Gå til innhold

Diesel/bensindreven høytrykksspyler?


Bjerknez

Recommended Posts

Av mangel på strømuttak, så lurer jeg på hva som annbefales av høytrykkspylere som ikke bruker strøm, men diesel/bensin etc.

Tenkte meg en litt kraftig spyler og lurer litt på hvor man får kjøpt slikt og evt. hva man bør satse på.

Gjerne varmtvannspyler. (kommer litt ann på pris)

Så hva koster slikt, og hvor får man kjøpt det?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må se etter slike spylere de bruker i anleggsbransjen. Vet Limaco har slike spylere. De som jeg har sett er store, som en bilhenger. De er også vanvittig dyre 100 000 kr klassen. Det finnes sikkert mindre utgaver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100.000,- er nok heeeelt utelukket ja :)

Tenker da kanskje mer på en ren kaldtvannspyler.

Jeg har en Karcher K7.500 i dag med 150-160 bars trykk og vannmengde på 550-600l/t. I utgangspunktet er jo dette noe av det kraftigste man får til 16amp. kurs, men jeg synes det blir litt skralt, og har lyst på en med litt mer futt i.

Kan strekke meg til maks. 15.000,- men da får man kanskje ikke all verden?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en del slike i mellom og proffklasse på Nilfisk og Karcher sine hjemmesider, men priser var det dårlig med.

Men kjenner en som har en sånn fra Karcher (usikker på modell) og den kosta en 30-40000.-

Men det er sikkert stor prisforskjell på de billigste og de dyreste modellene, jeg tviler på at du får mye morro for 15.000.- men du kan jo kontakte noen av ovennevnte firma for å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Joda, jeg har i utgangspunktet strøm (16amp) men da må jeg trekke skjøteledning fra stua og ned til garasjen. I garasjen så har vi ikke strøm (ennå) :)

Har en ledig kurs i sikringsskapet, men ledningen må strekkes ett godt stykke. Regner med ca. 30 meter.

Kanskje kontakte en elsktriker og høre....

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker, har Bauhaus pleid å ha tilbud på en bensindreven Kärcher høyttrykksvasker. Litt usikker på om den er "bra nok", men tror hvertfall den lå godt innenfor ditt budsjett på tilbud.

Tror kanskje det var denne: http://www.karcher.n...re/11336220.htm

Edit: Elektriker er kanskje det beste og billigste alternativet :)

Endret av geir__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... tror jeg avventer litt :)

Sto ikke noe om vanntrykket på denne, og jeg tviler på at denne gir mer enn 160bar. Tenkte meg liksom rundt 250bar eller mer, men da blir det som sagt for dyrt, og da kan jeg like godt bruke den jeg har :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok billigere å legge opp strøm. En kamerat kjøpte seg nettopp en dieseldreven, 250 000,- det.

k7500 er jo perfekt til hobbybruk!

http://www.karcher.no/no/Produkter/Profesjonell_rengjoring_og_Industri/Profesjonelle_hoytrykksvaskere/Profesjonelle_hoytrykksvaskere_kaldtvann/Profesjonelle_hoytrykksvaskere_kaldtvann_kompaktklasse/11506510.htm

har denne, kjempemaskin. Går fint på 16 amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all mulig respekt så må vel dette være kinavare?

Reagerer også på at den blir levert med:

Høytrykkslange fiberarmert - 8 meter - PRO

Fiberslange er jo grusomt stivt og 8 meter ikke spesielt langt. Har dårlig erfaring med kinavarer og reklamasjoner fra før av, lett å skylde på at leverandør er konkurs eller ikke sender reservedeler når ting går i stykker, selv om de norske selgerne strengt tatt er bundne av norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all mulig respekt så må vel dette være kinavare?

Reagerer også på at den blir levert med:

Høytrykkslange fiberarmert - 8 meter - PRO

Fiberslange er jo grusomt stivt og 8 meter ikke spesielt langt. Har dårlig erfaring med kinavarer og reklamasjoner fra før av, lett å skylde på at leverandør er konkurs eller ikke sender reservedeler når ting går i stykker, selv om de norske selgerne strengt tatt er bundne av norsk lov.

Det er sunt å være skeptisk :)

Dette var ment som et forslag til løsning for Bjerknez under den nette sum av kr 100.000,- som var nevnt lengre opp....

Det er sikkert Kina vare, men selger har også reservedeler på sine nettsider... Og det er vel etter kjøpsloven selger som må gi garanti (i forbrukerkjøp)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett bensin/diseldrevne -spylere på www.eiksenteret.no til en grei pris. Tror de hadde spylere fra 5'000,- og oppover, og den minste var bedre (på papirert i hvertfall) enn k7.500.

