Gå til innhold

DCN approved diskusjonstråd


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Om det er yttringer vedr approved delen her på DCN er dette tråden å ta det i.

Husk at det du anbefaler i tråden er det beste du mener kan kjøpes, har du mange ting du liker godt, tenk deg om også om det er en eller to av de 5 du syntes er litt bedre en de andre :)

Her er informasjonstråden:

Dcn-approved-product-en-detailers-anbefalinger 4

Her er trådene som dere kan nominere i:

felgrens-dcn-approved-nomineringstråd/

såpe-dcn-approved-nomineringstråd/

tørkehåndkle-dcn-approved-nomineringstråd/

avfetting-dcn-approved-nomineringstråd/

sealer-dcn-approved-nomineringstråd/

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Noen spesiell grunn til at det ikke er noen DCN-approved voks? :)

Skulle til å spørre om det samme. Kanskje velge en felles for LSP (sealer og voks), eller en til med voks, slik at voks og sealer er hver for seg? :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Det er vel noe i frykt for at det blir en flamewar, hvis folk kaster ut påstander som ikke er begrunnet i hytt og gæver... :) Personlig synes jeg det burde være en slik tråd siden mange av de samme voksene går igjen og det er kun noen unntak hvor vokser ikke har like lang holdbarhet som de burde hatt (dårlig forklart, uklart hva jeg mente?) på enkelte biler/overflater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange delte meninger om voks at det tror jeg blir relativt død-født. "Kjøp etter hjerte - deretter lommeboka" bruker jeg å si. Collonite, Meguiars, SV, Dodo, Natty etc etc har alle meget gode vokser / hybrider. Diskusjonen om en voks til 16.000,- er ca 27 ganger bedre enn en voks til 600,- har vært oppe haugevis av ganger :)

Jeg er ikke i stand til å se om det er Concorso eller Mystery på en bil - ei heller om det er Collonite eller Natty Blue. Ser ikke nevneverdig forskjell på Concorso eller Dodo Supernatural heller. Samt at mange rapporterer om store forskjeller i holdbarhet på samme voks (noen får f.eks Concorso til å "henge" i 6 mndr, hos andre er den stein-dau etter 5-6 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kommer både approved mht vaskeredskap, voks og Quick Detailer..

Om det er andre ting som en mener bør være oppe til nominering er det bare å si ifra her i denne tråden.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

En ting jeg tenker på, om jeg ikke misforstår, er at kanskje 20 produkter per kategori kanskje er litt mye? Hvis det blir tilfelle at f.eks 20 felgrenser blir apporved, så er det dobbelt så mange felgrenser mer enn det jeg har prøvd... Tviler også litt på at det er 20 felgrenser/tørkehåndkler osv som er såpass gode. :)

Kanskje det er jeg som har misforstått? :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli avstemning etter at nominasjonen er avsluttet der det vil kreves en viss andel positive stemmer for at et produkt skal bli approved. Dette er kun nominasjon av produkter som skal få en avstemning.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg synes at hele måten dette blir gjort på er lite gjennomtenkt, det er altfor få faktorer som blir dratt med her dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Approved skal være for de produktene som først blir nominert her inne, så skal de stemmes frem igjen etterpå i en egen avstemmingstråd. Det er ikke gitt at noe som helst i nomineringstråden blir approved, det bestemmer forbrukeren mht avstemming senere.

Der vil det feks settes krav om minimums stemmer og at et % antall vil avgjøre om de blir approved eller ikke. Flere produkter kan bli approved, ikke bare ett.

Om 60 stk liker et produkt og 3 stk ikke, så vil det være en forholdsvis god indikasjon på om produktet er bra eller ikke i mine øyne.

Approved kommer i 2012, 2013, 2014 osv også det, så fremt det lar seg gjøre, samt at forbrukere her inne ser på det som et bra verktøy til å finne de rette produktene.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ok, men hva har Prickbort, Surfex og Iron-X til felles?

At de alle tre kommer til å bli DCN-Approved.

Edit: ;)

Endret av Jan-H

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Alle tre nomineres til å kunne bli approved, så gjenstår det om folket liker egenskapene de har. De har alle forskjellige egenskaper mht avfettingen, de fugerer også sammen mht vask av samme bil, så det kan fort være at alle tre blir approved.

Om mengden her liker Prickbort blir den approved, om folk liker SurfexHD blir den approved, og om folk liker IronX blir den approved.

Det går ikke på sammbruken av disse mht vask av en bil, men om folk er fornøyd med hvert enkelt produkt til den oppgaven de er ment å brukes til.

Hadde det kun vært en av de som kunne blitt approved, skjønner jeg det hadde blitt galt ja.

I teorien kunne vi lista opp alt (såpe, felgrens, avfettinger, tørkehåndkle mm) i en nominering/avstemmingstråd her, men det hadde blitt vrient for alle å holde orden på.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for "tullekommentar", det understreket implisitt lite-til-felles-poenget. Hvis det hadde blitt satt en grense på hvor mange produkter som kunne blitt approved i kategorien så hadde jeg også syntes det var fryktelig galt. spesielt hvis det bare var marginer som skilte de forskjellige produktene in the end.

Syns det virker mer fornuftig hvis det er slik at kategoriene er mer for oversikten og det blir slik at alle som får entydlig god score på avstemmingen blir approved.

Når det kommer til avstemmings-delen så vil vel tiden vise om det vil fungere eller om konkurrerende, gode produkter ender opp med ca 50/50 ja/nei fra sine respektive fans og ingen blir approved.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke det er stor fare for at de ikke blir heller da alle tre er veldig populære produkter. Dog finnes det mange lignende produkter som kanskje ikke er like gode, og noen av disse kan da risikere å IKKE bli approved hvis de ikke får nok positive stemmer.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...