Gå til innhold

Gtechniq G1 vs Nanolex Glass Premium, anyone?


BChris

Recommended Posts

Hei!

Skal kjøpe MYE glassforsegling, bla. skal bilen til far, bilen til mor, dusjen hos dama, ALLE rutene på huset til mor og far behandles front ruta på bilen min må også ha seg en ny runde da sporene etter hvor viskeren stopper blir mer og mer tydelig... nå har den stått på i snart 9000km også, så er på 1/3 av levetiden sin i følge produsent. Fungerer knall enda, men sporene irriterer voldsomt og gjør at viskerene ikkje frå ruta helt fri for vann i veldig lave hastigheter eller kø, blir sånne striper av vann rett etter at viskeren går over sporet, som om viskeren er ødelagt, og det er den ikkje, funker fint fram til sporet, da "sporer den av"...

Må dermed bytte viskere og ha ny forsegling på, har hatt G1, men kunne kanskje tenkt meg å prøve en ny forsegling og se om den fungerer bedre med tanke på spor i ruta.

Har tenkt at eg trenger rundt 200-300ml for alt, bare for å ta hardt i, kan jo ikkje ha for masse :P

Har jo forelska meg litt i Gtechniq sin G1, men den er DYR i 100ml flasker (557kr inkl. rabatt på Bilnerden) altså 1114kr for 200ml.

Har då funnet noe eg trur er et godt alternativ, Nanolex Glass Premium. Den koster 390kr for 100ml altså 780kr for 200ml, 334kr mindre enn G1. Skal eg då ha 300ml, blir 3 stk Nanolex bittelitt dyrere (56kr..) enn 200ml G1.

Har ingen erfaring med Nanolex Glass Premium og lurer dermed på om det er noen andre som har testet/brukt begge og som kan anbefale den ene over den andre og begrunne prisforskjellen?

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe om disse produktene men å bruke de på husvinduer er bare sløsing..

Jeg har en spray som holder på bilen i en uke eller to, holder i måneder på vinduene på huset og er enkel å påføre mer når det dabber av.

Skal du være råflott med vinduene så kjøp heller Rain-X..

Er sjelden huset flyr bortover i 100km/h så trenger ikke så hissig forsegling..

Rain-X får du billig mange steder ellers har jeg en til overs du kan få for 150,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig der. Ganske bortkastet å legge på sånne dyre forseglinger på husvinduene. Det som holder noen få mnd på bilen holder år på huset da det ikke er noen slitasje der. Jeg ville egentlig holdt meg til bilene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Hei!

Skal kjøpe MYE glassforsegling, bla. skal bilen til far, bilen til mor, dusjen hos dama, ALLE rutene på huset til mor og far behandles front ruta på bilen min må også ha seg en ny runde da sporene etter hvor viskeren stopper blir mer og mer tydelig... nå har den stått på i snart 9000km også, så er på 1/3 av levetiden sin i følge produsent. Fungerer knall enda, men sporene irriterer voldsomt og gjør at viskerene ikkje frå ruta helt fri for vann i veldig lave hastigheter eller kø, blir sånne striper av vann rett etter at viskeren går over sporet, som om viskeren er ødelagt, og det er den ikkje, funker fint fram til sporet, da "sporer den av"...

Må dermed bytte viskere og ha ny forsegling på, har hatt G1, men kunne kanskje tenkt meg å prøve en ny forsegling og se om den fungerer bedre med tanke på spor i ruta.

Har tenkt at eg trenger rundt 200-300ml for alt, bare for å ta hardt i, kan jo ikkje ha for masse :P

Har jo forelska meg litt i Gtechniq sin G1, men den er DYR i 100ml flasker (557kr inkl. rabatt på Bilnerden) altså 1114kr for 200ml.

Har då funnet noe eg trur er et godt alternativ, Nanolex Glass Premium. Den koster 390kr for 100ml altså 780kr for 200ml, 334kr mindre enn G1. Skal eg då ha 300ml, blir 3 stk Nanolex bittelitt dyrere (56kr..) enn 200ml G1.

Har ingen erfaring med Nanolex Glass Premium og lurer dermed på om det er noen andre som har testet/brukt begge og som kan anbefale den ene over den andre og begrunne prisforskjellen?

Til frontruter er det bare ett produkt som gjelder, slik jeg ser det - Nanolex Glass Ultra. Når det gjelder alt det andre så spiller det ikke noen stor rolle hva du legger av produkter, så helt enig med Mighty og Are G der. Skal du legge på så mye glass så tenk litt på brukervennlighet i tillegg til pris. Det spiller jo heller ingen stor rolle om produktene er silikonbaserte, så lenge de legges på hus-vinduer, og ikke på frontruter.

Jeg sitter på 13 stk 500 ml Nanolex Glass Premium, så om noen trenger flasker av denne størrelsen så send PM.

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...