TobiasW 323 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Hei! Som emnet sier, kan noen dele litt erfaringer med Meguiar's Paint Reconditioning Cream (D151)? Litt hvordan den brukes, hvor lite/mye den korrigerer? Ser at den inneholder beskyttelse også. Kan den avslutte perfekt, og samtidig ta en god del på harde lakktyper? Har lest at den kan brukes for hånd, DA og roterende. Noen spesielle pads som fungerer fint med denne? Klarer noen å sammenligne den på cut-skala med f.eks. 3M eller Scholl? (Og nei, jeg fikk ikke plass til spørsmålstegn i emnetittelen...) Selvom det ble mange spørsmål, håper jeg noen kan gi litt feedback på denne, ettersom Shinearama har et kanontilbud på denne nå! http://shinearama.co...p?id=MEG-D15101 Mvh Tobias Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 14 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Ingen som vet noe? Trodde jeg hadde sett noen bruke den jeg. ØHN, har ikke du brukt denne litt? Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jkkarlsen 63 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Dukker nok opp noen svar etterhvert. Prøvd å søke? Vet jeg har lest noe S&S med D151 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 14 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Dukker nok opp noen svar etterhvert. Prøvd å søke? Vet jeg har lest noe S&S med D151 Ja, takk, har søkt en del. Finner nooe info fra ØHN's S&S'er. Har også kommet over denne http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?23614-*New*-Meguiar-s-D151-Paint-Reconditioning-Cream-Review!!! Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 14 Februar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 (endret) D151 er en non diminishing moderne polish. Jeg bruker D151 ganske mye som mellomsteg. Den støver ikke, er feit og fin i konsistensen så produktsprut er nesten ikke mulig å få til selv om man prøver. Brukervennligheten er største fordelen. Den kan brukes for hånd, DA eller roterende. D151 ble pent for hånd med mf på alurails på 2008 A6. Den er en anelse grovere enn MG #205. Gir fin LSP-klar finish på medium og hard lakk. På mykere lakk blir den noe døll. Som siste steg sverger jeg til MG#205 for glansen sin del. #205 er alltid hakket bedre enn D151 på bling. Med Burgunder soft buff på FlexDA er D151 suveren som en stegs på keramisk hard lakk. Jeg prøvde for morroskyld på bagasjelokket på slit-og-sleng-mersja. Beskyttelsen holder noen uker, men ikke bedre enn MG UQW på den bilen. Husk grundig wipedown for holosjekk. Jeg kjøper en kanne til når denne er tom Edit: Må bare legge til at på en 3 stegs pleier jeg spyle av polishtøv etter grovkorrigering. Da er D151 fin som mellomsteg etterpå. Siden den er så feit, spruter den ikke selv om det skulle være igjen litt vann i kriker og kroker. Dessuten er den veldig lett å jobbe med og tørke av. Siden den ikke legger igjen støv, kan en gå videre til finpolish uten ny avspyling, uten fare for grovere polishkorn fra D151 i mf. Prøv D151 på sticky lakk også, det pleier funke veldig bra Endret 14 Februar, 2012 av ØHN Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 15 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Februar, 2012 D151 er en non diminishing moderne polish. Jeg bruker D151 ganske mye som mellomsteg. Den støver ikke, er feit og fin i konsistensen så produktsprut er nesten ikke mulig å få til selv om man prøver. Brukervennligheten er største fordelen. Den kan brukes for hånd, DA eller roterende. D151 ble pent for hånd med mf på alurails på 2008 A6. Den er en anelse grovere enn MG #205. Gir fin LSP-klar finish på medium og hard lakk. På mykere lakk blir den noe døll. Som siste steg sverger jeg til MG#205 for glansen sin del. #205 er alltid hakket bedre enn D151 på bling. Med Burgunder soft buff på FlexDA er D151 suveren som en stegs på keramisk hard lakk. Jeg prøvde for morroskyld på bagasjelokket på slit-og-sleng-mersja. Beskyttelsen holder noen uker, men ikke bedre enn MG UQW på den bilen. Husk grundig wipedown for holosjekk. Jeg kjøper en kanne til når denne er tom Edit: Må bare legge til at på en 3 stegs pleier jeg spyle av polishtøv etter grovkorrigering. Da er D151 fin som mellomsteg etterpå. Siden den er så feit, spruter den ikke selv om det skulle være igjen litt vann i kriker og kroker. Dessuten er den veldig lett å jobbe med og tørke av. Siden den ikke legger igjen støv, kan en gå videre til finpolish uten ny avspyling, uten fare for grovere polishkorn fra D151 i mf. Prøv D151 på sticky lakk også, det pleier funke veldig bra Tusen takk for utfyllende svar, ØHN Jeg tenkte å handle inn denne til å bruke som enstegs/mellomsteg (gjerne på DAS6-PRO hvis jeg ender med å kjøpe den samtidig), ettersom jeg ikke synes 3M-serien har noe godt enstegsalternativ. Godt å høre at den er så brukervennlig også, det setter vi pris på Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.