Gå til innhold

"Barn i bil"-klistremerke


19quiz76

Recommended Posts

Noen som vet om gode alternativer til dette? De hos Babyshop sitter jo som beinet, og vil helst ha mulighet til å ta dem av og på. Har sett etter noe med sugekopp á la solgardin, men ikke funnet ennå. Holder til i Oslo.

Edit: Hehe - fant faktisk disse, var jo ganske gøye:

http://plukke.no/ind...52&b_kid=973151

Endret av 19quiz76

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at dette har noe for seg?

Ser for meg at de aller fleste som ligger 2cm fra fangeren til bilen foran ikke bryr seg spesielt om hva som måtte befinne seg i den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hånda i været alle som tror dette er MIN idé.. :D

hehe, diskuterte dette med kona tidligere også og vi ble enige om at dette ikke hadde noe for seg.

Eneste jeg kan se oppstår er at hissigproppen bak (helst i a6 eller 3-serie...) blir enda mer sinna fordi noen er ute på søndagstur med unger og bikkje og kjører aaaaaaaaaltforsakte.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT, men fy faen.. Apropos rasshøl i trafikken, irriteres så innmari over folk som er mindre enn 1m bak deg til enhver tid... Fytti, får investere i sånn gnist system og koble opp mot alle 4 rør.. Så ha litt utstikkende flammer helt bakerst når rasshøl er i nærheten av rumpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

hehe, diskuterte dette med kona tidligere også og vi ble enige om at dette ikke hadde noe for seg.

Eneste jeg kan se oppstår er at hissigproppen bak (helst i a6 eller 3-serie...) blir enda mer sinna fordi noen er ute på søndagstur med unger og bikkje og kjører aaaaaaaaaltforsakte.... :D

Jeg har dårligere inntrykk av 5 serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT, men fy faen.. Apropos rasshøl i trafikken, irriteres så innmari over folk som er mindre enn 1m bak deg til enhver tid... Fytti, får investere i sånn gnist system og koble opp mot alle 4 rør.. Så ha litt utstikkende flammer helt bakerst når rasshøl er i nærheten av rumpa...

Et alternativ til mesterplanen din kan være å bare "plutselig" slå foten borti bremsa...

vil da være to mulige utfall:

1: Han bak deg tenker : "Å fyfaen han der er ikke helt god, rett før jeg krasja i han..Best jeg holder meg litt lengre bak."

2: Han bak deg rekker ikke å tenke overnevnte, fyker opp i rævva di, og får valget mellom en smell i lommeboka eller en smell på bonusen ^^,

Dog ikke anbefalt om det er barn i bilen selvfølgelig...

Edit:

når rasshøl er i nærheten av rumpa...

Tatt ut av sammenheng ble den der litt korny :P

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par lette trykk på bremsen pleier å skremme de fleste noen meter bakover etter min erfaring, evt noen sekunder med nødblink. Nedbremsing til 50 i 80-sone er også effektivt, dog kjedelig hvis han bak deg er en trailer med 6000 liter flomlys til fri disp ;)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Men sånn litt on-topic; hvordan tror dere effekten egentlig er av et sånt merke/skilt? Mulig innbilning, men satte det på forrige bilen og kan ikke huske at rompesniffere var noe stort problem etter det?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn litt on-topic; hvordan tror dere effekten egentlig er av et sånt merke/skilt? Mulig innbilning, men satte det på forrige bilen og kan ikke huske at rompesniffere var noe stort problem etter det?

Ser for meg at det kan ha en virkning hvis det er småbarnsforeldre, evt noen som har en spesiell forkjærlighet til barn (Les: normalt oppegående folk) som kjører bak deg. Dog ser jeg ikke for meg at en fullproppa bil med "tøffe" ungdommer tar særlig mye hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Tror nok de fleste ikke ser det, ser de det så er de jo nærmere en de bør være egentlig. Uansett skader det ikke å ha det på bilen, Alternativt ole brum solskjermer, det også pleier å indikere at det er barn i bilen.

Smarteste en gjør om en har folk som ligger å trøkker bak er vel å blinke til siden å slippe de forbi, det å bråbremse etc kan jeg skjønne folk gjør, men klasker vedkommende i baken din så er det du som ender med wiphlash.. Han bak har skyld ja, men penger betaler deg ikke for bra nakke igjen med det første.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småbarnsforelder men skjønner ikke vitsen med en slik sticker.

Jeg kjører uansett slik at jeg skal greie å stoppe, men senest idag på morran var det en Grand Vitara som kjørte inn i 80-sonen i et kryss, uten å tenke på at vi andre gjerne holder 80km/t der. Da bremser jeg gjerne med vilje litt sent slik at jeg kommer opp i hekken på vedkommende. Biler som "plutselig" dukker opp i hekken kan for mange være litt skremmende da de trodde jeg var laaangt unna.

Illusjonen av en bil i ræva varer bare noen sekunder siden jeg allerede har foten på bremsen og får fort litt avstand.

Folk som kjører ustabilt og bremser i ett sett og ikke greier å holde flyten i trafikken blir oftest forbikjørt da jeg ikke føler meg trygg bak de. Så å "tipse" folk om å blinke med bremselysene gjør gjerne at defremstår som tilbakestående i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - hadde ikke venta å bli kalt tilbakestående på en tirsdags morra :D

Om man holder fartsgrensa og Tom Turbo ligger bak og vil penetrere eksospotta di, er det kurant å blinke litt.

Endret av 19quiz76

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å fremstå som tilbakestående og det å faktisk være tilbakestående. :P Det var ikke personlig ment.

Helt klart, men da blinker jeg med blinklyset til høyre slik at han kjører forbi istedet og alle får en fin start på dagen. :)

Det er alt for lite folk som viker og tar hensyn til andre i trafikken, men de fleste forventer at andre tar hensyn til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...