Jeg vurderte dette når jeg skulle ha ny spyler i høst, da jeg kun har et uttak med 16amp, og denne er på kjøkkenet. Endte opp med samme karcher som du har, og trekker ledning gjennom huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sunt å være skeptisk :)

Dette var ment som et forslag til løsning for Bjerknez under den nette sum av kr 100.000,- som var nevnt lengre opp....

Det er sikkert Kina vare, men selger har også reservedeler på sine nettsider... Og det er vel etter kjøpsloven selger som må gi garanti (i forbrukerkjøp)...

Ser den. :)

Garanti har ingenting med lov å gjøre, kun reklamasjoner. Og erfaringsmessig er det ikke alltid så lett med kinavare. Det er bare det jeg sier, man kan også være heldig å få en vare som holder en halv evighet uten problemer. :)

Jeg har selv testet denne kjapt i forbifarten, og syns den er knallgod:

http://www.mekk.no/Kampanje-og-tilbudsvarer/Hoeytrykkspylere/Foma-Hoeytrykksvasker-Hot-Line.html

Ikke er det ille pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har fungerer utmerket som den gjør, og hvis jeg først skulle oppgradert den biten, så skulle jeg hatt noe som var vesentlig kraftigere enn den jeg har.

Kinaprodukter vil jeg ikke ha, uansett hvor bra dem er på papiret. Da venter jeg heller til jeg har pengene til noe skikkelig. :)

Ser den. :)

Garanti har ingenting med lov å gjøre, kun reklamasjoner. Og erfaringsmessig er det ikke alltid så lett med kinavare. Det er bare det jeg sier, man kan også være heldig å få en vare som holder en halv evighet uten problemer. :)

Jeg har selv testet denne kjapt i forbifarten, og syns den er knallgod:

http://www.mekk.no/K...r-Hot-Line.html

Ikke er det ille pris heller.

Den du linker til der oppgir 414 l/t og arbeidstrykk på 120 bar.

Denne er vesentlig "dårligere" enn den jeg har i dag (Karcher K.7.500) så den blir nok ikke aktuell for meg :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Wranglern er dårligere enn Amaroken på papiret den og, uten at det har noen betydning. ;)

Tall på papiret er strengt tatt ikke alt, og er du først i markedet for en dieselspyler, bør du prøve Fomaen før du avfeier den.

Jeg ser vel strengt tatt ikke hva 250bar skal brukes til i heimen heller, uten at jeg har satt meg inn i alt du bruker den til.

Edit: Og ja, jeg vet at jeg er på grensen til useriøst ertende når jeg drar inn bildebatten her, men det var for å få frem et poeng og kommer ikke til å gjøre det igjen. :)

Edit2:

Den er faktisk enda billigere enn Mekks "tilbud" hos P&R:

http://www.partsandretards.no/bilpleie/maskiner/foma-hot-line-tst

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Wranglern er dårligere enn Amaroken på papiret den og, uten at det har noen betydning. ;)

Tall på papiret er strengt tatt ikke alt, og er du først i markedet for en dieselspyler, bør du prøve Fomaen før du avfeier den.

Jeg ser vel strengt tatt ikke hva 250bar skal brukes til i heimen heller, uten at jeg har satt meg inn i alt du bruker den til.

Edit: Og ja, jeg vet at jeg er på grensen til useriøst ertende når jeg drar inn bildebatten her, men det var for å få frem et poeng og kommer ikke til å gjøre det igjen. :)

En høytrykkspyler blir brukt til å spyle med og KUN det. Da er vel vannmengde og trykk ganske vesentlig vil jeg tro?

På hvilken måte er den Fomaen bedre enn Karcher K7.500? Med tanke på at den koster dobbelt så mye også,,,?

250 bar vil gi ca. 100 bar mer enn en K.7.500 og det vil si at man kan gå litt lenger unna samt få en bredere stråle med 250 bar og alikevel treffe overflaten med like mange bar som k.7.500. Altså mer effektivt. Dessuten så kan man mer effektivt spyle oppkjørselen og alt i alt så er en med 250 bar mer effektiv.

Men prisen er jo ganske stiv, så hvor mye penger jeg er villig til å gi for den ekstre effektiviteten er en annen ting :)

Til terrengkjøring er Jeep Wrangler Rubicon overlegen Amarok, med tanke på bakkeklaring/vesentlig større hjul/mer avansert 4x4 system. Dessuten så er valg av bil en helt annen ting enn valg av en høytrykkspyler.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Bauhaus har pleid å kjøre tilbud på foma sin varmtvannsspyler til 9000kr.

Det er i og for seg en stiv pris å betale med tanke på hva en elektriker troligvis tar for å trekke ny kurs. Hvertfall hvis du kjenner en elektrikker som kan gjør jobben til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...