jeg vurderer 1-serie coupé. Men har ingen erfaring med E82 og setter pris på innspill om det er noen eiere der ute. Veldig få biler på finn, dog er det et lass med cab som er uaktuelt. Tips og råd tas mot med takk! Pluss og minus med bilen? Automat eller manuell? Diesel eller bensin? Bare å poste Takk takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bulk Skrevet 10 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 Jeg har 135i Coupe.. Utrolig morsom bil, med manuell. Aldri tenkt tanken på automat, utrolige kjøreegenskaper kombinert med at bilen er lett.. +Lett å parkere +"Økonomisk" da den ike veier en dritt føler jeg + Utrolige kjøreegenskaper (Husk at dekk og felgstr spiller inn, jeg har helt org M felger) + Faktisk ganske søt design -Kanskje litt dyr i innkjøp for en med skikkelig motor/utstyr.. Men sånn er dt jo med alle biler. -Litt i minste laget om du plutselig har mye du skal ha med.. Se etter en som har M pakken, den er så mye bedre enn den uten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 10 Mars, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 Steike Det er motor det... er vel ikke mange av dere på veien. Jeg har sett for meg diesel eventuelt 120i. Men skal ærlig innrømme at bilene er en smule overpriset på brukten. Så kan jo like gjerne betale 50 tusen mer å få 5års garanti med på kjøpet + nybil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bulk Skrevet 10 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 (endret) Steike Det er motor det... er vel ikke mange av dere på veien. Jeg har sett for meg diesel eventuelt 120i. Men skal ærlig innrømme at bilene er en smule overpriset på brukten. Så kan jo like gjerne betale 50 tusen mer å få 5års garanti med på kjøpet + nybil Tja, er jo biler for interresserte... Valget mellom bensin og diesel avhenger av hvor langt du skal kjøre.. Skal du kjøre lite hadde jeg valgt bensin. Skal du kjøre langt hver gang du fyrer så hadde jeg valgt diesel. Dieselpartikkelfilter har tendens til å fucke seg opp dersom man "kun kjører til jobb som er 10 min unna".. Partikkelfilteret er laget slik at den funker når den når riktig drifstemp osv, så har jo diesel motorene noe som heter Swirl flaps, som kan bety turboras... -Dersom du ikke "lufter" motoren i ny og ne.. Derfor er jeg bensinfanatiker Mindre å tenke på for min del. Endret 10 Mars, 2012 av Bulk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr6b 0 Skrevet 10 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 Min første melding i forumet Hadde en 118 d som leie bil , jeg er ikke noen BMW mann , men ble glad i 1 serien etter å ha kjørt den i ei uke uten tvil den beste små bilen jeg har kjørt, veldig bra bil på vinterføre og masse morro bra girkasse, veldig bra antisladd system Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 10 Mars, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2012 Takk for innspilla. Nei har nå en e90 med bensin. Lite kjøring for meg som peker mot bensin for min del. Er ikke så gale på langkjøring bensin heller. Men enig i poenget ditt med diesel. Synd det er stort sett ingen med bensin på brukten heller så da blir det kanskje diesel sånn sett. Får håpe det kommer flere 2011 modeller til salgs snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre A A 12 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Jeg har en 08 118i Cab M-sport og er kjempefornøyd med denne. Hadde en 08 118d 3-dørs M-sport før denne, og det var også en nydelig bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 En kompis av meg kjøpte en coupe 120d 177hk med manuell kasse i Le Mans blå. Han rakk å kjøre på den ca 30k før den ble solgt og på den tiden var det byttet svinghjul en eller to ganger, turbo og noe dieselpartikkelfilter. Han bodde i by og hadde endel småkjøring, noe moderne dieselmotorer ikke takler spesielt bra. Nydelig motorkarakteristikk på den da, nydelig girkasse og go-cart i svingene. For en stor mann som meg syns jeg kupeen ble for trang, spesielt fra passasjersetet der det lave dashbordet treffer deg midt i knærne. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Må ha M pakke, og styr unna dieselversjonene, de blir lett meget kostbare mtp div ting som ryker når bilen nermer seg 100k km. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 11 Mars, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Hvis man vil ha en moromodell med skikkelig motor og utstyr lønner det seg vel å hente den fra Tyskland? Det er jo bare biler med små dieselmotorer til salgs i Norge, har jeg inntrykk av... