Gå til innhold

Kosevoks til våren =)


Glenn L

Recommended Posts

Hei.

sitter og lurer litt på hvilken type voks bilen skal få når været blir fint og veiene saltfrie^^,

tror jeg vil satse på sv concorso eller Blau weiss (bilen er en sort BMW)

noen som har noen meninger å dele om disse?:)

evt forslag til andre vokser som dere heller ville gått for:) (dog vil jeg svært vite hvorfor dere anbefaler det dere gjør ;). )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Concorso her ihvertfall, får god holdbarhet og bilen ser bra ut, lekende lett å bruke og den gir litt "godfølelse" uten at man trenger å ta seg forbrukslån ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jeg har en halvveis plan om å bruke raceglaze Black label concours wax på E61 til våren, jeg har ingen 1.hånds erfaring med denne, men etter tiiimesvis med søk på div utenlandske forumer så sitter jeg igjen med et veldig godt intrykk av denne. Det er en voks som ikke er så utbredt her i norge, men gøy å ha noe som ikke alle andre har også da....;-)

http://www.raceglaze.co.uk/race-glaze/race-glaze-black-label-concours-carnauba-car-wax/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Shield er en knallgod voks til en rimelig penge. Ja en får billigere voks, men en får litt hva en betaler for også mener jeg :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Om jeg kunne valgt bare en voks, ville jeg valgt SV Shield forran alt annet paa markedet :fun: Crystal Rock f.eks er jo en bedre voks, men ikke noe kos aa legge i forhold.Shield dufter ogsaa best, og kun concorso er bortimot like fin aa legge og buffe av.Vel, det er min mening :thumbup:

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crystal Rock dufter jo myye bedre enn Sheild? På de bilene jeg har lagt CR på så har den vært enklere i bruk enn Shield også. Paul Dalton sa det jo selv også, at han synes det var en av de enkleste voksene i bruk.

Jeg legger ikke f.eks Crystal Rock på egen bil, men kunder som vil ha det lille ekstra får det for en liten tusning ekstra. F.eks min er jo inntjent ganske snart og da regner jeg med å ha minst nok til 20 biler etterpå.

På min egen bil har jeg brukt Collinite 915, er ikke ille den heller :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Crystal Rock dufter jo myye bedre enn Sheild? På de bilene jeg har lagt CR på så har den vært enklere i bruk enn Shield også. Paul Dalton sa det jo selv også, at han synes det var en av de enkleste voksene i bruk.

Jeg legger ikke f.eks Crystal Rock på egen bil, men kunder som vil ha det lille ekstra får det for en liten tusning ekstra. F.eks min er jo inntjent ganske snart og da regner jeg med å ha minst nok til 20 biler etterpå.

På min egen bil har jeg brukt Collinite 915, er ikke ille den heller :fun:

jeg synes Shield lukter bedre.Smaken er som baken ;) Jeg tar ikke noe tillegg for aa legge CR. Provde 915 p[ saaben i helga.Den virker bra!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en halvveis plan om å bruke raceglaze Black label concours wax på E61 til våren, jeg har ingen 1.hånds erfaring med denne, men etter tiiimesvis med søk på div utenlandske forumer så sitter jeg igjen med et veldig godt intrykk av denne. Det er en voks som ikke er så utbredt her i norge, men gøy å ha noe som ikke alle andre har også da....;-)

http://www.raceglaze...rnauba-car-wax/

Har selv Raceglaze 55, koster riktig nok en god del mindre enn black label, men har vært svært fornøyd med utseende og ikke minst holdbarhet på 55. La den sist på i august 11, og fremdels effekt i den. Det eneste minuset er at den litt tung og buffe av hvis den ligger litt lenge på lakken. Blir tredje sesongen den skal legges på :rolleyes: .

Endret av OPC LINE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Kimt: hvorfor legger du ikke cr på egen bil?:) Jeg hadde vel nesten tenkt motsatt, cr på egen bil og colinite på kundebiler, da de uansett ikke klarer å se noe som helst forskjell(ikke jeg heller tror jeg).. Men er jo greit om det er folk som betaler en tusing extra for cr, da er den kjapt tjent inn igjen:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimt: hvorfor legger du ikke cr på egen bil? :) Jeg hadde vel nesten tenkt motsatt, cr på egen bil og colinite på kundebiler, da de uansett ikke klarer å se noe som helst forskjell(ikke jeg heller tror jeg).. Men er jo greit om det er folk som betaler en tusing extra for cr, da er den kjapt tjent inn igjen:)

Man vil jo ha ett best mulig resultat for kundene sine, og da bruker man CR, og ikke Collinite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...