Gå til innhold

Oppmåling av blandingsforhold


TobiasW

Recommended Posts

TobiasW

Hva bruker dere til å blande riktig blandingsforhold? Kan jo selvsagt bruke et vanlig målebeger/desilitermål, men hvis f.eks. såpen er veldig tyktflytende, kan mye av såpen bli liggende igjen og det blir vanskelig å måle eksakt.

Så en gang en link her til noe fra Biltema som var veldig smart; det var noe liknende en batterisyretester, altså en slags pipette/sprøyte som du suger ut såpen med, hvor det er måleenhet på siden av glasset. Har vært både på Biltema og Clas Ohlson og spurt, men de har ikke funnet noe :(

Hadde vært fint med noen tips og linker :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • TobiasW

    8

  • Christer

    5

  • truhaa

    3

  • Roaas

    3

Populære dager

Jeg kjøpte et 1 dl målebeger på jernia og dette fungerer veldig greit.

Har ikke hatt spesielle problemer med at mye henger igjen, men er det et tema kan man vel bare skylle det med vann så får man alt med seg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "medisinglass" 30ml og noen beger for å blande lakk(?) til større mengder, har også noen plastsprøyter fra apoteket som også duger, men tar meg selv ofte i å blande på øyemål.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker målebegere i plast på 60ml som jeg kjøpte en 100pack av på ebay. Jeg roter dem bort i rask rekkefølge så jeg måtte ha såpass. Har rota bort ca halvparten til nå :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Jeg bruker målebegere i plast på 60ml som jeg kjøpte en 100pack av på ebay. Jeg roter dem bort i rask rekkefølge så jeg måtte ha såpass. Har rota bort ca halvparten til nå :)

Oi såpass! Har du link til den? Virket som en grei størrelse :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til såpe har en gallonpumpe, funker helt knall for min del :) 1 ounce per trykk :) e veldig greit å holde kontroll på blandingsforhold då:) 1 ounce per gallon med nxt såpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forskjellige sprøyter fra apoteket. Får f.eks 50ml-sprøyte. Da blir det 100% riktig. Jeg har en tendens til å søle om jeg skal helle over forskjellige produkt fra dunk til små kopper etc. Med slike sprøyter slipper man det. De koster bare noen kroner pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Bruker korken på en tidligere Milo flaske. Er målestreker for hver 10 ml, korken inneholder totalt 60 ml.

Jeg bruker forskjellige sprøyter fra apoteket. Får f.eks 50ml-sprøyte. Da blir det 100% riktig. Jeg har en tendens til å søle om jeg skal helle over forskjellige produkt fra dunk til små kopper etc. Med slike sprøyter slipper man det. De koster bare noen kroner pr stk.

Hei.

Denne bruker jeg,har kjöpt den hos en fotohandler.Den brukes til fremkallingsvæsker.img0062syh.jpg

Takk for 3 gode tips :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Jeg spør absolutt ikke for å være spydig, misforstå meg ikke, men hvilke produkter krever så nøye blandingsforhold at man trenger å måle på nærmeste milliliter?

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker millilitermål for å blande ut enkelte interiørrenser og tilsvarende hvis det er fare for at en for sterk blanding vil lage fargeforskjeller og/eller flekker.

På snille blandinger Surfex HD (1:40-1:60) har jeg også funnet frem ml-mål fra tid til annen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...