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spernesn 20 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Jeg er bmw mekaniker, har selv hatt en 118d selv. Har ingenting dumt å si om diesel! Jeg brukte min 118 til og fra jobb, pluss litt kjøring rundt om kring, ALDRI hatt noe som helt problem med den. Byttet ikke så mye som en pære en gang. Bare dele opp serviceintervallen på olje i to, kjøre 15000 på oljene isteden for 30000.. Jeg kjørte min 55000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 tror nesten du burde prøvekjøre begge varianter før du egentlig kan gjøre opp din mening..jeg hadde gått for diesel framfor bensin..har selv en diesel som har gått 100000+km uten noe som helst..men så klart viss du har råd til 135 i så er jo det gøy:)noen er uheldig og andre ikke..akuratt som alle andre merker.lykke til i ditt valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 11 Mars, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Her var det kommet mange svar Nei jeg skulle gjerne ha prøvd begge modellene. Men dessverre er det ingen i området å prøve. Om det blir et kjøp så stopper det nok opp med 120 enten om det er i eller d -motoren. Veldig få 120i. Har titta på tyskimport, og fordi som jeg skrev tidligere, mange biler er overprisa i Norge. Jeg har eventuelt en 2008 120D i sikte, men da må prisen ned. Gått rundt 70.000. Full m-pakke og alt av utstyr. Men jeg kunne godt tenkt meg en 2011 pga garanti OM det skulle bli feil på motor o.l. Det er jo litt delte meninger her leser jeg. Skal vel legge til at forhandleren her kan også importere for meg, typisk BMW ansatt bil de har 1år før salg + at man da får 5års garantien når de tar den inn i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 11 Mars, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Jeg er bmw mekaniker, har selv hatt en 118d selv. Har ingenting dumt å si om diesel! Jeg brukte min 118 til og fra jobb, pluss litt kjøring rundt om kring, ALDRI hatt noe som helt problem med den. Byttet ikke så mye som en pære en gang. Bare dele opp serviceintervallen på olje i to, kjøre 15000 på oljene isteden for 30000.. Jeg kjørte min 55000km Nå vet jeg at jeg aldri skal kjøpe BMW fra Sarp Jonas Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 11 Mars, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasient 1 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Når det kommer til motor, så har BMW gitt kundene sine en liten "gavepakke" etter faceliften i 2008. I 116D, 118D og 120D så står det samme motor og gir. I 116 og 118 er motoren fullstendig identisk, mens i 120 så er det annen turbo og andre dyser + noe annet. Dette ifølge ESS tuning. Uansett. Siden 116D i realiteten er en nedtrimmet 143 hk turbodiesel, så henter ESS, Hartge osv, ut ca 180 hk av den. Det er en 2.0 turbodiesel. Så selv om diesel er djevelens drivstoff, så får du veldig mye effekt for pengene. Såklart om du legger mer penger på bordet, så får du jo BMW med sekser og bensin, noe som såklart er ønskelig. Men om du er slik som meg og ønsker en forholdsvis billig og fornuftig bil, så tror jeg diesel er veien å gå hvis du samtidig skal ha litt effekt. Kombinerer du dette med m-sport pakken, som i mine øyne er et må-krav på disse bilene, så har du en ganske morsom liten sak. Jeg har akkurat kjøpt meg en 2010 116D. Skal hente den til uka, så jeg kan ikke påberope meg mer enn en time bak rattet på den. Men følgende har jeg konkludert med: Dette er ikke BMW på billigsalg. Det er samme kvalitetsfølelsen som i både 3 og 5-serien. Feks i Audi A3, så merker du veldig godt at dette er Audi på sparebluss. Vurderte såvidt en A3 før jeg kjøpte BMWen, men slo det raskt ifra meg etter ca 5 minutter inni den. M-sport pakken er som sagt et must. Gode, sportslige seter med sidejustering, samt et sikkelig ratt med skinn gjør mye for kjøreopplevelsen. Understellet er stivt, men ikke ubehagelig stivt. Bilen tar humper og ujevnheter på en god måte. Nå kommer jeg fra en Saab 9-5 med coilovers og 235/35/19 dekk, så jeg er kanskje litt hjernevasket hva som angår komfort. Men understellet er meget bra. Også er det jo ikke til å stikke under en stol at BMW uten m-sport styling ser i de fleste tilfeller veldig kjedelig ut. Tok ikke lange tiden fra jeg begynte å kjøre til jeg var solgt. Jeg har vært på utkikk etter ny bil en liten stund nå. I den forbindelse har jeg prøvd mange biler i denne klassen. Fiat 500, Alfa Romeo Mito, Citroen DS3, Audi A3 er blandt de jeg har prøvd. BMWen var overlegen på kvalitetsfølelse, kjøreegenskaper, førermiljø og generell kjøreglede. 1300kg, m-sport understell og rwd er en særs god kombo. Nå er det jo en 3-dørs kombi jeg har kjøpt meg og ikke en coupe, men det jeg har skrevet her er ganske generelt på 1-serie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 11 Mars, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Takk for utfyllende tilbakemelding. Skriver en oppgave så greit med litt BMW stoff innimellom slaga Kjenner meg hvertfall igjen i følelsen du nevner om BMW. Men har (dessverre) til gode å prøve en coupé. hehe... At jeg ikke har funnet den riktige er også fordi jeg er kresen på utstyr og selvfølgelig full m-sport. Kan nevne at i lengre tid har jeg kjørt SAAB med fwd. Etter at jeg kjøpte min første BMW og rwd vil jeg ikke tilbake. Rett og slett fantastisk med rwd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bulk Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 RWD > FWD så simpelt er det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasient 1 Skrevet 11 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 Mars, 2012 Stemmer det. Uansett hvor avansert diff du setter på en FWD og uansett hvor mye effekt du har i den, så trekker det fortsatt foran. Skal sies at en 280 hesters fwd med quafie diff ikke akkurat er kjedelig, men dere skjønner tegninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 12 Mars, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Mars, 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.