Gå til innhold

valg av felgrens til alufelg


spezzy

Recommended Posts

Hei!

Jeg er helt ny her og har tenkt og prøve meg på å få ei blank og fin bil til sommeren : )

Jeg lurer på hvilken felgrens bør bruke på mine alu felger, både sommer og vinterdekk ser forjævlige ut.. har lest om den wurth felgrensen men den var vist ganske sterk? og innheoldt syre? så jeg tenkte og prøve den men og ikke la middelet ligge på lengere en 30sec på felgene før jeg spyler det vekk?

evt. noen andre midler dere annbefaler? kan nesten garrantere at hu jeg kjøpte bilen av ikke vet hva felgrens er en gang, også lurer jeg på hvilken børste jeg bør kjøpe??

på forhånd takk!

spezzy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nesten garrantere at hu jeg kjøpte bilen av ikke vet hva felgrens er en gang

Haha, kjenner problemet :P

Rim7 og P21S Power Gel er nok blant de mest populære felgrensene for brukerne her. Også verdt å nevne er Sonax Extreme (Clas O.) og Bilberry og, sist men ikke minst, IronX.

Ta gjerne en titt her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11174-guide-hvordan-faa-rene-hjul/

og her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/12227-felgrens-dcn-approved-nomineringstraad/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Jeg er meget fornøyd med Espuma Revolution som felgrens. Børster fins det mye forskjellig av, men mange liker å bruke EZ detail brush. Mothers har også bra børster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar hos dere begge, etter litt søking finner jeg at blankbil.no har espuma revolution men ikke på lager... noen andre plasser å få kjøpte noen av disse produktene dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Det blir å kjøpe det i utlandet isåfall. Men du kan jo høre med Blankbil når de får i produktet? Kan jo være rett rundt hjørne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espuma og Bilberry er to veldig kurante felgrenser som er syrefrie. De er dog begge basiske og _kan_ matte krom og ubehandlet alu om brukt konsentrert eller lite utblandet.

Scholl Rim7 og P21s er to andre gode felgrenser som også er syrefrie. De er heller ikke basiske og er således trygge valg også på ubehandlet alu.

En av disse fire ville jeg kjøpt om jeg var deg, kanskje en 1 liters flaske til å begynne med og gallons senere om du er fornøyd.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å styre unna syrebaserte felgrenser. Selv om de ofte er krutgode på skikkelig inngrodd møkk, kan den trenge gjennom sår i klarlakken, reagere med aluen og forårsake oksidering med påfølgende flassing av klarlakk.

Been there done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar hos dere begge, etter litt søking finner jeg at blankbil.no har espuma revolution men ikke på lager... noen andre plasser å få kjøpte noen av disse produktene dere anbefaler?

5 liter er på lager....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron-x er det eneste jeg kan anbefale for helt jævlige tilfeller. Den redder alltid dagen når ingen andre felgrenser greier jobben. En av de dyreste produktene dog.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron X er den som tar sjikkeli gammelt bremsestøv som er inngrodd inni felgen.

Ellers så bruker jeg RIM7 og har funket bra så langt. Har kjøpt en liter P21S for testingen sin skyld for er snart tom for RIM7 :P

Bare hold dere unna Biltema sin felgrens, den er som kaustisk soda og spiser alt.

Hadde det på noen kopi felger på en eldre BMW, krom og lakk forsvant med tider og stunder :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått til mye med Billberry 1:4 og en myk langhåret felgbørste. Jeg synes ikke Billberry er noe god om du kun sprayer på og spyler av tho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Würth sin. Dog den syrefrie røde. ;) Helt genialt og tar det meste. Mild er den og.

Würth her i byen skulle ha 300.- (husker ikke om det var med eller uten mva) for en liter med denne, nesten like mye som jeg betalte for 5 liter P21`s, som også kan blandes ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth_GM

Würth her i byen skulle ha 300.- (husker ikke om det var med eller uten mva) for en liter med denne, nesten like mye som jeg betalte for 5 liter P21`s, som også kan blandes ut ;)

Da skjønner jeg ditt valg, men jeg fikk tilbud gjennom jobben og kjøpte 5L. Husker desverre ikke prisen her og nå.

Men nå skal det sies at jeg ikke har prøvd stort andre syrefrie enn denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ditt valg, men jeg fikk tilbud gjennom jobben og kjøpte 5L. Husker desverre ikke prisen her og nå.

Men nå skal det sies at jeg ikke har prøvd stort andre syrefrie enn denne.

Da skulle du nesten vurdert å teste P21`s også, husker en liten fugl fortalte meg at disse ble (ihvertfall for noen år siden) produsert på samme "fabrikk" og skal være tilnærmet identisk, bortsett fra prisen da.

Lukter wûrth sin som promp eller råtne egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...